Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-09, 20:52   #141
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Den kjolen var lekker! Ville ikke brukt alpakka, da, det blir fryktelig varmt.

Jeg strikker svarte knestrømper i Sisu. Bestilling fra studentdatter. Mønsteret heter Polly Jean, enkelt å følge samtidig som det gir bra med variasjon. Det er likevel mye, mye kjekkere å strikke det i farger.

Utrolig fine , men jeg er jo helt noldus på engelske oppskrifter ...

Gammel 13-10-09, 20:56   #142
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Denne hjalp meg gjennom min første engelske oppskrift: http://www.garnstudio.com/lang/no/or...ndenl&order=en

Gammel 13-10-09, 21:01   #143
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Her er forøvrig status på Fana-kjolen - ikke så mye igjen nå!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 13102009571.jpg (46,4 KB, 14 visninger)
Gammel 13-10-09, 22:17   #144
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kjøpt mønster og garn for å strikke denne til Lillebror, men i str 2-3 år. Omtrent samme farge som på bildet, kanskje en anelse mer petrol:

Men først skal jeg strikke denne, som også er i samme heftet, til storesøster. Tenkte å bruke noe rosa alpakkagarn jeg har liggende.

Mye fint i det heftet forresten. http://www.sandnesgarn.no/Hefte.aspx...lement=grupper

Gammel 14-10-09, 08:38   #145
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Ang garn:

Er det like bra fra nille og europris? finnes d et bra garn der dere anbefaler?

Eller er d best å gå på husfliden?

Billig nettbutikk?

Hilsen frk. grønn på garn!

Gammel 14-10-09, 08:44   #146
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Ang garn:

Er det like bra fra nille og europris? finnes d et bra garn der dere anbefaler?

Eller er d best å gå på husfliden?

Billig nettbutikk?

Hilsen frk. grønn på garn!

Jeg er garnsnobb. Jeg legger masse tid i det jeg strikker, jeg skal kose meg underveis, og jeg skal ikke få halvgode resultater fordi jeg skulle spare et par tiere på garnet.

Billig-garn blir ikke like jevnt er min erfaring, og fargene er grelle.

Husfliden er greit, vanlige garnbutikker også. Dale og Sandnes har helt brukbare garn. Garnstudio har jeg mer blandet erfaring med, men de har fortsatt bedre garn enn det på Nille og Europris, og de har nettbutikk. Billig-garn er bare egnet til toving, har jeg funnet ut.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 14-10-09, 09:08   #147
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig glad i nettbutikker - men må aller helst kjenne på garnet et sted før jeg bestiller.

Gammel 14-10-09, 14:29   #148
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i alle fall veldig fornøyd med det garnet jeg har bestilt fra 123knit.com. Jeg har ikke alltid råd til å kjøpe det dyreste garnet, og har derfor brukt en del billiggarn. Min erfaring er at resultatet blir litt hardere (i alle fall før vask), men at det er fullt brukbart likevel. Billiggarn kan dog være dårligere i "tvinninga" slik at man kan oppleve store klumper eller løse steder midt i garnet.

Gammel 15-10-09, 20:11   #149
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minimochi står herverd på ønskelisten retz- takk for tips!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 15-10-09, 20:21   #150
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Da er et par votter til A ferdig,gjenstår bare å tove de litt for hånd.
Så da er jeg klar for nye prosjekter

Gammel 16-10-09, 07:57   #151
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Minimochi står herverd på ønskelisten retz- takk for tips!

Væsj'go'! Det er et deilig garn.

Jeg er ferdig med knesokkene og er begynt på noe som skal bli et matchende sett med votter, pannebånd og sokker. Det står på ønskelista til barnebarnet. I rosa. Begynte på sokkene i går, men er ikke helt fornøyd med mønsteret. Kommer sikkert til å rekke det opp og begynne på nytt.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 16-10-09, 09:02   #152
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har begynt så smått på disse i lyserosa, til julegavene. Jeg har strikket dem før i limegrønn, og de blir flotte!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 16-10-09, 09:30   #153
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Ah! De var jo lekre, m^2!

Retz er ikke aktiv  
Gammel 16-10-09, 23:29   #154
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Det ble sisu garn fra Husfliden.

Strikker mariusgenser -tunika med raglanfelling.

Og seff i lilla, gammelrosa og naturhvitt

(d blir alltid lilla).

Gammel 16-10-09, 23:44   #155
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nesten ferdig med fanagenseren til jenta mi nå, og jeg har gjort noe som jeg aldri før har gjort alene: klippet opp til ermene, og sydde i ermene. Er alltid mamma som har gjort dette for meg, men nå måtte jeg ta det selv.

Det var med hjertet i halsen at jeg begynte å klippe, men det gikk bra. Verre var det å finne rett måte å feste ermene på, men etter mye banning så fant jeg da ut av det, og resultatet ble da slettes ikke verst.

Holder på med halskanten nå, og så er den klar til bruk.

Jeg har vært og kjøpt inn garn og mønster til Elias nå. Må innrømme at jeg skuler stygt på posen der den står, for det mønsteret så igrunn ganske skremmende ut... Men jeg får vel kaste meg ut i det, så får vi se om jeg etterhvert får en superglad nevø med yndlingsbåten sin på magen

And how I got to where I am

Sist redigert av Carrera : 16-10-09 kl 23:56. Årsak: Første avsnitt hadde forsvunnet på merkelig vis
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 16-10-09, 23:51   #156
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg holder på med lappeteppe til frøkna nå. Er akkurat ferdig med en tunika/topp. En rød en. Var nesten ferdig i fjor, men passet den ikke så da gadd jeg ikke mer, men med mange kilo ned så gikk jeg rett inn i den gitt.

Gammel 17-10-09, 13:19   #157
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Det ble sisu garn fra Husfliden.

Strikker mariusgenser -tunika med raglanfelling.

Og seff i lilla, gammelrosa og naturhvitt

(d blir alltid lilla).

Er det denne du strikker?

Den er ganske vid i halsen originalt, men jeg felte masker i mønsteret så min er trangere i halsen.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 17-10-09, 13:21   #158
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Å, så fin den Mariustunikaen var

Gammel 17-10-09, 13:51   #159
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bestemt meg for å prøve meg på denne, i burgunder:

Det eneste jeg er litt i tvil om, er størrelsen. Det står "overvidde" i mønsteret. Hvor måler jeg da, for at det skal bli riktig?
Gleder meg til å sette i gang.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv  
Gammel 17-10-09, 13:54   #160
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fin kjole!

"Overvidde" er det bredeste partiet over brystet. Men jeg har funnet ut at når man er litt stor, som meg, kan det være klokt å måle et stykke lenger opp, for å unngå melsekk-looken. Så strikker jeg heller inn noen short rows på det bredeste.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.