Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

-7 idag; hva trenger han på skolen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-09, 13:11   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: -7 idag; hva trenger han på skolen?

Ullboxer

Eldstemann nekter å ha på seg noe ull. Eller, ullsokker går visst.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:13   #22
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ullboxer

Det er yndlingsboxeren hans. Han ville gjerne brukt den hver dag i vinterhalvåret, men siden han foreløpig har bare en, må vi nesten begrense det til utedager. Han bor i ullundertøy og krinkelull fra oktober til april.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:15   #23
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ullboxer høres helt grusomt ut, men jeg kan ikke fordra ull noe sted på kroppen så min stemme teller ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:16   #24
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ullboxer høres helt grusomt ut, men jeg kan ikke fordra ull noe sted på kroppen så min stemme teller ikke.

Jeg også. Jeg fikser ikke engang å ha ullpledd over meg. Grøss og gru. Det er ubehagelig og gjør vondt.

Gammel 14-10-09, 13:32   #25
Pusurkine
Superaktiv

Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Min andreklassing hadde på seg Ullundertøy (langarmet genser og stillongs), fleecevest, og en Bergans Breheimen langbukse som han bruker både ute og inne for tiden, pannebånd (softshell som dekker godt) og ReimaTec vanter i sekken (ca -4 grader)

Han kommer til å være ute fra 12-13 i dag, og da kommer han muligens ikke til å ha fleecenvesten på seg lengre. Han er ganske aktiv av seg når han er ute, og det kommer til å være varmere utover dagen enn det var i dag tidlig. + 2 i følge YR.
Man kan jo selv prøve å gå en skitur i bobledress i 2 varmegrader.... Tror det er for varmt for aktive barn.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:37   #26
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men når de leker ute da? Her er jo skolen ferdig i 12-tida, og da er det mye utelek på SFO utover ettermiddagen. Lillegutt både sitter og løper rundt, så jeg tenker liksom at joggebukse blir litt for lite å ha "ytterst" ift til sitting i sandkassa f.eks? Overtrekksbukse er vanskelig å få til å sitte på han (han har en), for jeg har ikke funnet noen som både puster ordentlig, og med strikk i livet. Det må det være.

Men de har jo den tynne dressen de kan hive på utsiden da

Har du prøvd PoP sin? Den henger på min magre gutt.

Han skulle i skogen i dag, og ble sendt ut i ullundertøy, ullbukse/Mariusgenser og POP overtrekksbukse/jakke. I tillegg trollkostyme.

Og votter/lue, ja. Goretex-sko.

Gammel 14-10-09, 13:37   #27
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Så ikke på graderne i morges, men det var vel en grad eller to mindre enn hos Karamell, tenker jeg, altså rundt -4-5. SFO har flyttet opp i marka for ferien, og 6-åringen skal altså være ute hele dagen. Han ble sendt avgårde i ullundertøy (boxer, sokker, stilongs, trøye), krinkelullbukse og -genser, buff, allværsjakke og allværsbukse, høye Viking Gore-tex, lue og votter. Ekstra fleecegenser sammen med skiftetøyet, samt støvler i tilfelle det blir bløtt i marka utover dagen.

Ullboxer er populært her også.

Gammel 14-10-09, 14:29   #28
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Har du prøvd PoP sin? Den henger på min magre gutt.

Skal sjekke der jeg
Problemet er at han ikke klarer knapper og glidelås, og at han har veldig varierende "stor mage" - så det er vanskelig å finne noe som sitter og som han kan kare selv.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:31   #29
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Klarer han borrelås?

POP sin har både strikk og borrelås (strikk bak og borrelåsfeste i sidene). Min 4-åring klarer fint å justere selv dersom han har andre klær på enn forrige gang.

Gammel 14-10-09, 14:35   #30
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal han nok klare jupp: Da skal jeg ta en titt der jeg - takk for tipset! Kanskje de har andre plagg som er tilsvarende "brukervennlige" også.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:40   #31
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Minstemor er en jente som er veldig varm av seg. Når jeg henter henne på skolen kommer jeg til å få høre: "Jeg koker" og hun kommer ikke til å ha på seg genseren.

Jeg tok litt feil. Hun stod i skolegården i kun ullundertøy. Bukse, genser, jakke, lue og vanter lå bakken ved siden av henne.

Gammel 14-10-09, 14:53   #32
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg måtte true av guttungen på 10 år shortsen idag. Minusgrader her i morges også.

Aner ikke hva de endte opp med å ha på av klær. Det er gemalens som ordner morgenene=barna får velge selv. Jeg dro på jobb.
Det er skikkelig flaks hvis han husket å ha med dressen til snuppa på fire.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 01:12   #33
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her var det også kaldt i dag tidlig, men aner egentlig ikke hva snuppa reiste i, da det var stesønnen min som måtte følge i barnehagen i dag. Men barnehagen er 3 min unna, så hun mest trolig på Bergans softshelljakke og vanlig inneklær.

Da jeg hentet henne, var hun ute og hadde vanlig inneklær over POP todelt utedress, samt tykt pannebånd/ørevarmere. Superfit goretex overgangssko. Hun var alt annet enn kald...

Hun nekter å bruke ullundertøy, men har håp om at jeg skal få på henne ull/bomull når det er skikkelig kaldt. Har også bestilt HH superundertøy m/ull og Lifa. Håper det går....

Elsker ull selv, men begge jentene mine "hater" det .

Snakket med en av de ansatte i barnehagen i dag, og hun mente det ikke var behov for vinterdress ennå. Har et fleecesett liggende i barnehagen, en tynn ullbukse (mellomlag) og en tynn Reima fleecejakke. Samt luer og votter. Men snuppa er ekstremt varm av seg, og de er ikke ute i timesvis av gangen, så jeg stresser ikke med varmere klær ennå.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 01:37   #34
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen av mine har begynt med stillongs enda, og joggeskoene er fortsatt i bruk.
T-skjorte, bukse, genser og sokker i tillegg til joggesko og softshelljakke er påkledningen her.
Mellomste må jeg true på jakke omtrent.
De går på skolen og innen de skal ut så har sola fått tatt litt og det er mer en nok klær for de. Mellomste har vel bare på jakka på vei til skolen, ellers er den ikke på.

Jeg har unger som er varme, og sliter med påkledningen for jeg vil ha på de mer.
(jeg fryser jo alltid og går med langarma trøye under ganske tykk genser og ute har jeg duffel av ull. Har selvsagt på bukse også da.)

Gammel 15-10-09, 12:56   #35
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.