|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Kan du knoke-reglen? | |||
Ja, klart jeg kan! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
241 | 96,02% |
Nei, det har jeg faktisk aldri hørt om! |
0 | 0% |
Har hørt om det, men kan den ikke |
10 | 3,98% |
Deltakere: 251. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kan du knokereglen om hvilke måneder som har 31 dager?Én tallregel husker jeg forresten: e er lik to komma sju Ibsen Ibsen.
![]() |
#63 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du knokereglen om hvilke måneder som har 31 dager?
Hm, det har jeg aldri tenkt på. Har bare brukt den til å huske når Ibsen ble født. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
flisespikker
|
Det har du vel.
![]() |
#65 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du knokereglen om hvilke måneder som har 31 dager?Når jeg tenker etter tror jeg aldri jeg har brukt knokeregelen, jeg mener å huske at jeg visste hvor mange dager det er i hver måned da jeg lærte den, og at jeg mest betraktet det som en morsom kuriositet at den virker, så det var interessant å lese at så mange faktisk skriver at de bruker den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan du knokereglen om hvilke måneder som har 31 dager?Den kan jeg. Og det eneste stykket i den lille gangetabellen det er lov å lage egen regel på en 7*8. Nærmere bestemt "verdens vanskeligste lille gangestykke - den må vi bare huske." Erfaringsmessig er det 7*8 ungene sliter mest med å huske av en eller annen grunn. Men når det får navn på seg så husker de den også. |
![]() |
![]() |
#67 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan du knokereglen om hvilke måneder som har 31 dager?Også er jo bakgrunnen for at både juli og august har 31 dager mye mer interessant enn knokeregelen forresten. Så det er lettere å huske om man heller husker de gamle keiserne. |
![]() |
![]() |
#68 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kan du knokereglen om hvilke måneder som har 31 dager?Jeg kan en huskeregel for skallnivåene (orbitalene) i et atom: satan pisses down for god
![]() |
#69 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er faktisk den «huskeregelen» jeg har langt bak i hodet når jeg tenker på hvor mange dager der er i månedene ja. At den neppe er historisk riktig spiller mindre rolle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
flisespikker
|
Historisk korrekthet, i likhet med grammatisk korrekthet og meningsbærendehet, er ikke noe krav for at en huskeregel skal være god og effektiv.
![]() |
#71 |
Mother of Dragons
|
Stakkars Pluto som ikke er planet lenger. Hvem var det forresten som laget en sang om "Norwegian … professor at the … says Pluto is still a planet"
![]() |
#72 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kan du knokereglen om hvilke måneder som har 31 dager?Jeg har sånne regler for å huske pinkoder og sånn, jeg.
![]() |
#73 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan du knokereglen om hvilke måneder som har 31 dager?Er det sverd og blod og gørr og makt så fenger det unger. Etterhvert lærer de at en blyant er et bedre våpen. Og er man veldig, veldig heldig så skjønner de med årene at det ikke da er meningen at man skal stikke noen med den blyanten så de dør av blyforgiftning, men heller skrive noe lurt. :fremdeles ambisjoner om å klare dette: |
![]() |
![]() |
#74 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
(Kilde: youtube.com) Les teksten |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du knokereglen om hvilke måneder som har 31 dager?Jeg kan den og det hender at jeg bruker den.
![]() |
#77 |
Hertuginne
|
Måtte google
![]() |
#79 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du knokereglen om hvilke måneder som har 31 dager?Ja det kan jeg.
![]() |
#80 |
trøtt
|
![]() Sv: Kan du knokereglen om hvilke måneder som har 31 dager?Selvsagt.
![]() |
Emneord |
huskeregler |
|
|