Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du opplevd noe lignende?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-09, 17:26   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du opplevd noe lignende?

I BT er det en artikkel om Sykehuset i Førde som startet fødsel på feil pasient fordi de bare forholdt seg til romnummer. Det som skjedde var at det lå to kvinner på rommet, en på overtid, og en i uke 37 til observasjon for blødninger som skulle skrives ut igjen. I løpet av formiddagen ble overtidspasienten flyttet over til føderom, og det var bare hun andre igjen på rommet, og legen gav sykepleierne beskjed om å henge opp riestimulerende. De oppdaget det etter 5 minutter og fikk stoppet det, og det gikk bra.

Opprinnelig lagt inn av SItat BT

- Bør det ikkje være rimeleg sjølvsagt at legar skal forhalde seg til enkeltpasientar, og ikkje til eit romnummer?
- Jo, det burde vere slik, men faktum er at vi ser utruleg mykje rart som skjer rundt om på sjukehusa, seier Øgar.
- Eg trur dessverre ikkje at denne historia er noko eineståande eksempel.

Såh, har dere opplevd noe rot på sykehuset?

Jeg lå inne med premature rier og det kom en sykepleier til meg med medisiner legen hadde sagt jeg skulle ha. Jeg forlangte å få vite hva det var, og nektet på at jeg hadde bruk for det hun kom med. "Jammen legen har jo sagt det", var svaret jeg fikk, og da svarte jeg noe om at det måtte være en feil, for hvis ikke måtte jo legen informere meg om at jeg trengte disse medisinene og at jeg faktisk burde få vite det av noen dersom de tingene feilte meg. Det viste seg at jeg hadde fått sengen til en som het akkurat det samme som meg til fornavn og som hadde reist hjem rett før jeg ble innlagt. - Men tenk om jeg bare hadde sagt ok og tatt dem slik mange gjør.

Gammel 16-10-09, 17:30   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du opplevd noe lignende?

Jeg har fått feil baby inn til meg om natten for å amme, men det var ikke akkurat noen uopprettelig feil da. Jeg skvatt veldig da jeg kikket ned på et helt annet babyfjes.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 17:36   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(jeg har faktisk opplevd å alltid bli spurt om personnummer på enten meg eller lillegutt. Den gangen jeg ikke klarte å huske det fordi jeg var så sosete trippelsjekket de at jeg var meg hvertfall)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 17:45   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lært meg til alltid å dobbeltsjekke hva de gir Lillemann av medisiner når vi er på sykehus. Jeg har nemlig sittet og sett på at jeg har fortalt en lege hva Lillemann skulle ha, mens han skrev ned noe helt annet.

Ved et annet tilfelle fikk jeg utlevert en epikrise jeg ikke skjønte et plukk av, blant annet pga mange latinske ord og uttrykk. Jeg spurte legen ved utskrivingssamtalen om han kunne oversette hva som sto for meg - han leste epikrisen, og sa det ikke var rart jeg ikke hadde skjønt noe, dette var jo ikke mitt barn sin epikrise.

Akk ja - så sommel og rot har jeg vært borti, men det har blitt mindre etter at jeg ble Overvåkende Mor.

Gammel 16-10-09, 17:46   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ganske merkelig at man ikke bruker armbånd på alle innlagte her til lands.

Gammel 16-10-09, 17:46   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjør man ikke det?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 18:08   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid fått armbånd, og de har dobbeltsjekket navn og personnummer.

Jeg har opplevd å stå på operasjonsstue og diskutere med kirurgen, men det var for så vidt småtterier og forståelig feil. Det var den gang Poden skulle fjerne polypp, og kirurgen insisterte på at det skulle settes inn dren også. Det som var, var at Poden hadde fått en kort-varsel-time, og kirurgen hadde skrevet ut operasjonsprogrammet dagen før. Operasjonssykepleieren, derimot, hadde full kontroll og poden kom ut med en falsk mandel mindre og intet dren.

Jeg synes denne historien er litt fnise-morsom, for jeg har nemlig jobbet med arbeidsflyt og prosesser ifht. journalsystemer i hele dag.

Gammel 16-10-09, 18:13   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har fått feil baby inn til meg om natten for å amme, men det var ikke akkurat noen uopprettelig feil da. Jeg skvatt veldig da jeg kikket ned på et helt annet babyfjes.

Denne har jeg og vært utsatt for.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 18:21   #9
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke opplevd noe rot eller misforståelser. Det ble tatt en del blodprøver av meg og babyen da vi var på barsel og da spurte sjekket alltid bioingeniøren at fødselsnr mitt stemte.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 20:36   #10
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Noe sånt har ikke skjedd meg, og jeg må si jeg syns det er litt pussig at ikke pasienten ikke ytret noen motforestillinger? Jeg hadde ihvertfall kommet til å krevd en god forklaring på hva de drev med, hva de hang opp, hvorfor det osv.

Gammel 16-10-09, 20:42   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, da jeg lå innlagt med pre-e i 2003, skulle jeg ha lungemodningssprøyte kl. 18, hadde jeg fått beskjed om. Klokken ble 18.30 og 19.00 før jeg ringte i bjella og spurte hvor sprøyta ble av. "Jo men den har du jo fått?" sa sykepleieren. Jeg sa at det hadde jeg aldeles ikke. Jo, det stod i journalen min, sa hun. Så den var gitt. Jeg himlet og sa at jeg husker vel for pokker om jeg har fått ei sprøyte i låret eller ikke?? Og det for bare en time siden? NEI jeg hadde ikke fått noen sprøyte! Hun ble faktisk sur og trodde meg ikke, og sa at JAVEL da skulle hun hente en ny sprøyte.

Trodde de jeg var lungemodnings-junkie?

Gammel 16-10-09, 20:53   #12
Betty
Superaktiv

Betty sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
Betty er populærBetty er populærBetty er populærBetty er populær
Standard

Jeg er allergisk mot penicillin og det står cave på det i journalen min, men likevel holdt de på å gi meg akkurat dette under hastesnittet med eldste. (Skulle ha antibiotika pga GBS). Var bare flaks at jeg forsikret meg om at det ikke var penicillin i den posen anestesisykepleieren skulle til å gi meg på ks-bordet.

Gammel 16-10-09, 21:09   #13
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Nja, det verste jeg har opplevd personlig er at de rotet vekk journalen min med fødebrevet da jeg fikk Lærlingen. De turte ikke si det førs site dagen, da hadde jeg begynt å lure på hvorfor de så rare ut i fjeset når jeg henviste til brevet. (Det sto en del viktig der.)

Mormoren min døde av hjertestans på grunn av feildosering av medisin etter etlårhalsbrudd. De hadde antakelig lest feil i journalen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 21:11   #14
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, da jeg lå innlagt med pre-e i 2003, skulle jeg ha lungemodningssprøyte kl. 18, hadde jeg fått beskjed om. Klokken ble 18.30 og 19.00 før jeg ringte i bjella og spurte hvor sprøyta ble av. "Jo men den har du jo fått?" sa sykepleieren. Jeg sa at det hadde jeg aldeles ikke. Jo, det stod i journalen min, sa hun. Så den var gitt. Jeg himlet og sa at jeg husker vel for pokker om jeg har fått ei sprøyte i låret eller ikke?? Og det for bare en time siden? NEI jeg hadde ikke fått noen sprøyte! Hun ble faktisk sur og trodde meg ikke, og sa at JAVEL da skulle hun hente en ny sprøyte.

Ja, det har jeg også opplevd faktisk. (Bare at hun ikke ble sur og jeg ikke himlet og sånn, men hun insisterte flere ganger på at jeg skulle ha fått den, og så gikk hun for å sjekke, og kom tilbake med en sprøyte og en unnskyldning.

Gammel 16-10-09, 21:14   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Ja, det har jeg også opplevd faktisk. (Bare at hun ikke ble sur og jeg ikke himlet og sånn, men hun insisterte flere ganger på at jeg skulle ha fått den, og så gikk hun for å sjekke, og kom tilbake med en sprøyte og en unnskyldning.

Problemet var at det faktisk STOD i journalen min at den var gitt, så hun som skulle gi den har skrevet inn at den var gitt før hun skulle gi den, og så har hun glemt det ut. Egentlig skal de vel ikke skrive det før det faktisk er gjort, men.

Gammel 16-10-09, 21:29   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke opplevd noe slikt, men da Poden ble født fikk han ikke armbånd før etter flere dager. Det er vel kanskje litt utenom vanlig praksis?

Gammel 16-10-09, 21:32   #17
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Min svigerinne lå på enerom på Ahus etter et nær døden-keisersnitt, og fikk mer og mer vondt etterhvert som smertestillende sluttet å virke. Avtalt tid for påfyll kom og gikk, men ingen kom, og hun nådde ikke opp til alarmsnora. Helt omtåket fikk hun etterhvert karret til seg veska, fant mobilen og ringte gubben. Han måtte så ringe sentralbordet og informere dem om at pasienten på rom sånn og sånn hadde store smerter og ikke fikk varslet. Da ble det en smule fart i sakene.

Gammel 16-10-09, 21:37   #18
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en legejournal hvor det står at jeg har et barn jeg ikke har, men den blunderen ligger hos fastlegekontoret og ikke sykehuset. Sier sykehuset, i hvert fall.

Utover det har jeg ikke vært borti noen voldsomme skummelheter. Ungen rev riktignok av seg navnebåndet hun fikk på sykehuset omtrent to timer etter at hun var født, men hun var jo sammen med oss hele tiden anyway.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 21:41   #19
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har ikke opplevd noe slikt, men da Poden ble født fikk han ikke armbånd før etter flere dager. Det er vel kanskje litt utenom vanlig praksis?

det er ikke vanlig praksis nei...

Barnet skal ikke ut av samme rom som mora før det er merket...

Gammel 16-10-09, 21:49   #20
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har blitt tatt blod av pga av navn. Det viste seg at det var ei anna ei med neste samme navn. Hun spurte om personnr. etter! hun hadde tatt. Og jeg var da så oppstukket at de måtte begynne å stikke i beina.
Ikke greit.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.