Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Jif moppesystem - tørrmopp

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-09, 16:16   #1
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Jif moppesystem - tørrmopp

Er det noe "å ha"?

Må vel være letter å ta fram en tørrmopp enn en støvsuger, som spesielt lillesøster hater lyden av og som også vekker henne når hun sover Jeg er dessuten ikke særlig fornøyd med min "vanlige" mopp, så hva sier dere; skal jeg kjøpe Jif moppesystem?

Gammel 15-10-09, 16:19   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jif moppesystem -tørrmopp

Vi er fornøyd med tørrmoppene. Det er som du sier mindre hazzle enn støvsuger, i tillegg virvler det ikke opp like mye støv. Nille har et moppesystem som er billigere, og som visstnok har gjort det veldig bra i tester.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 16:29   #3
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også fornøyd med Jif sitt, og særlig etter at de kom med den spesielle kluten til tregulv. Vi bruker bare flergangskluten som også kan brukes våt, og det funker helt fint.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 17:13   #4
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Synes tørrmopp tar opp mer støv enn støvsugeren (i hvertfall vår støvsuger). I tillegg er den grei å bruke i taket hvis spindelvev osv (bodde i kjeller før - grøss).

Gammel 16-10-09, 14:48   #5
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Jif moppesystem - tørrmopp

Finnes tørrmopp kun som sånn engangs"greie"?

Gammel 16-10-09, 14:53   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Tørrmopp er engangsgreie, men flergangs-mopp kan brukes bare "lett fuktet" sånn at den funker som "tørrmopp" sånnsett.

anbefales.

Gammel 16-10-09, 14:56   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker det ja. Liker best å støvsuge, men nå er støvsugeren vår blitt dårlig og munnstykke-greia er blitt skitten og ekkel og jeg vet ikke hvordan jeg skal få den skikkelig ren igjen. Ønsker meg ny støvsuger.
Det som er greit med tørrmoppen er jo også at den ikke bråker, så jeg kan moppe på kveldene når ungene er i seng. Eldste tåler alle slags lyder når hun sover, men minsten våkner lett.

Gammel 16-10-09, 14:59   #8
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Men når man har unger i den mest aktive "smuler over hele stua, småstein, sand og diverse ukjente greier også"-alderen, er støvsuger veldig greit, så fjerner det, ikke bare samler det... dog, dessverre er det i vår sønns tilfelle sammenfallende med "livredd støvsugeren"-alderen...

Gammel 16-10-09, 15:04   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle nesten ønske min sønn var livredd støvsugeren. Han ELSKER den, og hver gang jeg skal støvsuge følger han etter og drar i ledningen, setter seg oppå støsugeren og "rir", drar opp lokket, tar ut posen osv. GAAAAH.

Gammel 16-10-09, 15:09   #10
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes de virker greit og tar til seg mye. Jeg liker også våtmoppene, jeg synes de gjør bedre rent enn disse moppene som man væter.

Gammel 16-10-09, 15:10   #11
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Skulle nesten ønske min sønn var livredd støvsugeren. Han ELSKER den, og hver gang jeg skal støvsuge følger han etter og drar i ledningen, setter seg oppå støsugeren og "rir", drar opp lokket, tar ut posen osv. GAAAAH.

Lillebror elsker støvsugeren også og pleier og fotfølge meg og skal helst hjelpe meg. Da holder han i røret og gjør samme bevegelsene. Vi slipper heldigvis det andre du skriver om, sentralstøvsuger er genialt!

Gammel 16-10-09, 16:00   #12
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Tørrmopp er engangsgreie, men flergangs-mopp kan brukes bare "lett fuktet" sånn at den funker som "tørrmopp" sånnsett.

Næsj, dette er jo microfiber. Kan brukes tørt også.
Vi bruker tørt til "støvsuging" og vått for å fjerne matflekker og diverse skitt som sitter fast.

Må legge til at det ikke holder meg tørrmopp hos oss heller for tiden, men at det gjorde det før vi fikk barn.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 16:56   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Lillebror elsker støvsugeren også og pleier og fotfølge meg og skal helst hjelpe meg. Da holder han i røret og gjør samme bevegelsene. Vi slipper heldigvis det andre du skriver om, sentralstøvsuger er genialt!

Jeg vil også ha sentralstøvsuger, men det er nok et hekkan å installere her. Når vi selger rekkehuset og kjøper/bygger hus SKAL vi ha det, det er både jeg og mannen enige om.

Gammel 16-10-09, 19:12   #14
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Næsj, dette er jo microfiber. Kan brukes tørt også.
Vi bruker tørt til "støvsuging" og vått for å fjerne matflekker og diverse skitt som sitter fast.

Må legge til at det ikke holder meg tørrmopp hos oss heller for tiden, men at det gjorde det før vi fikk barn.

Jad, micofiber kan nok brukes helt tørt også, men jeg foretrekke å fukte lett. Slik jeg første gang ble introdusert for microfiber for sikkert 15 år siden eller noe, "vask hendene og tørk deg på kluten et par ganger". Da suger den enda bedre til seg enn når den er tørr, men den er så tørr at det blir ikke vått på noe vis.

Og ja, før vi fikk barn var et annet liv...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.