Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

HDMI - pc til TV - hvordan?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-09, 18:52   #1
Left
Passiv

Standard

HDMI - pc til TV - hvordan?

Hva trenger jeg for å kunne koble TV til PC med hdmi? Trenger jeg noe annet enn HDMI-kabel?

Forsøker å koble til, men får det ikke til

Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 20:54   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: HDMI - pc til TV - hvordan?

Aller først kabel mellom fra HDMI utgangen på TV til inngang på PC
Så må man finne kanal på TV. En av AV kanalene mener jeg. Liten stund siden jeg gjorde det sist, så jeg husker ikke helt
Så må man trykke fn tasten samtidig med F4 mener jeg det var.

Gammel 16-10-09, 21:53   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må få PC-en til å sende signal ut på HDMI-utgangen, og så må du få TV-en til å bruke HDMI-inngangen sin som kilde.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 22:18   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Aller først kabel mellom fra HDMI utgangen på TV til inngang på PC
Så må man finne kanal på TV. En av AV kanalene mener jeg. Liten stund siden jeg gjorde det sist, så jeg husker ikke helt
Så må man trykke fn tasten samtidig med F4 mener jeg det var.

Hvilken tastekombinasjon det er varierer mellom pc-produsentene. Men det kan også være at man setter dette opp i skjermegenskapene eller i driververktøyet fra de som har laget grafikkbrikken i pc-en, f.eks. Intel, Nvidia eller ATI.

Det kan videre være nødvendig å stille oppløsningen til en oppløsningen tv-en støtter. For en TV som er "hd-ready" vil dett være 1280x720 eller 1366x768. for en TV som er Full HD vil det være 1920x1080.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 22:25   #5
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Du må få PC-en til å sende signal ut på HDMI-utgangen, og så må du få TV-en til å bruke HDMI-inngangen sin som kilde.

Og hvordan gjør jeg det da?

Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 23:10   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Trykk på "AV" (den tv-ruta med en pil som er på vei ut). På vår tv kan man velge PC, på den gamle var det en av AV-kildene.

Ellers kan det hende du må gå inn på kontrollpanelet på PCen din og aktivisere skjermkortet ditt mot TVen.

Gammel 17-10-09, 09:41   #7
Left
Passiv

Standard

AV er testet, og det skjer ingen ting der, så mulig et eller annet må aktiveres ja. Det står hdmi, men det skjer ingen ting.

Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 10:02   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Du må få PC-en til å sende signal ut på HDMI-utgangen […]

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Og hvordan gjør jeg det da?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvilken tastekombinasjon det er varierer mellom pc-produsentene. Men det kan også være at man setter dette opp i skjermegenskapene eller i driververktøyet fra de som har laget grafikkbrikken i pc-en, f.eks. Intel, Nvidia eller ATI.

Du må finne hvor skjerminnstillingene til PC-en din settes, i Windows er det vel i kontrollpanelet et sted. (Jeg sitter på en Mac nuh.)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 12:42   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

AV er testet, og det skjer ingen ting der, så mulig et eller annet må aktiveres ja. Det står hdmi, men det skjer ingen ting.

Hva er merke og modell på pc-en din?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 17:02   #10
Left
Passiv

Standard

Nå surfer jeg fra TV i stua

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.