|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Grr! Ny lap-top og liten skriftJeg har fått meg ny lap, men irriterer meg nesten syk over at jeg ikke klarer å stille inn skriftstørrelsen på den slik at jeg faktisk klarer å lese det jeg ser på internett.Skriften er blass, liten og svak, og jeg har forsøkt uendelige varianter av endringer på kontrollpanel og skriftstørrelser, men fremdeles uten ell. Blir snart gal, og denne lappen får snart plass i bokhylla sammen med de bøkene jeg aldri kommer til å lese. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Grr! Ny lap-top og liten skriftHar du prøvd å stille inn det forstørrelsesglasset nederst til høyre? Jeg slet nemlig med det samme en stund og så at det stod på 80 % eller noe sånt. Det skal stå på 100 % til vanlig.
|
|
|
#3 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Grr! Ny lap-top og liten skriftHar du gjort noe med skjermoppløsningen?? Hvis skriften er så liten, så kan det kanskje være det som er problemet? Eller en restart, hvis du ikke (som du helt sikkert har) har gjort det enda ...
|
|
|
#4 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Grr! Ny lap-top og liten skriftJeg aner ikke hva jeg har gjort og ikke gjort. Har gjort så mye at jeg ikke husker noenting i detaljer. Jeg vil bare ha vanlig skrift og vanlig skriftstørrelse, også er jeg et teknisk nek. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Grr! Ny lap-top og liten skriftEr det bare på internet explorer det er et problem, eller også når du ser på skrivebordet?
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grr! Ny lap-top og liten skriftI stedet for å stille lavere oppløsning kan det være en fordel å stille DPI i stedet. I Windows Vista og Windows 7 fungerer dette meget godt. Jeg kjører med bærbar pc som har 1920x1200 på 15,4" og på pc-en hjemme har jeg 2560x1600 på 30". Jeg liker å ha høy oppløsning, men samidig kan det være greit at en del elementer likevel er større. |
|
|
|
![]() |
|
|