Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Fame - ikke gidd å bruk tid på den

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-09, 17:05   #1
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Fame - ikke gidd å bruk tid på den

Jeg så Smilefjes hadde sett Fame og synes den var pyton. Jeg beklager at jeg ikke rakk å advare - den er altså grusom og ikke verd å bruke fem minutter på. Det er så mange punkter på elendighetslisten at jeg gidder ikke å begynne en gang. Nå er i alle fall resten av gjengen advart!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 17:10   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fame - ikke gidd å bruk tid på den

Dumt da. Jeg er invitert på kino med en venninne på torsdag hun hadde lyst til å se denne. Jeg som jo aldri kommer meg på kino.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 17:36   #3
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg har så lyst til å se den. Jeg tror egentlig jeg trenger hele elendighetslista.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 17:39   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen fare.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 17:49   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om man forventer "fame-vibber" fra gode, gamle fame, så vil man vel bli skuffet - men om man ser filmen med et åpent sinn?

Gammel 18-10-09, 18:08   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært facinert av Fame, men nå er jeg i hvert fall helt sikker på at jeg ikke skal se den selv i et anfall av nostalgi.

Gammel 18-10-09, 18:29   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke annet enn å signere HI. Så den ganske spontant fredag kveld, av mangel på noe annet å gjøre og det hele var en gedigen, rotete skuffelse!!!

Gammel 18-10-09, 18:44   #8
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Hmmm... Jeg har lovet niåringen at vi skal se den sammen. Er den like elendig sett fra en niårings ståsted? En niåring som er over gjennomsnittet opptatt av musikk?

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 18:54   #9
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan nevne noen ting:

- Det er et vanskelig prosjekt å følge 10 ungdommer gjennom en film som bare barer i 1 t 45 min. Her er det vanvittig dårlig løst, danseeleven (som har vært med i SYTYCD) har hele fem linjer. Hva er da vitsen med å introdusere henne?
- Karakterene er i det hele tatt ufattelig platte og lite utviklet. De er bare løselig bygget på dem i den gamle filmen, men utrolig lite troverdige.
- Problemstillingene er helt søkte. I den opprinnelige varianten hadde de sosiale og økonomiske utfordringer i tillegg til skolen, måtte de kjempe mot rasisme og gatevold, familiære problemer og lite med penger. Her er ingen ting slikt, det verste er pianoeleven som ønsker å heller synge r'n'b - mot farens ønske og hun som blir lurt av ham som lovte henne filmkontakter, men som var mest interessert i sex.
- Vi ser nesten aldri de ulike elevene skinne i sine fag. Dramaeleven synger (uten å imponere, for øvrig). Den andre dramaeleven rapper og produserer musikk.
- Da avslutningsscenen endelig kom, var den OK i seg selv, men jeg kjente ingenting til svetten, arbeidet de hadde lagt ned, utfordringene de hadde overkommet, målet som var nådd. Rare elementer var lagt inn bare for å vise et eller annet spekter av ulike elever.

Her er altså begynnelsen av listen, i tillegg at den som nevnt er rotete. Det er så utrolig mange logiske brister, som Smilefjes nevnte tilsier omgivelsene at handlingen er lagt til 70-80-tallet, men de går rundt med iPhones og tekster hverandre. Så nei, ikke en gang med et åpent sinn.

Gammel 18-10-09, 20:12   #10
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Thanx. Tror jeg skal ta rådene deres til efterretning og droppe filmen.

Skrudde på kanal FEM og der går den gamle filmen, og jeg er enig i at 70-80-tallsmiljøet passer veldig bra. De gamle leilighetene med saker&ting og 70tallsstæsj er såå kule.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:52   #11
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Hmmm... Jeg har lovet niåringen at vi skal se den sammen. Er den like elendig sett fra en niårings ståsted? En niåring som er over gjennomsnittet opptatt av musikk?

Har man lovet så har man lovet. Det er sikkert bra nok for en 9-åring, og spesielt om hun har lyst til å se den selv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:46   #12
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Har man lovet så har man lovet. Det er sikkert bra nok for en 9-åring, og spesielt om hun har lyst til å se den selv.

Jada, jeg bryter ikke et løfte, men noen ganger kan man forhandle seg bort fra det. Lokke med en bedre film om man finner ut at den man har lovet bort er elendig, f.eks.... Men det blir nok Fame på oss, ja.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 22:40   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjortisene mine i 10. klasse synes den var SÅÅÅÅÅÅÅ fin. Masse kjekke gutter og greier. Jeg er litt usikker på om jeg skal høre på hva de mener.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 22:41   #14
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Standard

Hehe, jeg skrev et annet sted at filmen kommer til å ha sine fans uansett, nettopp på grunn av alle de søte guttene.

Gammel 19-10-09, 23:04   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for advarselen!

Jeg har orginalen i hylla, kanskje på tide å ta den frem og se den en gang til!

Gammel 20-10-09, 10:26   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir ikke denne famefilmen litt som dirty dancing vs dirty dancing 2, mon tro?

Gammel 23-10-09, 20:02   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg vil tørre å påstå at DD2 er 10 x bedre enn nyversjonen av Fame ...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.