Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Befolke hele verden alene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-09, 17:15   #41
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Befolke hele verden alene?

Grattis med tredjemann!!

Folk er frekke syntes jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 17:16   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grattis med tredjemann!!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 17:29   #43
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endelig fikk vi vite hva du ruget på ...

Jeg hadde ikke blitt lei meg/forundret/sint/oppgitt over slike kommentarer. Tolker det som en eller annen frase folk sier når de ikke helt vet hva de skal si. Omtrent det samme som å snakke om været. Om noen "bare" har ett barn, spør de etter nestemann, har man bare gutter, spør de når jenta kommer (tro meg!) og har man flere enn to, spør man om det ikke snart er nok. Hvor nødvendig det er å si slike ting, er jo en annen sak. Heldigvis er jeg selv flink til å komme på mer oppegående ting å si når jeg hilser på en ny baby: Hvis han er søt, sier jeg at han er søt, er han stygg, kommenterer jeg lua, eller haka.

Og grattis!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 17:36   #44
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer

Med tre gutter har jeg fått min dose sånne spørsmål og komentarer ja.
Parerer som regel med det litt underfunding svaret.
Nja, vi har nå 7 seters bil vi da...
Alle våre nærmeste vet at vi nok ikke har gitt oss

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 17:40   #45
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer.
Folk har meninger uansett, for mange, for f, for tett, for stor aldersforskjell, bare gutter, bare jenter, har fått en av hver, etc...

Gammel 18-10-09, 17:43   #46
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Grattis med nr. 3.

Da jeg fikk nr. 4 som er eneste gutt i flokken haglet det med kommentarer som; ja, er du vel ferdig - nå har du jo fått gutten! Som om det var derfor jeg fikk fire barn...

Gammel 18-10-09, 17:46   #47
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Folk har meninger uansett, for mange, for f, for tett, for stor aldersforskjell, bare gutter, bare jenter, har fått en av hver, etc...

Det rare er vel i grunn at folk alltid si det de tenker. Av en bekjent som har barn med 1,5 års mellomrom mellom sine, fikk jeg spørsmål om det ikke var litt stor aldersforskjell på mine to. (3 år og noen mmd.) En annen som har fem år mellom sine barn, mente at jeg fikk barn altfor tett...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 17:51   #48
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Da jeg fikk nr. 4 som er eneste gutt i flokken haglet det med kommentarer som; ja, er du vel ferdig - nå har du jo fått gutten! Som om det var derfor jeg fikk fire barn...

Var det ikke derfor altså

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 17:57   #49
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for det meste opplevd beundrende blikk og positive kommentarer. Det er i hvert fall slik jeg velger å tolke dem.

Men mulig jeg ikke beveger meg i like teit miljø som deg igjen.

Gammel 18-10-09, 18:14   #50
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det rare er vel i grunn at folk alltid si det de tenker. Av en bekjent som har barn med 1,5 års mellomrom mellom sine, fikk jeg spørsmål om det ikke var litt stor aldersforskjell på mine to. (3 år og noen mmd.) En annen som har fem år mellom sine barn, mente at jeg fikk barn altfor tett...

Ja, jeg skjønner ikke helt at ikke folk kan holde inne med de dumme kommentarene sine, og la folk få de barna de vil/kan.

Gammel 18-10-09, 18:29   #51
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ja, jeg skjønner ikke helt at ikke folk kan holde inne med de dumme kommentarene sine, og la folk få de barna de vil/kan.

Det jeg forundrer meg mest over er at de ikke skjønner selv at kommentarene er dumme. Tror de virkelig at det er hyggelig å få høre fra andre at nå er det nok? Jeg har kommet med et par dumme spørsmål til ufrivillig barnløse, som når de planlegger barn og sånt, men jeg ville aldri ordlagt meg i gaten "nå må dere virkelig lage noen barn snart". Det er en forskjell der, synes jeg, selv om det selvfølgelig kan oppleves sårt for den som sliter uavhengig av hvordan spørsmålet blir stilt. Jeg har ikke såre tær ifm dette, for dette er vår bisniss, men jeg føler som sagt at jeg nærmest må forsvare valget vårt om å holde muligheten åpen for en evt. sistemann. Stilles spørsmålet slik som i hovedinnlegget får jeg nesten bare lyst å si jada, klart vi er ferdige.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 19:19   #52
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva tenker dere om slike kommentarer? Jeg tror ikke folk flest går inn for å være slem, men tror de selv at kommentarer av denne sorten er hyggelige?

Jeg tenker vel mitt om de aller fleste kommentarer og flirer heftig av hvilke vrange svar jeg kan klare å smelle tilbake. Min favoritt er de som påpeker til meg at de kun vil ha to barn fordi "man jo skal ta vare på dem også". Og det betyr?

Forresten, min favoritt var svigermors svar da vi fortalte at vi ventet nummer tre: "Hvorfor det? Dere har jo allerede en gutt og ei jente?"

Folk sier de rareste ting, jeg har sluttet å bli såret og velger heller å more meg på deres bekostning.

Ja, og gratla med treern!

Gammel 18-10-09, 19:32   #53
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gratulerer så mye med ny baby skremmern!

Folk sier så mye rart. Som Blondie har jeg også fått beskjed om at vi må jo være ferdige nå siden vi har en av hver. Et familiemedlem presterte også å si at vi skulle være glade vi hadde to friske fine barn....som om vi ikke er det hvis vi prøver på en til?

Gammel 18-10-09, 19:42   #54
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har fått høre slike kommentarer mange ganger.
Som svar på om jeg kulle befolke verden alene svarte jeg at jeg gjør så godt jeg kan.
For mange er det tankeløshet, og ting de sier bare for å ha noe å si. Andre er virkelig usmaklig opptatt av hvor mange barn andre bør få.

Geatulerer med baby.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 19:46   #55
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer med ny skremmerbaby!

Folk har mange underlige kommentarer til det meste. Jeg har sikkert en del jeg også. Jeg tror mange bare plumper ut med ting helt automatisk i gitte situasjoner. Men akkurat det der med barn og sånn har jeg lært meg til å ikke kommentere så mye.

Jeg har fått dosen min med kommentarer jeg som velger å bare få ett barn. Jeg tar meg ikke nær av det eller noe, men jeg også undrer noen ganger over hva folk ønsker å oppå når de argumenterer i mot meg når jeg sier at jeg ikke skal ha flere.
En ting er når vi prater om saken og opplyser hverandre om hva vi mener og vektlegger i forhold til familieliv osv, men det er jo de som argumenterer helt tydelig for å få meg til å skifte mening. "Jo, jeg tror jammen meg jeg skal ha et barn til fordi naboen kom med et slik knakende godt argument til hvorfor jeg burde det. "

Gammel 18-10-09, 19:49   #56
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Gratulerer med nr 3 Har haglet på med kommentarer her siden vi fikk nr 2 og verst har det vært fra nærmeste slekten.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 19:52   #57
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan det være et forsøk på å være morsom, tro? Både moren min og bestemoren min har sagt det i sammenheng med noen som har fått tre barn, og det har ikke virket så surmaget som det egentlig høres ut.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 20:31   #58
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker at jeg har blitt rundere i kantene etterhvert. Dessuten tenker jeg at jeg sikkert har sagt noe jeg ikke burde, bare for å få beundre et lite nyfødt vidunder, jeg også.

Gratulerer med nr 3, Skremmern!

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 22:05   #59
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg pleier å mobbe gode venninner som har to barn når de klager over at barna sutrer og sånn: "Nå må du gi deg, det var du som ville ha alle disse ungene!"
Tre er ikke mange. Fire er fremdeles normalt. Fem begynner vel å hjelpe, etter norsk standard? Jeg er oppvokst i en by med mange Smiths Venner-familier og synes ikke man kan si man har mange barn før man har passert tolv stk.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 22:05   #60
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Folk har mange underlige kommentarer til det meste. Jeg har sikkert en del jeg også. Jeg tror mange bare plumper ut med ting helt automatisk i gitte situasjoner. Men akkurat det der med barn og sånn har jeg lært meg til å ikke kommentere så mye.

Jeg kommenterer i vilden sky når det gjelder barn, men jeg liker å tro at det jeg sier er hyggelig. "Så nydelig han er", "gratulerer så mye, hva skal han hete", "å, for en fin jente" ... Jeg føler ikke at jeg må velge ordene med omhu eller liste meg rundt på tåhev, jeg utviser ganske enkelt normal folkeskikk.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.