Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Befolke hele verden alene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 12:42   #101
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Befolke hele verden alene?

Gammel 19-10-09, 12:48   #102
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kjenner at jeg er nødt til å treffe noen med ny baby snart. Jeg bare MÅ prøve ut hva som skjer om jeg ikke sier et ord om ungen, men bare spør om hun har hørt at vi har fått oss ny katt.

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 12:50   #103
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har opplevd å møte en annen familie som hadde splitterny baby, akkurat like gammel som vår. VI gratulerte og kommenterte og akket og spurte, DE tittet ikke engang opp i vogna vår.

Gammel 19-10-09, 12:53   #104
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har opplevd å møte en annen familie som hadde splitterny baby, akkurat like gammel som vår. VI gratulerte og kommenterte og akket og spurte, DE tittet ikke engang opp i vogna vår.

LITT fokus på seg selv?

Da lillebror var liten var det en dame jeg hadde et styreverv sammen med som fikk ny baby et par uker etter meg. Jeg skulle overrekke henne en blomst hilsen styret og si noen ord. Og klarte å åpne med å takke for blomsten jeg sto og skulle gi bort.

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:05   #105
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De var førstegangs, da, og virkelig erketypen av sådanne. Godt voksne, og totalt loco. Vi var tredjegangs og allerede godt herdet i at tredjemann er det ikke så mange som lager noe fuzz av.

Gammel 19-10-09, 13:15   #106
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kikker sjelden opp i vogner. Jeg er ikke babyinteressert og selv om jeg har planer om å kikke og skryte, så hender det at jeg glemmer det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:15   #107
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes "Å, helledussen, så NYDELIG!" er en god setning å bruke når man møter nye babyer. Ofte er de også klisslik faren, har nydelige små hender, bittesmå tær, lukter godt og er kjempesøte. Og så kan man gjerne spørre hvordan det går, le litt av at man ikke greier å begrense besøk første gangen, men blir flinkere til det etterhvert, hvordan evt søsken håndterer det, osv.

Gammel 19-10-09, 13:15   #108
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det er vanskelig på en flekk å kommentere på babyer. :babygæren:

- ÅÅÅÅÅÅHH!
- Å, så søt!
- Jeg syns da han er prikk lik faren!
- Så bitteliten!!! Hjelp, man glemmer hvor små de er?!
- Hvordan har DU det da, kommer du deg til hektene, eller? (her kan man jo se an bittelitt. Ikke spør om det ser ut til at svaret er krampegråt, og dere står i kantina på jobben)
- Fin vogn!
- Åh, masse hår!!
- Og så helt rosakledd, da!

Should I go on?

De markerte der er ikke trygge utbrudd. Da kommer det foruminnlegg om "Er babyen min unormal, nabodama syns h*n var så liten. Hvorfor sa hun det? "
"Hvorfor bryr nabodama seg om at vår lille Merzedez var kledd i rosa? Vi liker rosa! Er det galt det også nåh?!"
":hulke: Alle sier at han ligner på pappan, jeg blir sjalu-hu-huuuu!"

Tro meg. Jeg har sett noen innlegg i samme løypa.

Gammel 19-10-09, 13:17   #109
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg kikker sjelden opp i vogner. Jeg er ikke babyinteressert og selv om jeg har planer om å kikke og skryte, så hender det at jeg glemmer det.

Det var kontrasten som ble veldig slående denne gangen. De var PLENTY babyinteressert, nemlig, men rettet EN vei. Så til overmål. Mer småpinlig enn irriterende, egentlig.

Gammel 19-10-09, 13:17   #110
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Eventuelt, "Og jeg som ikke vet hvem faren er!"

Gammel 19-10-09, 13:17   #111
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

De markerte der er ikke trygge utbrudd. Da kommer det foruminnlegg om "Er babyen min unormal, nabodama syns h*n var så liten. Hvorfor sa hun det? "
"Hvorfor bryr nabodama seg om at vår lille Merzedez var kledd i rosa? Vi liker rosa! Er det galt det også nåh?!"

Tro meg. Jeg har sett noen innlegg i samme løypa.

Da er de idioter og kan skrive hva de vil.

Gammel 19-10-09, 13:22   #112
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er slik at de fleste kvinner som skal kommentere en ny baby ser spesielt etter likhetstrekk med faren. Det er fra gammelt av en klok strategi for å bekrefte at det er faren som er faren - dermed styrke båndet mellom far og barn og således øke oddsene til babyen for et godt liv.

Ren biologi tilsier at man finner likhetstrekk med faren fordi det er det man ser etter.

Kilde - egen hukommelse - med andre ord ekstremt pålitelig...

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:25   #113
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er slik at de fleste kvinner som skal kommentere en ny baby ser spesielt etter likhetstrekk med faren. Det er fra gammelt av en klok strategi for å bekrefte at det er faren som er faren - dermed styrke båndet mellom far og barn og således øke oddsene til babyen for et godt liv.

Ren biologi tilsier at man finner likhetstrekk med faren fordi det er det man ser etter.

Kilde - egen hukommelse - med andre ord ekstremt pålitelig...

Min hukommelse mener også ha lest noe om at spebarn ofte ligner mer på pappan fordi det da skal være lettere for pappan å knytte bånd til barnet.
Ikke bare fordi man ser etter de likehetene.

Gammel 19-10-09, 13:25   #114
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Babyer ER ofte mer lik på faren det første leveåret, har de visst funnet ut. Og så går det seg til. Biologi, som du sier.

Svigerinnen min opplevde konkret tilfelle da hun lå på barsel med en som hadde barnefar som ikke vedkjente seg farskapet, men han skulle nå komme innom en tur, da. Og hilse på HENNE. Ikke lausungen. Så kommer fyren inn og damene må under dynene og fnise. De var tro kopier av hverandre, far og barn. Og faren så det også, smeltet helt, og vedkjente seg visst alt på stedet.

Gammel 19-10-09, 13:28   #115
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Min hukommelse mener også ha lest noe om at spebarn ofte ligner mer på pappan fordi det da skal være lettere for pappan å knytte bånd til barnet.
Ikke bare fordi man ser etter de likehetene.

Jøsses - enda tøffere jo!
Det er betegnende at da storebror var liten så sto de aller fleste lenge og studerte ham før de konkluderte: "Jøss, han ligner virkelig ikke det alle minste på noen av dere jo!"
/

Babyer ER ofte mer lik på faren det første leveåret, har de visst funnet ut. Og så går det seg til. Biologi, som du sier.

Svigerinnen min opplevde konkret tilfelle da hun lå på barsel med en som hadde barnefar som ikke vedkjente seg farskapet, men han skulle nå komme innom en tur, da. Og hilse på HENNE. Ikke lausungen. Så kommer fyren inn og damene må under dynene og fnise. De var tro kopier av hverandre, far og barn. Og faren så det også, smeltet helt, og vedkjente seg visst alt på stedet.

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:30   #116
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Som min mor fortalte om, da et særs "ordinært" utseende par fra bygda hjemme fikk baby: En nabodame stod og okket og akket seg over vogna: For et nyyydelig barn! Så vakker! Helt fantastisk. Hun er visst ikke lik hverken mor eller far!!

Gammel 19-10-09, 13:32   #117
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Som min mor fortalte om, da et særs "ordinært" utseende par fra bygda hjemme fikk baby: En nabodame stod og okket og akket seg over vogna: For et nyyydelig barn! Så vakker! Helt fantastisk. Hun er visst ikke lik hverken mor eller far!!

Eller som onkelen min sa til min søster da hun hadde fått barn nr 2:

"Dere klarer å lage så utrolig pene barn! Du og mannen er det perfekte beviset på at minus og minus blir pluss!"

Genial kommentar!

Gammel 19-10-09, 13:33   #118
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, mormor -ærligheten personlig - sa det en gang til min mor: Tenk at dere har fått så pene barn. Ja, det skulle ingen tro.

Gammel 19-10-09, 13:34   #119
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, en jeg kjenner fikk også den at "det er da utrolig at dere to som ser så ordinære ut får så pene unger!!" (Og dette er et veldig pent par, altså! Begge to!)

Gammel 19-10-09, 13:38   #120
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg også. Jeg syns mange ganger når jeg møter nybakte mødre (ja, mødre er verre enn fedre i så måte) at de nærmest forventer at jeg skal snakke med ungen. For eksempel hvis jeg møter en mor med en 10 mnd gammel baby i vogna, og jeg småprater og spør "Hva heter han?", så i stedet for å svare begynner hun å henvende seg til ungen: "Hva heter du? Kan du si hva du heter?" og en masse bla-bla-bla. Ungen svarer jo selvsagt ikke. Dette gjentar seg selvsagt også når barna blir større og faktisk KAN svare. Også da syns jeg det er på grensen til uhøflig, for jeg henvendte meg til mor, ikke sant? Hvis jeg henvender meg til barnet, og barnet ikke vil svare, har jeg ingen motforestillinger mot at mor svarer på barnets vegne. Men å forvente at en baby skal svare på mors vegne, det blir bare slitsomt.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.