|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#102 |
|
Passiv
|
Sv: Befolke hele verden alene?Jeg kjenner at jeg er nødt til å treffe noen med ny baby snart. Jeg bare MÅ prøve ut hva som skjer om jeg ikke sier et ord om ungen, men bare spør om hun har hørt at vi har fått oss ny katt. |
|
|
|
#103 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Befolke hele verden alene?Jeg har opplevd å møte en annen familie som hadde splitterny baby, akkurat like gammel som vår. VI gratulerte og kommenterte og akket og spurte, DE tittet ikke engang opp i vogna vår.
|
|
|
#104 |
|
Passiv
|
Sv: Befolke hele verden alene?
|
|
|
|
#105 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Befolke hele verden alene?De var førstegangs, da, og virkelig erketypen av sådanne. Godt voksne, og totalt loco.
|
|
|
#106 |
|
© All rights reserved
|
Jeg kikker sjelden opp i vogner. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Epikur
|
Sv: Befolke hele verden alene?Jeg synes "Å, helledussen, så NYDELIG!" er en god setning å bruke når man møter nye babyer. Ofte er de også klisslik faren, har nydelige små hender, bittesmå tær, lukter godt og er kjempesøte. Og så kan man gjerne spørre hvordan det går, le litt av at man ikke greier å begrense besøk første gangen, men blir flinkere til det etterhvert, hvordan evt søsken håndterer det, osv.
|
|
|
#108 |
|
Guardian of the galaxy
|
De markerte der er ikke trygge utbrudd. Da kommer det foruminnlegg om "Er babyen min unormal, nabodama syns h*n var så liten. Hvorfor sa hun det?
|
|
|
#109 |
|
Yes, we can!!
|
Det var kontrasten som ble veldig slående denne gangen. De var PLENTY babyinteressert, nemlig, men rettet EN vei. Så til overmål.
|
|
|
#111 |
|
Yes, we can!!
|
Da er de idioter og kan skrive hva de vil.
|
|
|
#112 |
|
Passiv
|
Sv: Befolke hele verden alene?Det er slik at de fleste kvinner som skal kommentere en ny baby ser spesielt etter likhetstrekk med faren. Det er fra gammelt av en klok strategi for å bekrefte at det er faren som er faren - dermed styrke båndet mellom far og barn og således øke oddsene til babyen for et godt liv. |
|
|
|
#113 |
|
Guardian of the galaxy
|
Min hukommelse mener også ha lest noe om at spebarn ofte ligner mer på pappan fordi det da skal være lettere for pappan å knytte bånd til barnet.
|
|
|
#114 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Befolke hele verden alene?Babyer ER ofte mer lik på faren det første leveåret, har de visst funnet ut. Og så går det seg til.
|
|
|
#115 |
|
Passiv
|
Jøsses - enda tøffere jo!
|
|
|
|
#116 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Befolke hele verden alene?Som min mor fortalte om, da et særs "ordinært" utseende par fra bygda hjemme fikk baby: En nabodame stod og okket og akket seg over vogna: For et nyyydelig barn! Så vakker! Helt fantastisk. Hun er visst ikke lik hverken mor eller far!!
|
|
|
#117 |
|
Guardian of the galaxy
|
Eller som onkelen min sa til min søster da hun hadde fått barn nr 2:
|
|
|
#118 |
|
Epikur
|
Sv: Befolke hele verden alene?Haha, mormor -ærligheten personlig - sa det en gang til min mor: Tenk at dere har fått så pene barn. Ja, det skulle ingen tro.
|
|
|
#119 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Befolke hele verden alene?Ja, en jeg kjenner fikk også den at "det er da utrolig at dere to som ser så ordinære ut får så pene unger!!"
|
|
|
#120 |
|
Ustabil
|
Jeg også. Jeg syns mange ganger når jeg møter nybakte mødre (ja, mødre er verre enn fedre i så måte) at de nærmest forventer at jeg skal snakke med ungen. For eksempel hvis jeg møter en mor med en 10 mnd gammel baby i vogna, og jeg småprater og spør "Hva heter han?", så i stedet for å svare begynner hun å henvende seg til ungen: "Hva heter du? Kan du si hva du heter?" og en masse bla-bla-bla. Ungen svarer jo selvsagt ikke. Dette gjentar seg selvsagt også når barna blir større og faktisk KAN svare. Også da syns jeg det er på grensen til uhøflig, for jeg henvendte meg til mor, ikke sant? Hvis jeg henvender meg til barnet, og barnet ikke vil svare, har jeg ingen motforestillinger mot at mor svarer på barnets vegne. Men å forvente at en baby skal svare på mors vegne, det blir bare slitsomt. |
|
|
|
![]() |
|
|