|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
| Se resultatene: Hvorfor drikker dere ikke melk? | |||
| Jeg / barna liker ikke melk |
|
41 | 51,25% |
| Jeg / barna tåler ikke melk |
|
25 | 31,25% |
| Jeg / barna mener at melk ikke er nødvendig |
|
17 | 21,25% |
| Jeg / barna følger en diett hvor melk ikke hører med |
|
6 | 7,50% |
| Annet, spesifiser! |
|
6 | 7,50% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Knis.
|
|
|
#22 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Jeg har ikke drukket melk siden jeg var gammel nok til at mor respekterte at jeg sa nei. Jeg liker ganske enkelt ikke smaken av melk, på samme måte som jeg ikke klarer melkemat - eller ettersmaken av dette.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Jeg liker ikke melk og poden tåler ikke melk.
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Jeg og minsten liker ikke melk, de andre to elsker det. Jeg har aldri orket melk som drikke, men det funker greit som feks med havregryn osv. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Søt og rar
|
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Jeg drikker ikke melk fordi jeg tok skrekken av skolemelka for 24 år siden - enten var den grønn, eller fryst, eller lunken
|
|
|
#27 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Jeg drikker ikke melk fordi jeg ikke liker smaken. Jeg kan drikke det, men da med masse sjokoladepulver i. Og da må jeg passe på at jeg ikke drikker for mye ellers får jeg vondt i magen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?For mye karbohydrater...
|
|
|
#29 |
|
Enda en som trener
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Jeg liker ikke melk og er også av den oppfatning at melk aldeles ikke er nødvendig for voksne. LilleVenn drikker heller ikke noe særlig melk, hun mener at hun får slim av det (noe jeg ikke argumenterer mot..). LilleVenn drikker Biola, jeg spise yoghurt og ost, så vi prøver ikke å unngå melkeprodukter. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Kun storebror som tåler å drikke melk. Og han drikker melk kun på skolen.
|
|
|
#31 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Jeg svarte av vi ikke trenger det fordi
|
|
|
#32 |
|
Etylbarbital
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Jeg sa "nei, takk" til melk da jeg var liten annet enn til pannekaker. I dag kan jeg drikke det, men velger som regel bare å drikke det til pannekaker. Jeg spiser pannekaker svært sjelden. Jeg har andre kalsiumkilder i kostholdet mitt som mer enn oppveier for at jeg dropper å drikke det anbefalte daglige inntaket av 1 glass melk.
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Jeg drikker ikke melk overhodet, men kan bruke melk på frokostblanding og på havregrøt etc. Veldig glad i melk i mat, men ikke som drikke. |
|
|
|
#34 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Jeg liker ikke melk, og mellomste tåler ikke melk. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Pga diett. Men jeg har ikke drikke rein melk på lange tider, har fått magesmerter og det var rett på do etter inntakt, tok bort melka og merket brødet også gjorde det samme som melka. Jeg har prøvd melk etter dette og da blir det ennå værre en bare brødet. Så har studert melkefri og glutenfri diett lenge nå og startet opp i forrige uke så for vi håpe det har god effekt. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
*_*
|
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Får i meg kalsium via andre matvarer og tror at et kosthold med mye melk ikke nødvendigvis er så bra, så jeg drikker bare melk hvis jeg en sjelden gang får lyst på det. Minsten får hvis han vil ha, men det er ikke sånn at det automatisk følger med et melkeglass til brødskiva om morgenen/kvelden her i huset.
|
|
|
|
#38 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Vesla har aldri vært glad i melk(bare MM) og da hun var halvannet kuttet vi ut melk en periode for å se om mageproblemene hennes ble bedre. Hun liker ikke melk og drikker heller vann, ris/hvete/soya- melk eller juice. Jeg og mannen liker ikke melk som drikke, men guttongen liker det. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Jeg drikker aldri melk. Sluttet med det da jeg gikk på en matintoleranse-diett for mange år siden, og har virkelig aldri savnet det. Barna drikker skolemelk og kanskje ett-to glass pr dag i tillegg - inkludert biola og melk på havregryn. De får det hvis de vil, men jeg pusher det ikke.
|
|
|
|
#40 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?Er ikke så veldig glad i melk, dessuten får jeg vondt i magen av melk.
|
![]() |
|
|