|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sånn passe sane
|
![]() Amming offentlig i USA?Vi skal en måned til Florida i november. Jeg ammer fortsatt veldig mye og kommer til å gjøre det mens vi er der også. Vi har vært der noen ganger før og jeg er jo klar over at man ikke akkurat setter seg ned og ammer "overalt" der borte. Men er det slik at man overhodet ikke bør amme offentlig? Jeg vil jo nødig gjøre noe som strider veldig mot omgvelsenes oppfatning av hva som er ok oppførsel. Nå er jeg veldig opptatt av å dekke meg til når jeg ammer offentlig, også her i Norge, jeg er ganske sjenert av meg sånn sett.
![]() |
#2 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amming offentlig i USA?Vel, de har akkurat (2005) vedtatt en lov som gjør det tillatt å amme offentlig selv om brystvorten skulle synes... Og det er jo bra... Men så var det at de trengte den i utgangspunktet...
![]() |
![]() |
#3 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Amming offentlig i USA?Jeg har gjort det og overlevd.
![]() |
#4 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amming offentlig i USA?Vi var i California da mellomste var ett år, og jeg ammet fremdeles mye. Jeg husker at jeg var nervøs for det samme, og spesielt fordi hun var "for stor" til å ammes. Det opplevdes ikke som et problem en eneste gang. Men dette var jo California, da, om det skulle være noen forskjell.
![]() |
#5 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Amming offentlig i USA?Forresten, vi var i Florida i november et år, og det var fantastisk! Herlige temperaturer både til lands og til vanns. Og mye å se og gjøre for både store og små.
![]() |
#6 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Amming offentlig i USA?
Mulig Florida er hakket mer konservativt enn California ja. Nord-Florida (Jacksonville osv.) regnes på en måte med som en av sørstatene, mens Sør-Florida er mindre konservativt.
![]() |
#7 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Amming offentlig i USA?Jeg ammet da jeg var i Las Vegas i fjor sommer. Jeg tenkte at om noen blir støtt av det så driter jeg i det, babyen min skal ha mat. Men det gikk helt fint. Folk stirret en del, men de smilte til meg, og jeg tror de kanskje synes det var uvanlig, men positivt.
![]() |
#9 |
Sånn passe sane
|
OK, det var jo godt å høre. Vi ser vel litt an, men da virker det jo ikke helt bannlyst da og det er jo kjekt å vite.
Atte hæ..?
![]() |
#11 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Udder cover agent = James Bond som liten.
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Amming offentlig i USA?Jeg bor i Florida. Man ser veldig få som ammer offentlig, men det syns ikke det er fy fy om man ikke blotter puppene. Jeg har f.eks. sett kvinner som har ammet på restaurang, men de har alltid et pledd eller lignende hengende over skulderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Peppy!
|
![]() Sv: Amming offentlig i USA?Jeg måtte amme guttungen på en parkbenk i New York en gang. Jeg var usikker på om det var lov, og spurte en politimann som gikk forbi. Han var også usikker, og måtte ringe opp stasjonen. Jeg fikk da beskjed om at det var greit, men at jeg burde være diskret så ingen ble støtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|