Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unge damer og utvikling

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 07:19   #21
Bertine
Fullverdig medlem

Bertine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Bertine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Unge damer og utvikling

1. Begynner med sminke
Rundt 7. klasse.

2. Får kjæreste som inkluderer mer enn å holde hendene
12-13.

3. Kliner og stikker tungene sine langt ned i halsen på kjæresten
13-14.

4. Har samleie
Over 14.

5. Får ha kjæresten på overnatting og får da dele seng/rom
16.

6. Eksperimenterer med alkohol
15-16.

7. Tar med kjæresten i familieselvskap
Når de vil, egentlig. Men tenker de burde ha vært sammen noen måneder.

Bertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 07:41   #22
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Har du en mening om sånn ca hvor gammel du mener jenter bør være før de:

Skal ikke uttale meg om andres, men hvis det er min jente (nå 8) det er snakk om så:

1. Begynner med sminke: 16. Men så lite som mulig.
2. Får kjæreste som inkluderer mer enn å holde hendene. 16
3. Kliner og stikker tungene sine langt ned i halsen på kjæresten. 16
4. Har samleie. 18
5. Får ha kjæresten på overnatting og får da dele seng/rom. 18
6. Eksperimenterer med alkohol. 18 (yeah, right. Men det var ikke realistiske forventninger men hva man synes er idealet som var spørsmålet...)
Alt avhenger selvfølgelig av modenhetsgrad hos begge parter og situasjonen.

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Om du har lyst til å svare og synes det er ugreit at dette bare handler om unge damer kan du også få si din mening om gutta.

Ingen prinsipiell forskjell. Men gutter er ofte noe senere modne, så kan gjerne legge på et par år i praksis.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 08:00   #23
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klarer ikke helt å forholde meg til kun alder når det gjelder å avgjøre dette. Ungdommer er så vanvittig forskjellige samtidig som jeg som forelder skal balansere mellom den idealistiske delen av meg og den realistiske. Som at selvsagt ønsker jeg ikke at ungene skal begynne å drikke så de blir påvirka før de er 18, ev. 45, ev ikke i det hele tatt. Eller ha sex før de er 16. Ha ha, sier ungdommene. Særlig! Da må jeg altså forholde meg til realitetene, plante beina godt i bakken og justere litt på idealer og tanker rundt dette. Verden går som regel ikke under om de eksperimenterer med alkohol fra de er 15-16. Eller om de finner ut at de skal våge seg ut på litt sexliv. Det vil helst gå bra med de fleste.

Det viktigste for meg er at de er informert om mulige konsekvenser av handlingene sine og at de er komfortable med situasjonen. At de ikke uten videre gir etter for press, men kjenner ettter hva de ønsker selv. Jeg kan alltids anslå en absolutte minimumsalder på disse tingene, men det vil være ut fra en best tenkelig situasjon:

1. Begynner med sminke 12
2. Får kjæreste som inkluderer mer enn å holde hendene 12
3. Kliner og stikker tungene sine langt ned i halsen på kjæresten 13
4. Har samleie 14
5. Får ha kjæresten på overnatting og får da dele seng/rom 16
6. Eksperimenterer med alkohol 16

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 08:02   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke. Men jeg må innrømme at jeg er skremt over snuppa. Hun stiller gjerne fullsminket når hun skal i bursdagsselskap (hun har sneket seg unna og sminket seg; hun får ikke lov). Og hun var litt lettere oppgitt over at jeg ikke skjønte at hun kysset kjæresten sin: "Det er sånn kjærester gjør, mamma!"

Hun er 4 år.

Gammel 20-10-09, 09:01   #25
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har to som har passert 18 år og yngste datter går i 7. klasse. Jeg kjenner at jeg ikke orker helt å tenke på at de gjør flere av de punktene. Der det finnes aldersgrenser, så holder jeg meg til de. Jeg er ikke så naiv at jeg ikke vet at de kan gå bak ryggen min, men overfor de viser jeg at jeg holder meg til lover og regler (selv om jeg ikke gjorde det selv )

12 åringen bruker ikke sminke enda, men mange på trinnet hennes gjør det. Jeg tror eldste datter gjorde det av og til da hun gikk siste året på barneskolen, men aldri på skolen.

Kjærester har vi ingen aldersgrense på. Eldste var ca 8 år da hun kom hjem og fortalte om sitt første tungekyss. Vi diskuterte litt smittefare og overføring av bakterier og virus. Han var "litt forkjølet", ja.

Vi har hatt mange samtaler om alle tenkelige og utenkelige situasjoner i livet, også sex. Men å godkjenne at ungene mine som 16 åringer skulle dele seng med andre, det gjør jeg ikke. Det er forskjell på hva de driver med og hva jeg som forelder "godkjenner". Ikke alt de trenger mitt aksept for å gjøre syns jeg.

Alkohol er det 18 års grense på og jeg holder meg til det. At jeg knapt var 16 år selv har ingen betydning. Eller kanskje det er nettopp det det har.

Jeg tar tak i ting etterhvert som de dukker opp. Ingen unger er like. Jeg oppfordrer og oppmuntrer de til å stole på seg selv og gjøre ting fordi de har lyst og ikke fordi de føler seg presset til det. Syns det er viktigere enn alder (selv om jeg ikke lar ungene få vite at jeg tenker det om alder).

Det viktigste for meg i oppdragelse av tenåringer er å snakke med de, stole på at jeg har greid å oppdra de til å være fornuftige og evne å tenke selv, være der for de når de trenger det og ikke være så naiv at jeg tror blindt på alt de forteller meg. To av mine er over myndighetsalder og puberteten var en innholdsrik tid. En tid full av humør, fart og spenning. Savner den tiden samtidig som jeg ikke vil ha den igjen for alt i verden.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 09:12   #26
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

1. Begynner med sminke - 14-15 år.
2. Får kjæreste som inkluderer mer enn å holde hendene - 14 år minst.
3. Kliner og stikker tungene sine langt ned i halsen på kjæresten - 15 år.
4. Har samleie - 16 år. Da er de over seksuell lavalder.
5. Får ha kjæresten på overnatting og får da dele seng/rom - 16 år.
6. Eksperimenterer med alkohol - 18 år. Fordi det er 18 års aldersgrense.
7. Ta kjæresten med i familieselskap - 14 år, siden jeg svarte 14 år på det å holde i hånda, være kjærester. Da er det jo ikke noe i veien for å bli med hjem på middag heller.

Mye av det jeg nå har svart, er jo hva jeg ønsker, og jeg skjønner jo at det ikke er realistisk å tro at de vil vente med å prøve ut alkohol f.eks til de er 18 år.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 09:13   #27
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at det vi ønsker og det som skjer er to forskjellige ting.
Sminke har allerede blitt brukt innimellom, og jeg valgte heller å vise vhvordan det kan gjøres ( less is more) enn å nekte.
Kline og kjærester kommer når det kommer, men jeg håper at jentungen er såpass oppegående at hun velger selv og ikke føler seg presset til hverken klining, tafsing eller samleie.
Og jeg håper at guttungen aldri blir en som presser på hverken det ene eller andre, eller begynner med sminke.

Alkohol føler jeg ikke er greit før 18 år.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 09:14   #28
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

1. Begynner med sminke 7. klasse, men helst senere
2. Får kjæreste som inkluderer mer enn å holde hendene 13-14 år
3. Kliner og stikker tungene sine langt ned i halsen på kjæresten 13-14
4. Har samleie Over 16, helst 18
5. Får ha kjæresten på overnatting og får da dele seng/rom Før 16 er uaktuelt, før 18 er også tidlig, men her kommer det helt an på forholdets varighet og rammen rundt overnattingsbesøket.
6. Eksperimenterer med alkohol 18 år.
7. Ta kjæresten med i familieselskap Tja, over 16 og forholdet bør ha vart en stund.

Forøvrig er jeg glad jeg har to gutter når jeg må tenke på slike ting.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men jeg må innrømme at jeg er skremt over snuppa. (...) Hun er 4 år.

Når hun starter på skolen så blir det guttelus og æsj vanligvis, så det ordner seg nok.

Gammel 20-10-09, 09:19   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Forøvrig er jeg glad jeg har to gutter når jeg må tenke på slike ting.
.

Hvorfor det? Alt dette (bortsett fra sminken for de flestes del) er vel problemstillinger man møter på akkurat like mye med gutter?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 09:27   #30
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Oioi, med to jenter i hus tenkjer eg egentlig på gru på at den tida skal kome. Og forstår brått mi mor sin frustrasjon. Ho hadde tre jenter aleine. Eg "heiser flagget" for ho kvar dag

1. Begynner med sminke
Ca 13-14 år. Og då tenkjer eg litt sminke.. Ikkje slik at dei ser ut so dei er sparkla
15 år
14-15 år
4. Har samleie
helst 30, men realistisk sett 17-18 år
18 år
18 år

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 09:29   #31
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hvorfor det? Alt dette (bortsett fra sminken for de flestes del) er vel problemstillinger man møter på akkurat like mye med gutter?

Ellers husker jeg at jeg sa at jeg aldri ville akseptere at mine barn hadde sex før de var 18, ingen alkohol eller røyk før de ble 18. Plutselig er barna tenåringer, og man ser helt annerledes på enkelte ting. Og flere kameler må svelger. Tviler på at jeg er den eneste som har fått erfart dette. Jeg er både guttemamma og jentemamma.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 09:47   #32
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine døtre er heldigvis for unge til dette foreløpig, men hun eldste er jo ti...

1. Begynner med sminke
Eldre enn ti. Fast sminke til hverdags synes jeg hun kan vente med til hun blir 14.

Eh. :svelger: 16?

4. Har samleie

Hun flytter da hjemmefra etterhvert?!?

Dette har jeg ikke tenkt nøye over, kjenner jeg. For noen utrolige vanskelige grensesettings-debatter vi står ovenfor!

Gammel 20-10-09, 10:31   #33
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

1. Begynner med sminke - På ungdomsskolen, altså ca 13 år
2. Får kjæreste som inkluderer mer enn å holde hendene- 13-14 år
3. Kliner og stikker tungene sine langt ned i halsen på kjæresten - Yæk. helst over 16, og helst utenfor min synsvidde. Fikk problemer av å se min 12 åring og hennes kjæreste sitte tett i tett og flette hender, så jeg tror jeg hadde kastet opp om jeg skulle sett dem kline som beskrevet.
4. Har samleie- over 16 år, aller helst nærmere 18.
5. Får ha kjæresten på overnatting og får da dele seng/rom -kommer an på situasjonen, hvor lenge de har vært sammen osv - men 17-18 årsalderen er vel ganske naturlig tror jeg.
6. Eksperimenterer med alkohol - over 18 år!
7. Ta kjæresten med i familieselskap - spøsr hvilken type familieselskap, arrangerer jeg så er det jo greit om de har vært sammen noen mnd, men er det hos andre i familien så tror jeg at jeg har andre grenser. Uten at jeg har kommet til det punktet ennå, og dermed ikke føler at jeg kan svare ordentlig.

Gammel 20-10-09, 11:15   #34
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg aner ikke. Men jeg må innrømme at jeg er skremt over snuppa. Hun stiller gjerne fullsminket når hun skal i bursdagsselskap (hun har sneket seg unna og sminket seg; hun får ikke lov). Og hun var litt lettere oppgitt over at jeg ikke skjønte at hun kysset kjæresten sin: "Det er sånn kjærester gjør, mamma!"

Hun er 4 år.

Oj, jeg skjønner deg godt på akkurat den. Storebror er like gammel - han og hans 5 jentevenner som han henger sammen med hele tiden er nemlig "bare venner" - selv om xxxx vil være kjæresten hans.

Jeg synes det er vanskelig å bastant uttale seg om slikt. De skal iallefall holde seg innenfor hva lover og regler angår, tenker jeg.

Litt usikker på hva som defineres som "annet enn å holde hender" - i og med at råklining er et eget punkt. Petting, nussing? Lite hører til før etter "Konfirmasjonsalder" iallefall.

Gammel 20-10-09, 11:21   #35
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

1. Begynner med sminke - Ungdomsskolen (det er allerede spurt om og avklart her i huset )
2. Får kjæreste som inkluderer mer enn å holde hendene - Slutten av barneskolen
3. Kliner og stikker tungene sine langt ned i halsen på kjæresten - Det får de finne ut av selv
4. Har samleie - helst så sent som mulig, men i alle fall etter fylte 16 år
5. Får ha kjæresten på overnatting og får da dele seng/rom - videregående?? Aner ikke. Bør jo ha vart ei stund og de er trygge på hverandre.
6. Eksperimenterer med alkohol - 18 år
7. Ta kjæresten med i familieselskap - Når de er modne og klar for det selv antar jeg. Vanskelig å si.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:42   #36
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bauche jeg tenker vel at holde kjæreste hender begynner de kanskje allerede med i barnehagen, legger vel kanskje som du sier litt mer enn holde hender og litt mindre enn råklining i det men jeg er åpen for at dere får tolke det som dere synes passer best. Ser jo at mange har satt forskjellig alder på det.

Gammel 20-10-09, 12:03   #37
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

1. Begynner med sminke
Ungdomskolen
14 år
14-15 år
4. Har samleie
Hvertfall over 16 år, helst mere. Her spiller og modenhet inn, er barnet umodent så hadde jeg håper at det ventet enda lengre
Dette klarer jeg ikke svare på, men helst over 18 år i min drømmeverden
18 år, med øl, vin, cider og 20 år om det er sterkere saker
7. Ta med kjæreste i familieselskap
Forholdets varighet, minst over 16 år (egentlig 18 år) og modenhet på dem som er i forholdet, da både eget barn og kjæresten

Gammel 20-10-09, 12:19   #38
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

7. Ta med kjæreste i familieselskap
Forholdets varighet, minst over 16 år (egentlig 18 år) og modenhet på dem som er i forholdet, da både eget barn og kjæresten

Hvorfor det?

Gammel 20-10-09, 12:27   #39
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ja da problemstillingen er den samme (sminke håper jeg de aldri starter med). Jeg tenker mer i den retningen at det er enklere å snakke med gutter om disse problemstillingene i forhold til jenter. Altså at det er flere nyanser når man tenker på jenter enn med gutter der ting er litt mer rett frem. Samt at jenter har en tendens til å "trekke" mot eldre gutter og at dermed disse sakene kan komme tidligere for jenter enn med gutter med tanke på modenhet. Men altså jeg har jo ikke så store barn, så jeg vet jo ikke.

Gammel 20-10-09, 12:35   #40
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Ja da problemstillingen er den samme (sminke håper jeg de aldri starter med). Jeg tenker mer i den retningen at det er enklere å snakke med gutter om disse problemstillingene i forhold til jenter. Altså at det er flere nyanser når man tenker på jenter enn med gutter der ting er litt mer rett frem. .

Helt uenig. Gutter er mennesker og jenter er mennesker, det er ingenting som er rett fram. Og hvorfor er det flere nyanser når det gjelder jenter?!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.