|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Unge damer og utvikling1. Begynner med sminke |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unge damer og utvikling
Skal ikke uttale meg om andres, men hvis det er min jente (nå 8) det er snakk om så:
Ingen prinsipiell forskjell. Men gutter er ofte noe senere modne, så kan gjerne legge på et par år i praksis.
![]() |
![]() |
#23 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Unge damer og utviklingJeg klarer ikke helt å forholde meg til kun alder når det gjelder å avgjøre dette. Ungdommer er så vanvittig forskjellige samtidig som jeg som forelder skal balansere mellom den idealistiske delen av meg og den realistiske. Som at selvsagt ønsker jeg ikke at ungene skal begynne å drikke så de blir påvirka før de er 18, ev. 45, ev ikke i det hele tatt. Eller ha sex før de er 16. Ha ha, sier ungdommene. Særlig! Da må jeg altså forholde meg til realitetene, plante beina godt i bakken og justere litt på idealer og tanker rundt dette. Verden går som regel ikke under om de eksperimenterer med alkohol fra de er 15-16. Eller om de finner ut at de skal våge seg ut på litt sexliv. Det vil helst gå bra med de fleste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Unge damer og utviklingJeg aner ikke. Men jeg må innrømme at jeg er skremt over snuppa. Hun stiller gjerne fullsminket når hun skal i bursdagsselskap (hun har sneket seg unna og sminket seg; hun får ikke lov). Og hun var litt lettere oppgitt over at jeg ikke skjønte at hun kysset kjæresten sin: "Det er sånn kjærester gjør, mamma!"
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unge damer og utviklingJeg har to som har passert 18 år og yngste datter går i 7. klasse. Jeg kjenner at jeg ikke orker helt å tenke på at de gjør flere av de punktene. Der det finnes aldersgrenser, så holder jeg meg til de. Jeg er ikke så naiv at jeg ikke vet at de kan gå bak ryggen min, men overfor de viser jeg at jeg holder meg til lover og regler (selv om jeg ikke gjorde det selv |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Unge damer og utvikling1. Begynner med sminke - 14-15 år.
![]() |
#27 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Unge damer og utviklingJeg tenker at det vi ønsker og det som skjer er to forskjellige ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
er her
|
![]() Sv: Unge damer og utvikling1. Begynner med sminke 7. klasse, men helst senere
Når hun starter på skolen så blir det guttelus og æsj vanligvis, så det ordner seg nok.
![]() |
#29 |
Fortynnet
|
Hvorfor det? Alt dette (bortsett fra sminken for de flestes del) er vel problemstillinger man møter på akkurat like mye med gutter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Unge damer og utviklingOioi, med to jenter i hus tenkjer eg egentlig på gru på at den tida skal kome. Og forstår brått mi mor sin frustrasjon. Ho hadde tre jenter aleine. Eg "heiser flagget" for ho kvar dag
![]() |
#31 |
L.F.C. supporter
|
![]() |
#32 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Unge damer og utviklingMine døtre er heldigvis for unge til dette foreløpig, men hun eldste er jo ti...
![]() |
#33 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unge damer og utvikling1. Begynner med sminke - På ungdomsskolen, altså ca 13 år
![]() |
#34 |
Har tro på forbedring
|
Oj, jeg skjønner deg godt på akkurat den. Storebror er like gammel - han og hans 5 jentevenner som han henger sammen med hele tiden er nemlig "bare venner" - selv om xxxx vil være kjæresten hans.
![]() |
#35 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Unge damer og utvikling1. Begynner med sminke - Ungdomsskolen (det er allerede spurt om og avklart her i huset |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Unge damer og utviklingBauche jeg tenker vel at holde kjæreste hender begynner de kanskje allerede med i barnehagen, legger vel kanskje som du sier litt mer enn holde hender og litt mindre enn råklining i det men jeg er åpen for at dere får tolke det som dere synes passer best. Ser jo at mange har satt forskjellig alder på det.
![]() |
#37 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Unge damer og utvikling1. Begynner med sminke
![]() |
#38 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor det?
![]() |
#39 |
er her
|
Ja da problemstillingen er den samme (sminke håper jeg de aldri starter med). Jeg tenker mer i den retningen at det er enklere å snakke med gutter om disse problemstillingene i forhold til jenter. Altså at det er flere nyanser når man tenker på jenter enn med gutter der ting er litt mer rett frem. Samt at jenter har en tendens til å "trekke" mot eldre gutter og at dermed disse sakene kan komme tidligere for jenter enn med gutter med tanke på modenhet. Men altså jeg har jo ikke så store barn, så jeg vet jo ikke.
![]() |
#40 |
Fortynnet
|
Helt uenig. Gutter er mennesker og jenter er mennesker, det er ingenting som er rett fram. Og hvorfor er det flere nyanser når det gjelder jenter?! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|