Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvordan får man hevet/senket tekst?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 13:50   #1
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hvordan får man hevet/senket tekst?

Jeg kapitulerer og spør. Har sett folk gjøre det her på forumet, men hvordan? Anyone?

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 14:52   #2
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan får man hevet/senket tekst?

:abonnerer: Og skjønner ikke hva du tenker på heller

Gammel 20-10-09, 14:54   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Jeg kapitulerer og spør. Har sett folk gjøre det her på forumet, men hvordan? Anyone?

Tenker du på hevet tekst som i for eksempel ™?

Det er et eget symbol som skrives slik og er ikke laget med hevet/senket tekst. Jeg aner ikke hvordan man lager hevet/senket tekst (på FP), men ™ skriver jeg ved å skrive inn ANSII-koden. (Alt + 0153 på det nummeriske tastaturet)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 14:56   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er link til de viktigste kodene.

Gammel 20-10-09, 14:57   #5
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Her er link til de viktigste kodene.

Takker!

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 15:05   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

≈©∞£ det ser ikke ut å gå på Mac om man ikke har nummerisk tastatur.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 15:10   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå leste jeg hevet/senket takst. :ensporet:

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 15:14   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nå leste jeg hevet/senket takst. :ensporet:

Pelen: Det er sikkert andre koder på Mac. Noen kommer sikkert snart og forteller hvor mye enklere det er der.

Gammel 20-10-09, 15:21   #9
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor er det forskjell på enkelte koder når jeg skriver i word eller her på FP med explorer?

Gammel 21-10-09, 10:12   #10
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Jeg oppdaget tilfeldigvis at jeg fikk hevede tall ved å bruke ^:, f.eks. gir tastesekvensen 'm' '^' '2' m²

(Det var vel ikke det du spurte om, og det det fungerer bare med ensifrede tall, men, hey... :-)

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 10:15   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Pelen: Det er sikkert andre koder på Mac. Noen kommer sikkert snart og forteller hvor mye enklere det er der.

alt + 2 = ™

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 12:56   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

m^2 blir da bare m^2? (Vi på FP burde jammen vite det, skulle jeg mene.)

Gammel 21-10-09, 13:54   #13
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

m^2 blir da bare m^2? (Vi på FP burde jammen vite det, skulle jeg mene.)

Tja, hvis jeg taster inn 'm' '^' '2' blir det m².
Hvis jeg f.eks. taster inn 'm' '^' '^' '2' blir det m^2.
Det blir omtrent som forskjellen mellom fôr og f^or

(Dette er sikkert også mye enklere på mac.)

Gammel 21-10-09, 14:13   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Tester: m^2, m^^2. Nope, det virker ikke slik på min maskin.

Gammel 21-10-09, 14:33   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Det er fordi ^ betyr "opphøyd i". :sitter med mattelekser:

Ikke det at det funket her, men...

Og rart at det bare funker med ensifrede tall. Man kan da opphøye i mer enn 9. :gruble.

Aldeles ikke svar på hovedinnleggers spørsmål, men men.

Gammel 21-10-09, 15:07   #16
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Tja, hvis jeg taster inn 'm' '^' '2' blir det m².
Hvis jeg f.eks. taster inn 'm' '^' '^' '2' blir det m^2.
Det blir omtrent som forskjellen mellom fôr og f^or

Ikke på min maskin, her blir det m^2 og m^^2. Kan det ha noe med innstillingene på maskinen å gjøre?

Gammel 21-10-09, 15:20   #17
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Jeg gjør det på den "gammeldagse" måten. Markerer teksten som skal heves/senkes, høyreklikker, velger skrift og haker av for heving eller senking.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 15:26   #18
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Får ikke opp skrift som et alternativ ved å høyreklikke på merket tekst her inne, i word fungerer det da.

Gammel 21-10-09, 15:57   #19
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Standard

Tester: m^2, m^^2. Nope, det virker ikke slik på min maskin.

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Ikke på min maskin, her blir det m^2 og m^^2. Kan det ha noe med innstillingene på maskinen å gjøre?

Jeg ser nå at det bare fungerer på Linuxboksene mine (Ubuntu 9.04/Jaunty), ikke på Windows XP. Jaja, da vet dere hva dere har å gjøre.

Gammel 21-10-09, 16:01   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Jeg gjør det på den "gammeldagse" måten. Markerer teksten som skal heves/senkes, høyreklikker, velger skrift og haker av for heving eller senking.

Hvor haker du av for heving eller senking?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.