Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Må si jeg blir litt bekymret (influensa)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 20:38   #11
vmapo
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2009
vmapo er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Må si jeg blir litt bekymret

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

For å få avklart hva du egentlig mener her:

Du mener at denne influensaen er direkte sammenlignbar med 1976-viruset?

I så fall: Du nevner dette med at 1976-viruset førte til "bare en person døde av selve viruset". Er det et tegn for deg at denne influensaen ikke er så farlig? Hva tolker du ut av det? Spesielt siden det er helt klart at dette årets virus har en mye større dødelighet? Og de derfor ikke er sammenlignbare sånn sett?

Og om man skal sammenligne antall som fikk Guillain-Barré av vaksinen, så må man sammenligne med hvor mange som får det av selve influensaviruset også, ikke sant? Siden du har tatt en beslutning utfra det første tallet, så antar jeg at du har sjekket hva risikoen er for å få Guillain-Barré av selve viruset? Hva er antallet du har vektet mot?

Ja det som ligner nærmest svineinfluensaen er kansje... svineinfluensaen :P
Det ble utbrudd i 1976 og de viste tydelig om det før.

for å gi tallene; "The risk of developing Guillain-Barré syndrome seemed to be 11 times greater with vaccination than without," - les artikklen eller bare titlen på artikkelen "Lessons learnt from the 1976 swine flu 'fiasco'" (om du forstår engelsk da)

Det som jeg også prøvde å henvise til var en av grunnene til at man ikke kan stole blint på legemiddel selskapene. Er bare å lese hele artikkelen det.
Jeg kan lege ut annen sitat fra den.

"The 1976 swine flu program was "overwhelmingly recalled as a 'fiasco,' a 'disaster,' or a 'tragedy,' " wrote Fineberg and co-author Richard Neustadt, the late founder of Harvard's Kennedy School of Government.
The government signed off on developing a vaccine and using it at the same time, without ever reassessing the need for immunizing against the unpredictable flu virus."

Det som står videre som du burde lese selv er at. Det ofentlig helse offisielene oppdaget et håndful soldater på et millitær leir hadde svineinfluensaen. Influensaen hadde aldri før blitt bevist å smitter fra person til person.

Men umidelbart så skrev ut Lederen av CDC et notat som smenlignet den med den spanske influensaen og krevde umidelbar masse imunisering.

2 uker senere gir presidenten orderen for å settet i gang.

Dem masse produserer et hurtig lagd vaksine og begynner imuniseringen før dette har bare en person død. Rett etter imuniseringen ble satt i gang begynte antall GBS saker å stige, regjeringen avkaller imuniseringen.

Det finnes masse mer informasjon om 1976 utbrudet i USA. Bare å lete litt selv.

Altså om dem har vist om sykdommen så lenge og forsatt ikke kan si med sikkerhet om den funker eller ikke så har ikke jeg stort tro på den.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg prøver faktisk ikke å argumentere for at du skal ta vaksine altså, jeg bare synes det er interessant å se på hvilken måte folk som ikke har formell kunnskap og samtidig ser seg selv om gjennomtenkt gjør slike beslutninger.

Jeg prøver heller ikke å overbevise noen å ikke ta eller la barna sine ta vaksinen.

Jeg prøver bare å få fram poenget at du ikke kan stole blindt på en side og at du burde finne ut så mye du kan fra alle kilder eller så mange som er mulig også, etter og ha fått inn så mye informasjon som mulig, gjøre hva som føler rett for deg selv.

Hvis du tar en titt på den facebook gruppa jeg nevnte så har dem samlet på et sted der ganske mye alternativt informasjon til det som er offisielt. Noe må tas med en klype salt men masse av det virker veldig offisielt og er fra leger med samme titler som de i helsevessenet.

Eksempl på hva jeg menner på offisielt og ikke offisielt.
Jeg har ikke de offiselle papirene til å gjøre jobben min men jeg gjør den like bra som kollegaen, som har offisielle papirene :P

@Irma
Vet ikke hvorfor det skal gjelde akkurat frp. Det er jo det alle politikere gjør for å fram poenget som de brenner for. Også kan du vise meg hvor jeg har sagt at jeg tror på julenissen?

@pusur
Har ikke sagt der at jeg tror at myndighetene direkte lyver, misinformert, kansje. Det jeg sier er at du ikke kan stole blindt på alt de sier uten å sjekke fakter fra alle kilder først. Som påvist i artiklen jeg har lagt fram her.

vmapo er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.