|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: "Sjette sans"
Kan du hjelpe meg å finne noen sånne klipp? Jeg har en believer i hus, og jeg orker ikke å utubere meg gjennom masse ferdigklippede versjoner. :elveblest:
|
|
|
#83 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Sjette sans"Jeg synes det at politiet brukte tid og ressurser på Westerlund sier mye. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
<*(((<
|
Nei, det var vel heller ikke et argument noe sted, men noe de hadde sjekket fordi hun selv mente at hun hadde en uvanlig stor pannelapp eller noe? Argumentasjonen i skepsis.no-artikkelen gikk på andre ting (dog innrømmer jeg veldig kjapp skumlesing :trøtt: ). |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: "Sjette sans"Torsk: Hva synes du om 007 sin link fra BT?
|
|
|
|
#86 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: "Sjette sans"Litt synd noe så utrolig bare er beskrevet i et par åpenbart tilbedende avisartikler med lite detaljer. Hvis det gjorde slikt inntrykk på politiet er det leit at ikke metodiske politifolk dokumenterte det bedre. Hvis man spør politiet selv om nytten av synske blir nemlig bildet et litt annet:
|
|
|
|
#87 |
|
I menneskeham
Sv: "Sjette sans"Jeg synes en passasje fra artikkelen lenket til over fra en av politiets hundeførere i Bergen viser noe om hvor mye vi skal stole på mirakeloppslag i avisene:
|
|
|
|
#88 |
|
<*(((<
|
Jeg kommer rett fra fotball og sliter med å lese tekst over to setninger, så trenger litt tid til å lese den. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
<*(((<
|
Sånn, da har jeg lest så godt jeg kan med kveldens begrensede intellekt. Jeg syns det er mye det samme, jeg, med mye personlige historier av veldig overbeviste folk, men ikke noe som er i nærheten av godt dokumentert. Og så blir jeg litt oppgitt over folklorist-professor Alver som snakker om at hun ikke forstår at «dagens forskere på død og liv skal mene at vi har funnet svaret på alt» hvem er disse forskerene hun snakker om? (Jeg tror de jobber på Stråmann-instituttet alle sammen.) |
|
|
|
|
|
#90 |
|
I menneskeham
Sv: "Sjette sans"En journalist som skriver om "Westerlunds Siste Hilsen" på bakgrunn av en zoomeffekt som selv jeg kjenner igjen fra mindre vellykkede bilder har på en måte avslørt hva slags historie han vil fortelle uten å la kjipe fakta ødelegge.
|
|
|
|
#91 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg fant frem et klipp i en tråd for en stund siden: (Kilde: youtube.com) Dette er del 3 fra et av showene, du finner del 1 og 2 til høyre. Problemet er jo med en del av disse showene, f.eks Edwards da, han ble jo knipi i hot reading, og det er vanskelig å motbevise. Men det er åpenbart de gangene hun cold reader, da er hun ordentlig dårlig til det.
|
|
|
#92 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Men dessverre ikke noe nytt. "Kvinnesykdommer" er vel et eksempel på hvordan ting som (ennå) ikke var funnet ut av kan bli møtt med noe langt utover sunn skepsis.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 21-10-09 kl 23:18. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Mother of Dragons
|
Men helt alvorlig: Synes du det er rart at kristne totalt avviser at det finnes andre guder for eksempel? Mener du at de bør være åpne for den tanken?
|
|
|
#94 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Så enig!
|
|
|
|
#95 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
|
|
|
|
#96 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: "Sjette sans"Det er forskjell på et åpent sinn og hull i hodet. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Mother of Dragons
|
Neineinei, det er ikke det jeg mener. Men tror du at det kan være riktig at Zeus voldtok Leda i form av en svane (og da mener jeg ikke at han kom dansende med hvite klær, men bokstavelig talt i form av en reell svane) og de fikk Helena av Troja? Eller stiller du deg avvisende til det?
|
|
|
#99 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Gjentar og fremhever, for å få frem poenget.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Mother of Dragons
|
Jo, men jeg tror det er misforståelsen ligger der. Altså, om noen på nett forteller om spøkelser eller noe slikt, så tror jeg jo ikke at de ikke har opplevd noe. Jeg er bare ikke enig i deres oppfatning av hva årsaken til opplevelsen var.
|
![]() |
|
|