|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: "Sjette sans"Akkurat. Og når et lite barn får mareritt i et nytt hus der en har begått selvdrap, betviler jeg ikke det. Jeg bare tror hun får mareritt fordi hun har hørt noen snakke om det, ikke fordi det er energi i veggene. På samme måte som jeg er temmelig sikker på at en sau ikke kan fly, og hvis noen har sett det, er det en annen forklaring enn at den faktisk letter fra bakken av seg selv.
|
|
|
#102 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Sjette sans"Respekt for opplevelsen er for meg det viktigste. Kanskje spesielt når det kommer til mennesker som finner mye trøst i å småprate med sine døde, enten de er på skogstur eller pusler litt rundt graven.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: "Sjette sans"
Huh? Skogstur? Hvem snakker du om nå? Jeg trodde vi diskuterte på nettet jeg? Det virker som at du snakker om opplevelser RL?
|
|
|
#104 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg forventer ikke at andre evt skal være åpne for det jeg måtte tro på, MEN jeg forventer at andre respekterer meg selv om jeg tror det jeg tror og ikke stempler meg som hverken dum eller mentalt ustabil.
|
|
|
#105 |
|
Mother of Dragons
|
Det synes jeg var litt pussig faktisk. Jeg forventer faktisk ikke at religiøse og spesielt kristne skal ha respekt for mitt livssyn som ateist, all erfaring viser at det har de som oftest ikke heller. Men so what?
|
|
|
#106 |
|
ull-lue
Men du forventer at de skal ha respekt for deg? Det er det jeg mener ...
|
|
|
#107 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
1) Jeg snakker like generelt som deg. Skogstur var et eksempel på et annet sted enn ved gravsteinen. Jeg har inntrykk av at det for noen kan være mer akseptabelt/normalt at folk snakker med sine døde ved gravsteinen og føler et nærvær der.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Passiv
|
Sv: "Sjette sans"Hvordan kan jeg ha gått glipp av denne tråden? |
|
|
|
#109 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: "Sjette sans"Med svært få og rent personlige justeringer signerer jeg smilefjes 100% |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Mother of Dragons
|
Veldig ofte blir ikke et ikke-religiøst livssyn respektert for at det er et fullstendig livssyn, med moral og etikk som alle andre. Mange ganger får man reaksjoner som samsvarer mest med at man er ateist "for å være vanskelig" omtrent.
Dette er veldig klokt og riktig (og fordi jeg er enig).
|
|
|
#111 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: "Sjette sans"Men hva er den logiske forklaringen på Anne Elisabeth Westerlund? Så langt har jeg hørt om andre saker der den synske jukset, om spøkelser og mareritt, svaner og greske guder. Hvorfor er det ingen som kan komme med en logisk forklaring på alle de savnede personene Westerlund fant? |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: "Sjette sans"Eller at det faktisk var politietterforskning som gjorde at de ble funnet, slik hundeføreren skrev. Men som avisen ikke syntes var god ... eh, journalistikk.
|
|
|
#113 |
|
Peppy!
|
Er ikke den mest logiske forklaringen her at vi ikke har fått gjengitt riktig hva som skjedde? Det er jo også det politimennene som jobbet med sakene sier - at de løste savnetmysteriene ved hjelp av vitneobservasjoner. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Politimennene som ble intervjuet i BT sa noe helt annet. Den hundesaken er jo bare en av sakene. Var det forresten Westerlund? :fikk det ikke med meg: De fløy henne over til Veslandet flere ganger. Høres veldig spesielt ut å fortsette å bruke skattepenger på det, hvis også politiet mener det er humbug. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Peppy!
|
Sv: "Sjette sans"Jeg vet fint lite om denne saken altså, så jeg skal være forsiktig med hva jeg synser, men sånn generelt så synes jeg ikke "de brukte skattepenger på det, så da er det ikke humbug" er så slagkraftig altså. Det holder med en politisjef som selv er troende, så er man kanskje åpen for å gjøre nettopp det. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
passer i nissedrakt
|
Såpass bra sagt at det fortjener å gjentas. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
ull-lue
|
|
|
#118 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: "Sjette sans""Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.
|
|
|
|
#119 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Tja, det er forskjell på å respektere menneskeverd og å respektere meninger. Respekt er noe man gjør seg fortjent til, og det finnes meninger i verden jeg ikke kan eller vil respektere. For eksempel troen på at gud har sagt at homofile er Syndige. At kvinner bør være underordnet menn. At kreasjonismen er en vitenskap. At Planet X vil skape dommedag i 2012. At blodoverføring er en vedderstyggelighet for gud. Etc. Selv om det finnes ellers snille og kloke mennesker som tror på minst én av disse tingene.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 23-10-09 kl 00:29. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Shake it out!
|
.... men det skal jo ikke mer til enn at den politimannen som styrte pengesekken trodde på det? Altså, om jeg var politisjef og trodde at folk kan være synske, så ville jeg kanskje prioritere å bruke penger på det? Det er jo i seg selv ikke noe bevis på at noen er synsk at de blir brukt?
|
![]() |
|
|