Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan forberede barn på kostholdsomlegging?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-09, 04:35   #1
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Hvordan forberede barn på kostholdsomlegging?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det fatet jeg viste er fra et dansk merke som heter Rice (de har en shopfinder på sidene sine), kjøpt på inspirasjoner og sånt i Drammen. Jeg vet at det er flere som fører merket, også nettbutikker. Jeg har kjøpt et liknende ett på Ting også.

Slike fat (oppdelte soner med barnemotiv i) får du også kjøpt i billigavdelingen på ICA. Jeg kjøpte noen pakker med fat og kopp i til 20 kr. Stor stas til jentene.

Lykke til til hovedinnlegger. Spennede med slike prosjekt. At ernæring kan spille inn så mye. Ønsker dere masse lykke til!

Eldste vår har forresten stor interesse av hva som sunt og ikke sunt. Om hvilke matvarer (og aktiviteter) som er sunnere enn andre. Så her har vi det gående med å prøve å forklare på hvilken måte forskjellig mat er sunn, mens jenta alltid utfordrer oss til å finne ut hva av diverese alternativer som er "sunnest".
Vi har forklart det som at det er drivstoffet til kroppen vår, og ærlig fortalt at maten vi har i oss gir forskjellige virkninger. Ut fra det så vet hun hvilke typer mat det er viktig å spise mye av, hvilke typer mat det er viktig å bare spise litt av, og hvilke typer mat som desverre må unngås grunnet allergi. Så mest mulig fakta og ærlighet har fungert fint her. Så lenge ting har blitt forklart godt fra oss, så har det heldigvis nådd igjennom til barna. Lykke til! Ser det er kommet mange gode råd i tråden allerede.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.