Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

100 i rykte

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-09, 09:20   #1
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: 100 i rykte

Altså prikkepoeng til sammen. I stedet for mottatte. Det hadde vært søtt og kozemosete syns jeg.

Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:22   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Altså prikkepoeng til sammen. I stedet for mottatte. Det hadde vært søtt og kozemosete syns jeg.

Hvor mange poeng man har gitt til sammen? Ja, det var en morsom idé.

Gammel 23-10-09, 09:31   #3
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hva med differansen (avgitte - mottatte)? Er du en overskudds- eller underskudds-FPer? Eller kanskje (gisp) perfekt?

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:54   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

DA hadde jeg kommet dårlig ut, sist jeg sjekka sto det så søtt at jeg gir et poeng. Derved så måtte jeg gitt MAAAAAAAAAANGE tilbakemeldinger for at det skulle telle som noe, liksom... Men ja, morsomt kunne det jo vært, på et vis

Man har ikke mer moro enn man skaper selv, eller noe sånn...

(*føle seg lite morsom nå* Men det VAR faktsik litt morsomt på en måte...)

Gammel 23-10-09, 09:56   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

DA hadde jeg kommet dårlig ut, sist jeg sjekka sto det så søtt at jeg gir et poeng. Derved så måtte jeg gitt MAAAAAAAAAANGE tilbakemeldinger for at det skulle telle som noe, liksom...

Men alle begynte jo med ett poeng, så alle har jo måttet prikke mange til å begynne med for at det skulle "monne" noe særlig.

Gammel 23-10-09, 10:06   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men alle begynte jo med ett poeng, så alle har jo måttet prikke mange til å begynne med for at det skulle "monne" noe særlig.

I starten gikk det vel litt inflasjon i prikkene her inne også, så vidt jeg kan huske å ha lest. Det må jo være en grunn til at alle på topp 20-lista over ryktepoeng har et medlemsnummer godt under 100 - de aller fleste langt under 50.

Gammel 23-10-09, 10:10   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

I starten gikk det vel litt inflasjon i prikkene her inne også, så vidt jeg kan huske å ha lest. Det må jo være en grunn til at alle på topp 20-lista over ryktepoeng har et medlemsnummer godt under 100 - de aller fleste langt under 50.

Hva tenker du på med "inflasjon"? Det har aldri gått an å gi mer enn 10 poeng pr. prikk; "prikkestyrken" har blitt justert ned hver gang noen har kommet dit. (OK, noen ganger har noen kommet til 11 før det har blitt justert, men det er maks.) Og til å begynne med var det jo ingen som ga mer enn ett eller to poeng - nye brukere som kommer til nå, har jo muligheten til å få poeng fra gamle brukere som gir 6 eller 8 eller 10 poeng. Så i prinsippet har nye brukere nå muligheten til å øke poengsummen sin mye raskere enn vi gjorde.

Det er jo mulig det ble prikket mer på den tiden enn nå. Jeg har ikke sett noen statistikk for det.

Gammel 23-10-09, 10:10   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har aldri vært mulig å gi mer enn ti poeng i rykte for noen på FP.

Grunnen til at vi som kom til FP først har mange ryktepoeng, er jo nettopp fordi vi har vært her lengst og samlet poeng i lang tid. Og selvsagt også fordi de fleste av oss er veldig aktive (og smarte og morsomme og velformulerte, så klart ).

Det er da vel ikke noe hokus pokus med at en bruker fra 2006 har flere poeng enn en bruker fra 2007?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 10:46   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DA hadde jeg kommet dårlig ut, sist jeg sjekka sto det så søtt at jeg gir et poeng. Derved så måtte jeg gitt MAAAAAAAAAANGE tilbakemeldinger for at det skulle telle som noe, liksom... Men ja, morsomt kunne det jo vært, på et vis

Hva tenker du på med "inflasjon"? Det har aldri gått an å gi mer enn 10 poeng pr. prikk; "prikkestyrken" har blitt justert ned hver gang noen har kommet dit. (OK, noen ganger har noen kommet til 11 før det har blitt justert, men det er maks.) Og til å begynne med var det jo ingen som ga mer enn ett eller to poeng - nye brukere som kommer til nå, har jo muligheten til å få poeng fra gamle brukere som gir 6 eller 8 eller 10 poeng. Så i prinsippet har nye brukere nå muligheten til å øke poengsummen sin mye raskere enn vi gjorde.

Det er jo mulig det ble prikket mer på den tiden enn nå. Jeg har ikke sett noen statistikk for det.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det har aldri vært mulig å gi mer enn ti poeng i rykte for noen på FP.

Grunnen til at vi som kom til FP først har mange ryktepoeng, er jo nettopp fordi vi har vært her lengst og samlet poeng i lang tid. Og selvsagt også fordi de fleste av oss er veldig aktive (og smarte og morsomme og velformulerte, så klart ).

Denne måtte jo komme.

Jeg husket at det tidligere har vært diskutert i forbindelse med hemmelige grupper etc. at noen brukere hadde påfallende høye ryktetall i forhold til hvor mange innlegg som var synlige ute i forumet. Det var jo mer tydelig for et par år siden; nå har det naturlig nok jevnet seg noe ut. Dette innlegget av Adrienne (fra 2007) forklarer hva jeg tenkte på:

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

En annen ting som blir stilt spørsmål med her er at antall ryktepoeng hos enkelte brukere var vel høyt i starten. Det har med å gjøre at admin har justert ned ryktestyrken til alle etterhvert som folk har fått flere innlegg og poeng, og man har derfor fått en større spredning på poengene. Jeg gav i sin tid syv eller åtte poeng, nå er jeg nede i tre, og det gjelder mange. Derfor var det mange av de første på forumet som tidlig fikk mellom 200 og 400 poeng før ryktestyrken ble for alvor skrudd ned.

Jeg mener ikke at dette er noen stor sak nå, for all del , men det var faktisk enklere å øke ryktekraften helt i starten.

Gammel 23-10-09, 10:12   #10
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg er i prikkehumør prikker jeg de jeg synes skriver gode innlegg uten å tenke over poeng, gitt. Og egentlig uten å tenke over hvem de er. Det er min tilbakemelding til dem om at dette var et fint innlegg, uten at jeg skal behøve å spamme tråden med et "enig"-innlegg liksom. Men som Teofelia sier, noen skriver så mange gode innlegg at de slett ikke får valuta for det

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tror dere har rett i at man oftere prikker de man kjenner, jeg gjør i hvert fall det.

Jeg tror nesten det er litt omvendt for meg, hvertfall. Det er blitt sånn at de som skriver gode innlegg og virker som interessante mennesker blir de man har lyst til å bli bedre kjent med, og som man etterhvert møter IRL og sånt. At man blir venner med de man prikker om du skjønner/de man "ser mest til"

Siden du har kommet på ideen, så kan jeg jo ikke påstå at ingen tenker sånn, men jeg finner det særdeles usannsynlig at det er en utbredt tankemåte.

skilpadda du må da være bortimot det mest diplomatiske mennesket jeg kjenner

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 10:21   #11
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

I know, men da ville jeg altså komme ut som en absolutt "underskudds"-person, i likhet med mange andre. Det er vel de som har vært her lenge som hadde kunnet komme ut i pluss. Logisk nok. Ville bare følt meg som en... snylter... om jeg fikk se "antall avgitte peong" mot "antall mottatte" tror jeg

Kansjke jeg burde gå på prikke-runde Glemmer det ganske ofte, de fleste forum jeg er på har ikke prikker.

Gammel 23-10-09, 10:23   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Her er det forskjellsbehandling ute og går!

:klager til forumledelsen:

Jeg mistenker at det er forumledelsen som bedriver forskjellsbehandlingen, jeg.

Skilpadda: Du vet at slikt er ufint? :tsktsk:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 10:26   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

I know, men da ville jeg altså komme ut som en absolutt "underskudds"-person, i likhet med mange andre. Det er vel de som har vært her lenge som hadde kunnet komme ut i pluss. Logisk nok. Ville bare følt meg som en... snylter... om jeg fikk se "antall avgitte peong" mot "antall mottatte" tror jeg

Ja, sånn ja. Man kunne jo sett på antall prikker gitt og mottatt også, det vil gi et mer "rettferdig" bilde, særlig for nye brukere. Men jeg synes totale ryktepoeng gitt og mottatt hadde vært morsomt også.

Vi hadde en tråd for en god stund siden der folk postet hvor lang tid de hadde brukt på å gi de 20 siste prikkene og på å få de 20 siste prikkene - altså bare datoen for de eldste prikkene som vises på kontrollpanelet. Da får man i alle fall en idé om man gir prikker raskere enn man får dem, eller omvendt.

Gammel 23-10-09, 10:27   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

. Da får man i alle fall en idé om man gir prikker raskere enn man får dem, eller omvendt.

Jeg vil ha en funksjon som viser om jeg gir prikker raskere enn min egen skygge. Er det mulig å få til?

Sist redigert av Kirsebær : 23-10-09 kl 10:34.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 10:52   #15
Malama

Malama sin avatar

Standard

Ja, sånn ja. Man kunne jo sett på antall prikker gitt og mottatt også, det vil gi et mer "rettferdig" bilde, særlig for nye brukere. Men jeg synes totale ryktepoeng gitt og mottatt hadde vært morsomt også.

Vi hadde en tråd for en god stund siden der folk postet hvor lang tid de hadde brukt på å gi de 20 siste prikkene og på å få de 20 siste prikkene - altså bare datoen for de eldste prikkene som vises på kontrollpanelet. Da får man i alle fall en idé om man gir prikker raskere enn man får dem, eller omvendt.

Jeg synes uansett, ærlig, at det hadde vært GØY da, på en måte...

(Men jeg er meget lite flink til å huske å gi prikker...)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.