Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

100 i rykte

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-09, 09:31   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 100 i rykte

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Jeg tror at terskelen for å gi brukerene tilbakemeldinger blir høyere, når det fører med seg at man bidrar med poeng samtidig. Så jeg synes det er litt synd at det skal være poeng knyttet til prikketilbakemeldingene.

Det er garantert det teiteste jeg har lest på FP denne uka.

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Tror nok det er flere som ikke liker å sende i vei røde f.eks, selv om de føler for å gi en tilbakemelding om at de var uenige i mer eller mindre grad.. Fordi det skal en del til for at noe skal fortjene å rykke noen ned. Og at de også lar være for det å sende en grønn en fordi det blir feil å gi plusspoeng.

Det finnes vel også en sjans for at det er høyere terskel for en del av brukerene på et så sammensveiset forum, for å prikke "opp" nye brukere slik at de får tilgang til deres mer private fora. Selv om innlegget de skrev kunne vært "verdig" en privat tilbakemelding, om det hadde vært fra en som allerede var innenfor med prikkesum.

Total usannsynlig er vel det ikke?

De mest private foraene på FP er enten stengt med andre kriterier enn poeng, eksempelvis pedagogforumet, der man må be om tilgang, eller de ligger under bloggdelen av forumet, der hver enkelt bestemmer selv akkurat hvem som skal få tilgang.

Hverken medlemssalongen eller MII regnes som særlig private eller "eksklusive". Fordelen med dem er at innholdet ikke kan googles, samt at man i MII kan sjekke akkurat hvem som har tilgang. Og MII har blitt så folkerikt i det siste, at der tror jeg langt de fleste har mistet oversikten over hvem som leser.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og jeg for min del vil vel heller si at grønnprikkene sitter løsere i forhold til nye brukere, fordi jeg synes det er ekstra hyggelig med nye brukere som skriver bra eller morsomt, og fordi jeg tenker at de sikkert trenger mer oppmuntring til å fortsette med det. (Det er ikke som om de gamle vennene mine trenger jevnlige grønnprikker fra meg for å fortsette å være morsomme og oppegående, liksom. )

Jeg garanterer at for eksempel Skilpadda får langt færre prikker pr. smart eller morsomt innlegg enn en person som var ukjent for meg ville ha fått. Ikke fordi jeg diskriminerer skilpadder bevisst, men fordi hun jevnt over skriver flere smarte og morsomme innlegg enn den jevne FP-bruker.

Min erfaring er at nye brukere som utmerker seg ønskes varmt velkommen, veldig raskt får masse tilbakemeldinger og prikkepoeng, og som Skilpadda allerede har vært inne på, blir ønsket velkommen i MII med åpne armer når de kommer inn dit. Hvis du ser på velkomsttrådene, vil du se at nye brukere som introduserer seg med et spennende, reflektert eller morsomt innlegg, får masse oppmerksomhet og blir ønsket svært varmt velkommen. Matildas introduksjonstråd er jo et ypperlig eksempel på det fra nyere tid.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.