Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Sånn går no dagan

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-09, 16:31   #81
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sånn går no dagan

Det er lenge siden jeg har ledd så mye som da jeg kom til den delen om at "det gjorde jeg også", men så ble det enda bedre. Fine Kirsebær.
:tørker lattertårene:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 16:50   #82
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Enig. Ikke bra å utgi seg for andre, og hvor morsomt kan det være å få skryt for noe - som så viser seg å være tull. Men nå har jeg totalt avsmak mot lurerier overhode da. Det er ikke morsomt å bli lurt.

Å joda, det er kanonmorsomt. Om man liker å bli lurt

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå har det nettopp stått 18 montasjegutter/menn på kontoret mitt og sunget
"IIIIIIIIII Will always love youuuuuuuu!" Også bukket de seg ut og gikk.

Og omtrent i samme øyeblikk tikket det inn en SMS fra Big Boss.

Livet er fint!

Kanonbra!! Gleder meg til referat fra mandagens møte med Bigg Boss.

Min kjære jobber på en liten manne-mann bedrift. Seriøse typer, seriøse jobber, men hjelpe meg de har dratt noen helt fantastiske practical jokes på hverandre. Men de egner seg ikke for et åpent forum, kanskje jeg skulle skrive om den aller beste i bloggen min? Jeg venter enda på at den o store hevnen skal ramme oss for den

Gammel 22-10-09, 17:05   #83
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men de egner seg ikke for et åpent forum, kanskje jeg skulle skrive om den aller beste i bloggen min?

... den håpløst lukkede og stengte bloggen din, mener du?

Næsj. Ta det her.

Gammel 22-10-09, 17:13   #84
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Næsj. Ta det her.

Gammel 22-10-09, 17:15   #85
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Næsj. Ta det her.

Hvis jeg skriver om det så skal du få tilgang.

Tror ikke jeg skal skrive om det her, nei, for det handler om en liten "ta-seg-til-rette"-ulovlighet. Litt forsiktig faunakriminalitet. Pluss at det er såpass spesielt at om noen kjenner dem eller meg, så vil ikke Milfrid være særlig anonym lengre, gitt. Men det var en særdeles vellykket practical joke, og de stakkars det gikk ut over var så letta det bare var en spøk at de rett og slett ikke orket å bli sinte

Gammel 22-10-09, 18:49   #86
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg liker arbeidsplassen din, Kirsebær!

Gammel 22-10-09, 20:32   #87
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Er det bare jeg som akutt begynte å grue meg til mandag på Kirsebærs vegne? :konfliktsky:

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 20:33   #88
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:venter på mandagsrapport:

Gammel 22-10-09, 20:47   #89
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjorde det også ...

Se og lær, bæret har stil!

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 08:36   #90
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utrolig bra!! Venter spent på oppdatering etter mandags morgen

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:03   #91
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Er det bare jeg som akutt begynte å grue meg til mandag på Kirsebærs vegne? :konfliktsky:

Ikke gru deg da. Jeg vet ca hvordan det blir.
Jeg ser beskjemmet ned i gulvet og er oppriktig flau, Big Boss bruker alvorlig stemme og sier at han er avhengig av å ha en viss respekt bland 'gutta på gølvet' og at han må kunne stole på meg når han gir meg en beskjed. Også kommer det noe om proffesjonalitet, og at kolleger og venner ikke er det samme og at jeg må kunne se forskjellen.

Jeg tusler rødmende ut av kontoret og tenker at slikt skal jeg aldri gjøre mer. Og at det sikkert er feil av meg å se på de jeg jobber sammen med som venner. Og det tenker jeg helt til noe distraherer meg, også er det glemt.

Jeg tør nesten sette penger på at det vil foregå akkurat sånn.

Gammel 23-10-09, 09:09   #92
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 23-10-09, 11:03   #93
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvorfor får jeg følelsen av at dette ikke er en "første" opplevelse for deg Kirsebær?
Kanskje du har flere sprell å dele med oss ?!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 11:30   #94
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Hvorfor får jeg følelsen av at dette ikke er en "første" opplevelse for deg Kirsebær?
Kanskje du har flere sprell å dele med oss ?!

Nei, ingen slike.

Men det er ikke veldig lenge siden jeg var inn på det samme kontoret og fikk klar beskjed om at man ikke slenger med vittigheter i fellesmailer. Fellesmailer var kun for seriøse meddelelser. Og jeg måtte tenke på hvilket inntrykk jeg ga. Vi skal framstå som seriøse ovenfor de resterende ansatte.

Jeg driver ikke å sender fjasemailer, altså, men det har vel skjedd at i stedet for å informere alle om at "Det har ankommet en pakke fra leverandør merket med mitt ansattnummer. Hvem er det som har bestilt en shuntmotor?"

Så har jeg sagt ifra om at
"siden motoren som har ankommet er merket med mitt ansattnr så gir jeg den kun ifra meg om noen vil bytte mot en god kopp kaffe og en sjokoladebit"

Og dette er altså å undergrave ledelsens integritet.

Det er bare akkurat denne sjefen som er slik altså. De andre lar i hvertfall vær å si noe.

Gammel 23-10-09, 12:09   #95
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Nei, ingen slike.
Jeg driver ikke å sender fjasemailer, altså, men det har vel skjedd at i stedet for å informere alle om at "Det har ankommet en pakke fra leverandør merket med mitt ansattnummer. Hvem er det som har bestilt en shuntmotor?"
Så har jeg sagt ifra om at
"siden motoren som har ankommet er merket med mitt ansattnr så gir jeg den kun ifra meg om noen vil bytte mot en god kopp kaffe og en sjokoladebit"
Og dette er altså å undergrave ledelsens integritet.

Integritet faktisk.
Hvis du fikk deg jobb her ville du i alle fall skli rett inn.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 13:51   #96
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser jo at jeg er mot røkla her. Men hvis de andre sjefene synes slikt er morsomt, så synes jeg man holde seg til dem om man ønsker å dra slike spøker. Og heller respektere at denne sjefen absolutt ikke liker det.

Jeg tviholder derimot på at man aldri skal utgi seg for andre, og hadde jeg fått beskjed om å sende ut en melding fra sjefens telefon hadde jeg skrevet "på vegne av"...

Men en mail om sjokoladebytting mot motor og slikt, det bør det være høyde for i en internmail. Den er jo bare søt.

Gammel 23-10-09, 13:57   #97
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg regner med at du skjønner at jeg ikke er enig med deg, siden jeg jo faktisk gjør som jeg gjør.

Respekt for folk skal man ha, men uskyldige spøker syns jeg faktisk alle bør tåle. Jeg syns det er helt greit at de som ikke liker ting jeg gjør sier ifra til meg om det, men jeg forbeholder meg likevel retten til å velge om jeg skal ta det til etterretning eller ikke.

(Alle skjønte at det ikke var sjefen som hadde sendt en slik melding, altså.)

Gammel 23-10-09, 14:32   #98
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Utrolig !

Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 14:39   #99
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er helt greit at de som ikke liker ting jeg gjør sier ifra til meg om det, men jeg forbeholder meg likevel retten til å velge om jeg skal ta det til etterretning eller ikke.
)

Var det seriøst!!!
Hvis du har en sjef, så BØR man ta meldingene fra ham/ henne til etterretning. Evnt. gå videre med det til høyere instanser som verneombud/ AMU el. hvis meldingen er av så grov karakter at man ikke bør ta dette til etterretning.
Man kan være enig om å være uenig med sjefen, MEN lojal bør man være. Og man bør også ha såpass respekt for en overordnet at man tar tilbakemeldinger til etterretning. Eller som sagt, om ikke tilbakemeldingene inneholder sunn fornuft, bring det videre til fagforening, verneombud, AMU eller de instanser som er i virksomheten.
Det er ikke alltid like lett å være sjef.

Gammel 23-10-09, 14:41   #100
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bedrifter er forskjellige vettu, Trulte. ...og sjefer definerer sine roller forskjellig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.