Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg tror jeg har tråkket i husmorsalaten

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-09, 10:29   #101
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg tror jeg har tråkket i husmorsalaten

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Riktignok er vel ikke vårruller tapas (), men scampi er jo faktisk det.

Altså, "tapas" betegner jo ikke bestemte retter, men måten de serveres på (i små porsjoner, gjerne sammen med andre småretter). Vårruller servert på denne måten er like mye tapas som kjøttboller, selv om det ikke er tradisjonelt spansk (noe innbakte scampi heller ikke er).

Mani har rare venner, ja.

Gammel 22-10-09, 10:35   #102
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Ja, det må være konklusjonen. JEG hadde i alle fall ikke rynket på nesen av vårruller og scampi.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 10:58   #103
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten så har du rare venner, men er du sikker på at det ikke er rom for mistolkinger? F.eks. at de faktisk var overrasket over at de var kjøpt fordi de allerede hadde konkludert med at de var hjemmelaget og at de ikke hadde tenkt tanken over muligheten for at de ikke skulle være det? Dvs. at det var en ren & skjær ytring basert på overraskelse og ikke en "Mani-har-ikke-oppfylt-kravspesifikasjonene-med-sitt-bidrag-til-denne-festlige-sammenkomsten"-ytring? Individet som delte vårrullen i to og prøvde å dele den med noen andre kan jo rett og slett syntes at vårrullen ble for mettende?

Gammel 22-10-09, 11:10   #104
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Veronal, nå som store deler av FP har disset de bekjente, så kan du vel ikke komme med et saklig motinnspill om feiltolkninger?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 11:28   #105
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Nå har jeg skrattet meg gjennom det meste av tråden. Kun et spørsmål har jeg: var det mini-vårruller eller sånne store First Price saker ?

De var helt vanlig store, jeg husker ikke merket men ikke noe fancy greier. Bra at du ser humoristisk på det da, det er jo egentlig ganske morsomt

Men jeg kommer ikke til å ta med meg kjøpte vårruller til festlige lag igjen, selv om eventuelle feiltolkninger blir tatt med i betraktning.

Gammel 22-10-09, 11:37   #106
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Men jeg kommer ikke til å ta med meg kjøpte vårruller til festlige lag igjen, selv om eventuelle feiltolkninger blir tatt med i betraktning.

Jo, det hadde jo vær humor, da! Så kan du bli "hun med vårrullene" liksom!

Og til Veronal - er prinsippielt enig med deg i at det kan være lurt å dobbeltsjekke om man hopper til forhastede konklusjoner når det gjelder andres holdninger, altså - samtidig så er folks non-verbale språk veldig lett å tolke i de fleste tilfeller, og her har jeg på ingen måte inntrykk av at Mani var forutinntatt, heller.

Gammel 22-10-09, 20:25   #107
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Altså, "tapas" betegner jo ikke bestemte retter, men måten de serveres på (i små porsjoner, gjerne sammen med andre småretter). Vårruller servert på denne måten er like mye tapas som kjøttboller, selv om det ikke er tradisjonelt spansk (noe innbakte scampi heller ikke er).

Ja, da er det nok så at jeg tenker på spansk tapas når jeg tenker tapas. Men du har jo rett, det er jo måten det serveres på. Tapas heter vel Dim Sum i Kina, forresten.

Gammel 22-10-09, 21:11   #108
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Tapas heter vel Dim Sum i Kina, forresten.

Da er jo den saken klar. Neste gang inviterer du til spleise-Dim Sum, Mani

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 21:27   #109
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Veldig god ide, og hvis noen kommer med kjøttboller da..

Gammel 22-10-09, 22:08   #110
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 23-10-09, 21:20   #111
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Da er jo den saken klar. Neste gang inviterer du til spleise-Dim Sum, Mani

Nettopp!

Så tsk-tsk-er du og gnager overlegent på vårrullene dine.

Gammel 23-10-09, 21:43   #112
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eller man kan bare gjøre som i gode, gamle dager og kalle det "småretter". Da kan man slenge på hva man vil og ingen bør bry seg. Man kan bare si at man er eklektisk.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 01:02   #113
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Så tsk-tsk-er du og gnager overlegent på vårrullene dine.

Jeg ser det så levende for meg!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.