Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan er språket deres? Banner dere?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Banner dere, og hva synes dere om banning
Jeg banner mye, bruker både faen, jævlig, satan og helvete 29 20,14%
Banner litt, men sier ikke alle de stygge ordene 42 29,17%
Sier bare Herregud 7 4,86%
Jeg er kristen, banner ikke i det hele tatt 11 7,64%
Jeg er ikke kristen, men banner ikke 15 10,42%
Jeg har mine egne stygge ord som jeg bruker 15 10,42%
Jeg har et perfekt språk og er et godt forbilde for barna 6 4,17%
Sier et ord i ny og ne selv om barna hører på 41 28,47%
Jeg banner, men aldri foran barna 10 6,94%
Jeg banner mye, også foran barna 2 1,39%
Jeg banner litt foran barna, men prøver å skjerpe meg 52 36,11%
Jeg irriterer meg over andre som banner 24 16,67%
Jeg bryr meg ikke om at andre banner 26 18,06%
Mannen/kona banner, men jeg banner ikke 4 2,78%
Jeg er kristen, banner mye 1 0,69%
Jeg er kristen, banner litt 3 2,08%
Jeg er sjømann, for helvete 6 4,17%
Jeg gir rett og slett faen, dustepoll 6 4,17%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 144. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-09, 16:26   #61
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er språket deres? Banner dere?

Jeg banner til tider mer enn jeg bør. Yrkesskade.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 16:45   #62
Frantzen
Passiv

Standard

Hvor mye bør man banne?

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 16:47   #63
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mindre enn meg. Dog er jeg litt som Missa. What the fuck, lissom.

Gammel 25-10-09, 17:03   #64
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Mindre enn meg. Dog er jeg litt som Missa. What the fuck, lissom.

Men er det banning med kjønnsorganer, eller ikke?

J@vlig vanskelig, det derre.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 17:08   #65
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men er det banning med kjønnsorganer, eller ikke?

J@vlig vanskelig, det derre.

Øh, så lenge det ikke er substantivsformene tror jeg det er fett nok?

Gammel 25-10-09, 17:14   #66
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Øh, så lenge det ikke er substantivsformene tror jeg det er fett nok?

Hos meg, ja antakelig. Men du er jo sivslank.

:fjaser:

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 17:16   #67
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg banner, altså er jeg (enkel). Jeg sier ikke satan da, men mye annet rart. Kommer sikkert til å skjerpe meg den dagen ungene begynner å ta etter. Foreløpig har de ikke gjort det. De er antageligvis veldig godt oppdratt.

Gammel 25-10-09, 17:19   #68
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hos meg, ja antakelig. Men du er jo sivslank.

:fjaser:

Crap.

Gammel 25-10-09, 17:27   #69
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Kommer sikkert til å skjerpe meg den dagen ungene begynner å ta etter. Foreløpig har de ikke gjort det. De er antageligvis veldig godt oppdratt.

Mine unger har vært utrolig lite etterapende når det gjelder banning, altså, selv om datteren min har hengt seg på bannetrenden når venninnegjengen begynte med det på ungdomskolen. Takket være mitt eget vokabular i pressede situasjoner har jeg ikke så mye jeg skulle ha sagt på det, får jeg beskjed om.
Sønnen min har tatt et prinsippstandpunkt mot banning og buker bare alternative (ofte ganske kreative) uttrykk. Det i seg selv burde jeg kanskje ta til etteretning...

Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 19:39   #70
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Plutten (3 1/2) satt en dag foran laptopen min; "Jeg lekej Pappa som jobbej!". Han satt lenge og stirret intenst på skjermen. Stille. Så: "Faen!"
Jepp. Det er hva pappa gjør: Han banner til datamaskinen sin.

...

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 19:43   #71
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg banner lite, men i min ungdom bannet jeg veldig mye. Jeg sluttet på dagen med banningen etter en flau opplevelse, så i mange år bannet jeg ikke i det hele tatt, men de siste årene kommer det et og annet banneord, mest i affekt.

Gammel 25-10-09, 20:59   #72
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det husker jeg faktisk! Det ble simultantranslatert i vårt tilfelle da.

Funker ikke når han sitter og følger med i teksten.

Ulvefar:

Gammel 25-10-09, 21:05   #73
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg banner ikke - i hvert fall er det mannens inntrykk i tillegg til jeg vet helt sikkert at jeg ikke banner foran ungene. Jeg registrerer også at jeg "reagerer" på den måten at jeg bestemt legger merke til det de ytterst få gangene en kollega banner på et møte. Men egen oppfatning er ikke at jeg er en purist, altså.

Gammel 25-10-09, 21:51   #74
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må man, så må man.

Gammel 25-10-09, 22:04   #75
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan banne litt i blant. Når alt skjærer seg, eller i affekt. I dag ble det diskutert politikk over middagsbordet her, og det ble bannet med både barn og KrF-politikere til stede.

Gammel 25-10-09, 22:13   #76
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg banner veldig sjelden, og når jeg gjør det er det virkelig grunn for det. Har hendt en sjelden gang at det har vært så ungene har hørt det. Mannen er litt mere løssluppen med banneordene, men de han kan finne på å bruke i dagligtale er ikke så ille, og han prøver og ikke gjøre det bevisst så ungene hører det.

Et typisk eksempel for meg her om dagen var at jeg var veldig irritert på ungene etter en lek de hadde hatt med en talkumboks de hadde funnet. Det var ikke det som var årsaken, men jeg slang tørkestativet til sokker inn i skapet på vaskerommet litt hardere enn nødvendig og så datt metallboksen med skoimpringnering ned fra øverste hylle og i hodet på meg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 22:16   #77
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Jeg banner veldig sjelden. Kun hvis jeg feks. slår meg eller blir fryktelig sint. Banner aldri som en del av dagligtalen. Det synes jeg er skikkelig harry og virker bare dumt. Jeg blir flau hvis jeg hører noen, eller prater med folk som banner mye. Flau på deres vegne altså.
Banneordene mine er ikke så fryktelig avanserte, det går mest i f...-helv... og svarte f... . Egentlig litt flaut når jeg ser det på trykk nå, men trøster meg med at når jeg banner er jeg som regel alene eller jeg banner inni meg, evt. gjennom sammenbitte tenner.
Ungene banner fint lite, og om de en sjelden gang gjør det så har de iallefall ikke lært det av oss foreldre.

Gammel 25-10-09, 23:13   #78
Fisken
Aktiv

Fisken sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Fisken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, jeg banner en del altså. Prøver å skjerpe meg foran barna, så det blir en del "fyttikatta" om dagen.

Mannen min banner aldri. Hvis han sier "faen" så har det skjedd noe fryktelig. Som f.eks å miste/ødelegge backupdisken rett etter backup og filene er slettet fra maskinen. Tror kanskje til og med han sa "faen i helvete". Sist gang jeg sa akkurat det tror jeg barna hadde gjort et eller annet ikke fullt så fryktelig...

Gammel 26-10-09, 08:47   #79
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har innimellom et ganske så frodig språk og kunne sikkert gått for nordlending å være.
Det er skjærpings foran ungene,men det hender det glipper litt.
Og det er ikke slik at jeg banner med vilje. Det er mer at det bare glipper ut.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 09:11   #80
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Svært lite, men det kan nå komme en glose i ny og ne. Prøver spesielt å unngå det når barne hører på, men det har vel hendt det og.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:35.