Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vær forberedt på kø! (Oslo)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-09, 23:53   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1274
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vær forberedt på kø! (Oslo)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Der er ingen måter å være smart på hovedfartsårene i Oslo fredag etter 1400.
*gammelt jungelord*

Nah. Jeg har kommet meg ganske greit avgårde ved å kjøre småveier på Ekeberg i stedetfor ringen, men det gå'kke fort, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 00:12   #22
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Betyr det at det kommer til å være kø fra Riksen tildlig om morgen også? :angst:
Mot Ryen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 07:21   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ny tunnel! :liker tunneler:

Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 07:36   #24
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Betyr det at det kommer til å være kø fra Riksen tildlig om morgen også? :angst:
Mot Ryen.

Ja. En kollega kom nettopp og det hadde vært myyye trafikk mot Ryen fra Ullevål stadion.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 08:26   #25
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Ja. En kollega kom nettopp og det hadde vært myyye trafikk mot Ryen fra Ullevål stadion.

Æsj da.
Blir spennende å se i morgen tidlig da. Det er generelt mye trafikk mandag morgen pga av alle pendlerne.

Gammel 26-10-09, 08:44   #26
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jadda. Jeg la merke til det da jeg kjørte til jobb i dag. Dæven så tidlig folk var oppe og på veien. Jeg kjører jo vanligvis hjemmefra kl 0630 og har veien (nesten) for meg selv, men i dag var "alle" andre også der med bilene sine.
Enda godt det bare varer til i mai 2010, og at jeg jobber i Asker og bor i Oslo.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 08:52   #27
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff Heiko, det blir nesten som meg det. Jeg gruer meg for dette halvåret, vil ikke bruke enda mer tid i dustebilen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 08:54   #28
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Det var tidlig Heiko.
Jeg ser det pleier å tetne seg til ved 07.15 tiden ved Økern. Lengre vestover går da trafikken greit.

Gammel 26-10-09, 09:26   #29
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

"Køen er lang, livet er kort" står det malt på et gjerde ved Sinsenkrysset. Jeg er tilhenger av litt hardere bosettingsmoralisme. Det er eksotisk med co2-avlat på fly, men det er alle de hundre tusener av hverdagsutslipp man burde få en begrensning på. Jeg er veldig sjelden i slike køer, men alltid slår det meg når jeg en sjelden gang har driti på draget og forvilla meg inn i en: Her sitter samfunnstopper, kreative mennesker i beslutningsmyndige stillinger og politiske verv, i to, tre timer, hver eneste arbeidsdag av sitt voksne liv. I en bilkø! Og frivillig ånder inn det pisset som kommer ut fra kjøretøyet foran seg og virvles opp fra kjørebanen vinterstid. Da tenker jeg at det er merkelig folk ikke opplever problemet MYE mer akutt enn det de gjør. Det virker som om man har en slags tidssperre på det, slik at man intuitivt "glemmer" greia inntil man sitter i saksa på vei hjem på ettermiddaagen.

Sist redigert av Brutus_ : 26-10-09 kl 09:32.
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 09:33   #30
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg for min del sitter i kø i bilen min hver dag fordi jeg da bruker 1/2 time til jobb i stede for 1,5 timer som jeg ville ha brukt om jeg skulle ha tatt tog/buss. På den måten sparer jeg 2 timer i reising hver dag og det er tid jeg heller vill bruke på å være sammen med ungene mine. :enkel:

Gammel 26-10-09, 09:40   #31
Trampe
Har en bolle i ovnen

Trampe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Trampe er litt kul
Standard

Hvordan er det med trafikken INN til byen på ettermiddagen?

Skal nemlig se Walking With Dinosaurs med ungene på onsdag.
Kommer fra retning Drammen i 16 tiden...

Gammel 26-10-09, 09:41   #32
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Det vil bli en utfording fra bomringen og inn Trampe. Du bør beregne god tid.

Gammel 26-10-09, 09:49   #33
Trampe
Har en bolle i ovnen

Trampe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Trampe er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Det vil bli en utfording fra bomringen og inn Trampe. Du bør beregne god tid.

Hvor god tid tenker du da?

Vanligvis bruker vi èn time hjemmefra og inn til Oslo. Vi tenkte vi skulle gjøre det enkelt å parkere i parkeringshuset på Oslo S (Slippe å kjøre inn i sentrum)

Det begynner 18.30, så vi tenkte å dra kl 15. Burde vel gå fint det? Men vi må rekke litt mat også. Blir bare Mc'ern da, så burde gå ganske kjapt det.

Gammel 26-10-09, 09:57   #34
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal dette greiene vare lenge altså? Hvis en skal gjennom E18 og ut på E6 på andre siden, kan en da ikke kjøre vanlig vei? Skal gjennom Oslo på fredag ettermiddag, og må kanskje beregne ekstra god tid? Kjører vanligvis aldri gjennom Oslo i ettermiddagstrafikk, så har ingen erfaring fra hvor lang tid jeg egentlig skulle brukt heller.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 10:01   #35
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg for min del sitter i kø i bilen min hver dag fordi jeg da bruker 1/2 time til jobb i stede for 1,5 timer som jeg ville ha brukt om jeg skulle ha tatt tog/buss. På den måten sparer jeg 2 timer i reising hver dag og det er tid jeg heller vill bruke på å være sammen med ungene mine. :enkel:

Der har du meg også, med bil bruker jeg 45 minutter, uten i overkant av to timer. Hver vei. Jeg forsøkte å kjøre bil til toget, men jeg endte opp med å ikke rekke å hente i barnehagen to av fire dager, og det går bare ikke.

Gammel 26-10-09, 10:04   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm, mannen min sa at ring 3 gikk helt greit, og en kollega av han hadde kjørt Festningstunnelen, og det hadde heller ikke vært noe problem, visstnok …

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 10:05   #37
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men tenk så bra det blir når det blir ferdig.

BM: Tar toget og vil fortsette med det.

Gammel 26-10-09, 10:07   #38
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Men tenk så bra det blir når det blir ferdig.

Det tror jeg også!

Gammel 26-10-09, 11:14   #39
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Åh, så glad jeg er for å bo i ødemarka. Iallfall i slike situasjoner.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 11:24   #40
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, så glad jeg er for at jeg ikke har latt meg friste til å flytte ut av byen.

Men jeg skjønner at jeg må belage meg på fullere T-baner også, fremover.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.