Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

CD-spiller til 4-åring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-09, 21:59   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

CD-spiller til 4-åring

Planlegger en liten CD-spiller som han på 4.5 kan ha på rommet sitt i julegave. Han vil spille musikk når bestevennen er på besøk, og vi ser for oss at han kan høre litt lydbøker og slikt.

Hva slags type er å anbefale? Den må være lett å betjene.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 22:03   #2
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: CD-spiller til 4-åring

Poden har en helt vanlig radio/kassett/cd-spiller som også leser MP3.
4-åringer lærer seg kjempefort å betjene en vanlig "voksen" spiller. Vi kjøpte også forsikring via Elkjøp.

Gammel 25-10-09, 22:06   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kjøpte en billig en via Biltema eller noe sånt, den har holdt snart fem år på barnerom.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 22:08   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Vår 3,5 åring har en billig radio-CD spiller til 200 kroner fra Spaceworld på rommet sitt. Fungerer helt fint til musikk og lydbøker.

Gammel 25-10-09, 22:12   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderte å kjøpe CD-spiller til Poden fra foreldrene mine i fjor (til seksårsdagen), men etter å ha konferert med mannen, endte jeg opp med å kjøpe en rimelig iPod-dockingstasjon med radio høyttalere i stedet, og donere min egen gamle iPod. Som mannen sier, så er CD-er på vei ut (vi bruker aldri våre, som vi har over tusen av, vi spiller utelukkende musikk fra iTunes på en PC som er koblet til stereoanlegget), og i en iPod kan han ha en masse albumer og lydbøker å velge blant. Den er veldig lett å styre også - også for en fireåring, vil jeg tro - og så kan man dessuten ta selve iPoden med seg på tur.

Gammel 25-10-09, 22:12   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hannah fikk en super en til jul. Med to mikrofoner på!
Mener det var kjøpt på lekebutikk.. Brio?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 22:23   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg vurderte å kjøpe CD-spiller til Poden fra foreldrene mine i fjor (til seksårsdagen), men etter å ha konferert med mannen, endte jeg opp med å kjøpe en rimelig iPod-dockingstasjon med radio høyttalere i stedet, og donere min egen gamle iPod. Som mannen sier, så er CD-er på vei ut (vi bruker aldri våre, som vi har over tusen av, vi spiller utelukkende musikk fra iTunes på en PC som er koblet til stereoanlegget), og i en iPod kan han ha en masse albumer og lydbøker å velge blant. Den er veldig lett å styre også - også for en fireåring, vil jeg tro - og så kan man dessuten ta selve iPoden med seg på tur.

Jeg har tenkt på dette, men vi har ingen gammel iPod å donere, og S selv ønsker seg CD-spiller. Jeg tenker han får en slik nå, og så får han noe annet om 2-3 år.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 22:36   #8
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg tenkte også på det. Men CD -spilleren er fortsatt enklest for ham å betjene. Han låner min Ipod av og til, men mestrer den ikke helt.

Vi har en robust av merket Thompson, tror jeg. Han har egentlig ikke brukt den så mye og det kommer nok av at han ikke er så mye på rommet sitt (ref, en annen tråd her. )

Kostet 399, eller noe sånt.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 22:43   #9
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Junior fikk i julegave i fjor og bruker den mye. Det er en helt enkel CD/radio til 299/399 fra Elkjøp. Han bytter CDer selv, leter opp sanger og styrer lyden. Radioen greier han ikke å stille inn helt rent enda.

Gammel 26-10-09, 08:54   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne har Hannah.

Gammel 26-10-09, 10:47   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

For all del, kjøp en vanlig cd-spiller og ikke en slik som er beregnet for barn. Våre unger fikk cd-spiller for barn (med mikrofoner på) av besteforeldrene sine og disse gikk i stykker med en gang. Vi kjøpte da nye relativt rimelige vanlige cd-spillere på Europris og disse har nå vært brukt daglig i et par år og har holdt fint.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 11:12   #12
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Lhi-My, kjøp en vanlig CD-spiller. De aller fleste er greie nok å betjene for en på 4,5, storebror mestret den vi har på lekerommet før han var så gammel som det.

Jeg kjøpte en sånn til hver av ungene til jul i fjor, til å ha på rommene deres, og de fungerer helt greit og er enkle nok å betjene. Storebror fikk blå og lillesøster fikk rosa og det var stor stas.

Gammel 26-10-09, 21:25   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Men det er uten tvil stas å synge i mikrofonen mens cd spilleren spiller en kul sang! Og vår har ikke gått i stykker enda.

Gammel 26-10-09, 21:29   #14
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Denne har Hannah.

Denne kan jeg anbefale, har den til mine og vi selger den på jobb, knall god!

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 21:34   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vår 4-åring har en helt vanlig cd-spiller. :bidrar:

Det er kassettspiller på den også, for sikkerhets skyld.

Gammel 26-10-09, 21:56   #16
Umulius
Øverst Kommanderende

Umulius sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Umulius har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vår 4-åring har en helt vanlig cd-spiller. :bidrar:

Det er kassettspiller på den også, for sikkerhets skyld.

C også.

Hun har den gamle som min mann vant en gang i ungdommen.
Skikkelig lite nett anlegg- som hun mester så flott- og bytter CDer og styrer på.

Gammel 26-10-09, 22:10   #17
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

H bytter IKKE cd-er selv, for hun hører på samme et halvt år i strekk.

Gammel 26-10-09, 22:13   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Hannah fikk en super en til jul. Med to mikrofoner på!
Mener det var kjøpt på lekebutikk.. Brio?

Er kanskje sånn Frøkna har. Syns ikke den er enkel å betjene.

Gammel 26-10-09, 22:15   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Er kanskje sånn Frøkna har. Syns ikke den er enkel å betjene.

Ikke?
Hannah har "betjent" den siden i vinter, da hun var 3,5 år. Både skifte cd, lyd, mikrofon og det å skifte sang.
Den er jo veldig oversiktlig og enkel? Få forvirrende knapper.

Gammel 26-10-09, 22:15   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Dette er nok vår neste løsning. Glitterbarnet har arvet min gamle CD-spiller, forsterker og høytalere og bruker det foreløpig. Neste gang det trengs noe får han en mp3-spiller, ny eller min gamle.

Jeg ville kjøpt en ny mp3-spiller fremfor en CD-spiller. Hvis det er uaktuelt ville jeg kjøpt en relativt billig CD-spiller og heller spandert litt på høytalere som han kan ha med videre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.