|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
nygift
|
Megapixler på fotoapparat?Har funnet et digitalt fotoapparat til barn, det har bare 3,1 megapixler, men er det så nødvendig med mer enn det?
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Megapixler på fotoapparat??Det høres nok ut, men det kan være lurt å sjekke kvaliteten på linsa, som hvor stor linsa er, jo større jo bedre (slipper inn mere lys) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Megapixler på fotoapparat??Vi har to stk Canon Ixus (tror jeg de heter), hvor det ene har 3.2 megapixler og det andre har 10.et eller annet. Det på 3.2 er det som tar de fineste bildene, vi er overhodet ikke fornøyd med det på 10.eea.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Megapixler på fotoapparat??
Hvilket kamera er det snakk om? Hvor gammel er barnet som skal bruke det? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
nygift
|
Sv: Megapixler på fotoapparat??Vet ikke hva slags kamera det er, bare så det i forbifarten, kikket på megapixler, mend det var batman på, du kan få det med hello kitty også.
|
|
|
|
#7 |
|
nygift
|
Sv: Megapixler på fotoapparat??
Ja jeg har ikke så god greie på kamera, trodde bare at jo fler megapixler jo bedre.
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Megapixler på fotoapparat??3,1 megapixler er helt i nedre grenseland tenker jeg, du kan fint fremkalle bilder, men ikke beskjære det noe særlig. Men det er ikke slik at jo flere megapixler jo bedre kamera, slett ikke. Til små barn er det viktigst at det er enkelt å bruke og tåler en støyt. Jeg ville prioritert støt/vannsikkert kamera fremfor hello kitty.
|
|
|
#9 |
|
nygift
|
Sv: Megapixler på fotoapparat??Ja det er sant, gutta er ikke særlig begeistret for hello kitty.
|
|
|
|
#11 |
|
nygift
|
Sv: Megapixler på fotoapparat??Ja jeg så i den tråden, det var fint, takk for tipset.
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Megapixler på fotoapparat??Man kan for "gode kameraer" ellers riktignok si at om det er 8 eller 12 Mpix i dag ikke betyr så mye. |
|
|
|
![]() |
|
|