Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du hjelm, redningsvest og refleks?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du hjelm, redningsvest og refleks, eller lar du det skure?
Jeg er kvinne, og bruker sykkelhjelm 106 74,65%
Jeg er kvinne, og bruker hjelm når jeg står på ski/brett 37 26,06%
Jeg er kvinne, og bruker hjelm når jeg står på skøyter 19 13,38%
Jeg er kvinne, og bruker redningsvest 119 83,80%
Jeg er kvinne, og bruker refleks 119 83,80%
Jeg er mann, og bruker sykkelhjelm 5 3,52%
Jeg er mann, og bruker hjelm når jeg står på ski/brett 1 0,70%
Jeg er mann, og bruker hjelm når jeg står på skøyter 1 0,70%
Jeg er mann, og bruker redningsvest 6 4,23%
Jeg er mann, og bruker refleks 3 2,11%
Jeg er kvinne, og bruker ikke sykkelhjelm 16 11,27%
Jeg er kvinne, og bruker ikke hjelm når jeg står på ski/brett 37 26,06%
Jeg er kvinne, og bruker ikke hjelm når jeg står på skøyter 41 28,87%
Jeg er kvinne, og bruker ikke redningsvest 7 4,93%
Jeg er kvinne, og bruker ikke refleks 11 7,75%
Jeg er mann, og bruker ikke sykkelhjelm 1 0,70%
Jeg er mann, og bruker ikke hjelm når jeg står på ski/brett 3 2,11%
Jeg er mann, og bruker ikke hjelm når jeg står på skøyter 2 1,41%
Jeg er mann, og bruker ikke redningsvest 0 0%
Jeg er mann, og bruker ikke refleks 1 0,70%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-09, 07:40   #41
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hjelm, redningsvest og refleks?

Bruker også alltid hjelm når jeg rir!
Men jeg STÅR ikke på ski, jeg GÅR på ski og da bruker jeg ikke hjelm

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 08:16   #42
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ikke hjelm når jeg går på skøyter fordi jeg ikke går på skøyter. Hadde jeg vært så lite lur at jeg snørte på meg et par skøyter ville jeg nok garantert festet på meg en hjelm. Men bortsett fra det så er jeg flink til å beskytte meg selv.

Gammel 24-10-09, 10:26   #43
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker ikke hjelm når jeg står på ski, men så er det også 10 år siden sist jeg sto på nedover ski. Tror ikke jeg hadde brukt hjelm der med mindre barna også skulle stå. Bruker hjlem på de andre, men har hatt et par ganger på skøyter uten hjelm.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 13:23   #44
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går aldri på skøyter og kun på bortover-ski, så der har jeg ikke mye å bidra med. Men jeg bruker alltid hjelm når jeg sykler og redningsvest når jeg er i båt. På refleksfronten har jeg et betydelig forbedringspotensiale. Jeg MÅ komme på en ordning som gjør det lettvindt å huske det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 14:58   #45
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er kvinne og bruker hjelm og redningsvest. Akkurat nå har jeg ingen reflekser og bør nok gjøre noe med det. Det frister ikke å bruke refleksvest, slik som ungene bruker.

Gammel 25-10-09, 22:50   #46
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joa, hjelm, refleks (når jeg husker det...) og redningsvest, alltid. Eller, flytevest er det vel.

Skøyter står jeg ikke på...

Gammel 25-10-09, 22:53   #47
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫

Thelma sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Thelma er litt kul
Standard

Jeg bruker hjelm når jeg sykler og redningsvest når jeg er i båt (ca 1 gang i året).

Jeg kunne vært flinkere til å bruke refleks, men jeg er sjelden ute og går i mørket.

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 23:05   #48
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Refleks når jeg husker, sykler ikke, hjelm når jeg rir, redningsvest of course, har ikke gått på noe annet enn kunstløpsskøyter i ungdommen, da brukte jeg ikke hjelm.

Og, altså, det skal jeg ærlig innrømme, jeg brukte aldri hjelm da jeg kjørte off piste eller piste før heller. Begynner jeg med vinterting igjen blir det snowboard, da med hjelm. Skateboard og inlines er også hjelm, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 23:16   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Redningsvest: check
Refleks: check
Sykkelhjelm: check
Hjelm på skøyter: siden jeg ikke kan gå på skøyter har det ikke vært aktuelt, men jeg har tenkt til å lære i takt med Glitterbarnet og i hallen der det skjer er det påbudt så jeg kommer til å kjøpe en. Jeg har også planer om å bevege meg fortere enn 2 m/t når det skjer, samt bruke puck og kølle.
Ski: Svarte før jeg leste, så jeg krysset ikke av her, av den enkle grunn at jeg aldri har kjørt slalåm. Skal jeg i bakken med Glitterbarnet og brett så er hjelm naturlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 08:34   #50
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker sykkelhjelm, redningsvest og refleks. Ikke på ski og skøyter da.
Er kvinne sist jeg sjekket.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 21:15   #51
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg er kvinne, bruker alle tingene som en selvfølge.

Gammel 27-10-09, 21:32   #52
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sykkelhjelm, refleks og flytevest, ja. Står ikke alpint. Bruker ikke hjelm når jeg tre ganger i året går på skøyter. Ei heller når jeg jogger, skjønt det kunne jeg hatt bruk for her forleden...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.