Sv: Fredags- og lørdagskvelden?
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Hvordan rekker dere å gjøre alt dette før leggetid på en fredag, 007? Slutter dere tidlig på jobb? Vi er hjemme tidligst kvart på fem, så da blir det middagslaging og det aller mest forefallende før jeg synes jeg fortjener å sofaslite.
Lørdagen er fikse&ordne&handle&trene-dag, som også ender med kollaps i sofaen sånn utpå kveldingen.
Vi er kjemme ca kl 16. Vi rydder huset, vasker bad og tørker støv om torsdagen (alle deltar) og 15-åringen har et brødmåltid klart til vi kommer hjem fredagen. Etter maten støvsuger den ene av oss mens den andre vasker gulv. 15-åringen rydder kjøkkenet og de to yngste (6 og 10) hjelper til der det trengs. Badetøyet er ferdigpakket torsdag kveld og klokka 17.00 er vi i bilen. Ukehandling fra 17.15-17.45, bading fra 18.00-19.00. Hjemme ca 19.15 og da lager den ene av oss mat (som oftes mannen), mens jeg og jentene rydder på plass varer, dekker bord, tenner lys, rydder litt her og der, setter på en vaskemaskin o.l. Klokka 20.00 er det mat og X-faktor og så synker vi ned i sofaen alle mann. (Alle klokkeslett er ca tider. Om 15-åringen dropper bading lager han pizza/taco/noe annet til vi kommer hjem.)
Team work. 
|