Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Størrelse på Ticket vinterdresser

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-09, 23:35   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Størrelse på Ticket vinterdresser

Jentene mine trenger ekstra vinterdresser. Jeg tenkte å forsøke å finne Ticket to heaven dresser på finn.no. Hvordan er størrelsen på disse dressene? Vil str 116 være stort nok for ei jente som bruker 116 i vanlige klær eller bør jeg kjøpe 122?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:51   #2
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Størrelse på Ticket vinterdresser

Ticket er litt store i størrelsen. De sier at man skal kunne bruke "riktig" størrelse i dressen. Så bruker hun vanligvis 116 så skal den størrelsen passe.

Gammel 30-10-09, 23:55   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Min erfaring er at det er nokså store. Jeg vet også om de som synes de er normale, så jeg vet ikke om de rett og slett er litt uforutsigbare? (Dressene, altså, ikke de andre som har TTH: )

Uansett er det en veldig bra dress!

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:57   #4
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Takk. Da får jeg tråle nettet etter en eller flere brukte Ticket-dresser og satse på at str 116 passer.

Gammel 31-10-09, 00:22   #5
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Er det ikke slik at Ticket har blitt mer normal i størrelsen de to siste årene?

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 00:26   #6
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ticket var store i størrelsen, nå er de helt normale.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 00:27   #7
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Jeg har også hørt at de har blitt litt mer "normale" men jeg vet ikke helt.
Lillesøster har vår/høstdress i str. 98. Hun bruker 104 i ytterklær ellers.
I vinterdressen har hun str. 104. Den er passe, men veldig lang i kropp og bein. (Denne dressen er arvet, så den er 2-3 år tror jeg).

Gammel 31-10-09, 00:29   #8
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster fikk dress i str 128 nå, hun er en str. 122. 128 var litt for stor, men ikke så det så rart ut. Jeg gjorde det slik så den kan vare sesongen ut og kanskje litt neste år også. Denne var ny av året.

Gammel 31-10-09, 00:35   #9
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hører flere sier at Ticket var store i størrelsen før, men er normale nå.
Skjønner ikke det.
Vi har tre dresser her i str 110. Molo, Troll, Nanook, og alle tre sitter likt på.
Ticket dressen vi har i 110 kunne vi ikke bruke i år, altfor stor så jeg har måttet kjøpe en i str 104 og den er mer enn stor nok.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 00:43   #10
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av dolliemor, her.

Jeg har også hørt at de har blitt litt mer "normale" men jeg vet ikke helt.
Lillesøster har vår/høstdress i str. 98. Hun bruker 104 i ytterklær ellers.
I vinterdressen har hun str. 104. Den er passe, men veldig lang i kropp og bein. (Denne dressen er arvet, så den er 2-3 år tror jeg).

Kremt, er du helt sikker på at den er i str 104? Mener den var i 98

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 00:48   #11
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

dolliemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Ja, kanskje den er i str. 98 ja?! Nå ble jeg litt usikker.

Gammel 31-10-09, 01:00   #12
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ticket var store i størrelsen, nå er de helt normale.

Jeg spurte i butikken om dette nå nylig når vi kjøpte dress til storesøster. Der sa det at det ikke var blitt gjort noe med størrelsene.

Storesøster fikk dress i str 128 nå, hun er en str. 122. 128 var litt for stor, men ikke så det så rart ut. Jeg gjorde det slik så den kan vare sesongen ut og kanskje litt neste år også. Denne var ny av året.

Jeg kjøpte også 128 til storesøster som bruker 122. Hadde hengt bort en i 122 og det var passe størrelse, men 128 var ikke så mye større og den satt greit på, så da ble det den i steden.

Lillebror fikk i str 98 og han bruker 98-104, og han har mye å vokse i.

Gammel 31-10-09, 01:08   #13
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte str 92 til toåringen min, han er vel 93-94 cm lang nå. Håper den passer denne vinteren ut. Jeg tror str 98 kunne blitt ubehagelig stor, det eneste aberet med Ticket i forhold til Troll etc er at jeg savner reguleringen i livet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 01:11   #14
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

dolliemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Den var i str. 98 ja.
Nå har jeg nettopp målt høst/vårdressen i str. 98 (kjøpt nå i vår) og vinterdressen i str. 98 (ca 2-3 år) og de er eksakt like store. Så da tror jeg ikke de har blitt noe mindre i størrelsene de siste årene.

Gammel 31-10-09, 20:57   #15
Wanda
Aktiv

Wanda sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har nettopp kjøpt TTH dress til minsten i str. 98. Han er ca. 95 cm høy og bruker vanligvis 98. Dressen er stor til han, men han drukner på ingen måte. Han har en Troll i 98 også og jeg synes de er ca. like store.

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 01:07   #16
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Spurte svigrinnen min i dag som forhandler Ticket i sin barnetøysbutikk. I 08 gjorde de om på størrelsen på dressene sine. De ble både smalere og noe mindre slik at de stemt bedre over ens med andre klærs størrelser. De har altså vært romsligere tidligere. Før lå visst denne infoen ute på hjemmesidene deres, men nå er den tatt vekk. Sikkert utdatert. Dresser laget i 07 og eldre er altså litt større.

Gammel 02-11-09, 12:36   #17
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

dolliemor er litt kul
Standard

Spurte svigrinnen min i dag som forhandler Ticket i sin barnetøysbutikk. I 08 gjorde de om på størrelsen på dressene sine. De ble både smalere og noe mindre slik at de stemt bedre over ens med andre klærs størrelser. De har altså vært romsligere tidligere. Før lå visst denne infoen ute på hjemmesidene deres, men nå er den tatt vekk. Sikkert utdatert. Dresser laget i 07 og eldre er altså litt større.

Så rart, for vinterdressen vi har som er laget før -07 er akkurat like stor som vår/høstdressen fra -09. Begge er str. 98.

Gammel 02-11-09, 12:40   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Da jeg kjøpte T2H vinterdress til poden i høst sa damen at man skulle kjøpe den str. de bruker nå, og at de da har litt å vokse i fordi de fortsatt er store på str. men ikke så store som de var. Før kunne man gå ned en str. når man kjøpte T2Hdress.

Gammel 02-11-09, 12:59   #19
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Da jeg kjøpte T2H vinterdress til poden i høst sa damen at man skulle kjøpe den str. de bruker nå, og at de da har litt å vokse i fordi de fortsatt er store på str. men ikke så store som de var. Før kunne man gå ned en str. når man kjøpte T2Hdress.

Men jeg kjøpte for noen uker siden altså, årets dress. Her bruker vi 110 i alle klær, og litt 116 i bukser. Vi måtte ha dressen i str 104. 110 var så stor at vi ikke kunne brukt den.
Kanskje det er forskjell på størrelsen på modellene?

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 13:01   #20
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Da blir det spennende å se. Jeg har funnet en pent brukt dress str 116 og regner med at den kommer i posten i løpet av et par dager. Mulig den blir litt stor denne vinteren, kanskje.

Det er forøvrig ikke enkelt å finne pent brukte Ticket dresser i såpass store størrelser. Det ligger mange i små størrelser ute på finn.no, men få i str 110, 116 eller 122.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.