Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kan bakovervendt-sete stå bakerst i Touran o.l.?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-09, 23:24   #1
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Kan bakovervendt-sete stå bakerst i Touran o.l.?

Kan man sette bakovervendt-bilsete i de to bakerste setene i små syv-setere, som Touran, Outlander o.l.?

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:32   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan bakovervendt-sete stå bakerst i Touran o.l.?

Bagasjeplassetene på Touran er virkelig ikke egnet til noe annet enn korte turer. Jeg ville absolutt ikke brukt dem permanent, nei. Dette fordi de ikke beskytter mot påkjørsel bakfra.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:33   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan bakovervendt-sete stå bakerst i Touran o.l.?

Om det går rent fysisk vet jeg ikke, jeg har ikke prøvd. Men jeg tviler på at det er spesielt mange å velge i i såfall, det er kort ned til gulvet så støttebein må bli et problem, det samme med avstand til seteraden foran. Men TWE fex kan kanskje gå.

Uansett er de bakerste setene ganske utsatte i forhold til påkjørsel bakfra, så det er vanskelig å anbefale dem som fast plass i kupeen for barn (eller andre for den saks skyld).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:37   #4
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Kan bakovervendt-sete stå bakerst i Touran o.l.?

Nei, det er selvfølgelig ikke ideelt. Men det er mulig vi må prøve ut det allikevel
Og vi har TWE, men vi har ikke Touran, så vi får ikke prøvd før vi isåfall_må_prøve..

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:38   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan bakovervendt-sete stå bakerst i Touran o.l.?

Men hvor mange bakovervendte seter skal du stappe inn i den bilen da? Baksetene på Touran er greie nok for voksne å sitte i forresten, hvis det ikke er veldig langt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:53   #6
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Kan bakovervendt-sete stå bakerst i Touran o.l.?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men hvor mange bakovervendte seter skal du stappe inn i den bilen da? Baksetene på Touran er greie nok for voksne å sitte i forresten, hvis det ikke er veldig langt.

Bare et bakovervendt, også tre voksene og to halvstore barn. Da tenkte jeg at i de to bakerste setene, så var det kanskje et bakovervendt-sete det "tryggeste" å plassere der. Da er iallefall ingen hoder helt inntil bakruta.
Men det er kanskje lurere med en voksen baki?

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:55   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.456
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan bakovervendt-sete stå bakerst i Touran o.l.?

Jeg vet ikke heller om det går, jeg hadde 5-seter. Jeg vil bare legge til at det i følge Calish, overlege på Ullevåls barneintensiv og spesielt engasjert på barnesikring, er sikrere å sette barna bakover bakerst på en 7-seter enn å ha dem fremover på de midterste setene. Bakover gir utrolig mye mer sikring enn fremover også om man benytter det på seterad 3.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:59   #8
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Kan bakovervendt-sete stå bakerst i Touran o.l.?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg vet ikke heller om det går, jeg hadde 5-seter. Jeg vil bare legge til at det i følge Calish, overlege på Ullevåls barneintensiv og spesielt engasjert på barnesikring, er sikrere å sette barna bakover bakerst på en 7-seter enn å ha dem fremover på de midterste setene. Bakover gir utrolig mye mer sikring enn fremover også om man benytter det på seterad 3.

Ja, da tenker jeg og overlegen likt, da.
Da gjenstår det bare å se om det går, hvis det blir aktuelt. Jeg er tidlig ute; løser problemer som ikke har oppstått ennå.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 00:12   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan bakovervendt-sete stå bakerst i Touran o.l.?

Jeg forstår tankegangen... å putte inn et bakovervendt sete der istedenfor å ha bakhodet rett i ruta ja... Men det kan godt være det går med twe det altså, den har vel ikke støttebein og går inn i små biler.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no