Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

IQ på FP

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Føler du deg smartere eller dummere enn snittet på FP?
Jeg er i den indre sirkel av FP-kremen 11 7,80%
Smartere, selvsagt 19 13,48%
Jeg er selveste snittet! 69 48,94%
På en god dag beveger jeg meg opp mot snittet 26 18,44%
Jeg ligger og vaker i bunnsjiktet 4 2,84%
Hæ? 12 8,51%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 12:13   #41
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IQ på FP

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg nekter å være falskt beskjeden og det burde flere la være med altså. Når jeg ser at det er så få som betegner seg selv til å være blant kremen blir jeg litt satt ut. For det er uvant mange intelligente mennesker samlet på et sted her inne.

Jo, jo, men jeg tenkte på hva som er snittet på FP.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 12:15   #42
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg synes ikke jeg er falsk beskjeden når jeg sier at jeg ligger på snittet (skjønt det var vel ikke meg du siktet til?)

Jeg sikter ikke mot noen spesielle, bare registrerer at det er mange særs oppegående og intelligente mennesker her. Dermed synes jeg det er å underselge seg selv litt når man mener at man ikke er kremen. For de fleste mennesker er kremen, her inne er det langt mer av kremen enn kremen velger å se selv.

Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 12:15   #43
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange av de har ikke stemt engang, Skvetten.

Gammel 31-10-09, 12:16   #44
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg sikter ikke mot noen spesielle, bare registrerer at det er mange særs oppegående og intelligente mennesker her. Dermed synes jeg det er å underselge seg selv litt når man mener at man ikke er kremen. For de fleste mennesker er kremen, her inne er det langt mer av kremen enn kremen velger å se selv.

Jo, men jeg mener altså at den såkalte 'kremen' representerer snittet her inne.

Gammel 31-10-09, 12:19   #45
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det gjør den vel ikke. Eliten kan jo ikke representere snittet.

Gammel 31-10-09, 12:19   #46
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet at jeg ligger godt ann på tester, dog ikke mensa-matriale. Likevel kommer jeg vel ikke til mer enn snittet her inne, hvis jeg engang kommer så høyt opp her inne. Stemte snittet da. :ubeskjeden:

Gammel 31-10-09, 12:20   #47
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stort sett ganske smart. Kremsmart.

Gammel 31-10-09, 12:20   #48
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men Mærtha er ikke her, Zoë.

Gammel 31-10-09, 13:19   #49
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg er innenfor mensakravet når det kommer til IQ, men om jeg er smart, se det er noe annet.
I det selskapet jeg er i på FP, tror jeg at jeg ligger på gjennomsnittet.

Gammel 31-10-09, 13:28   #50
Slettet bruker
Passiv

Standard

Akkurat nå er det 39 på gjennomsnittet, 18 over og 18 under.

Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 16:02   #51
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drepte alle hjernecellene mine i går, og vurderer derfor å melde meg ut fra FP.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 16:06   #52
Slettet bruker
Passiv

Standard

Neinei, AC, det å være her inne er eneste måten du kan få dem til å vokse tilbake på.

Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 16:07   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere bråker. :ssshhhh:

Men nei, fra spøk til galskap, sånn generelt pleier jeg å være såkalt smart, her på FP, eller den aktive delen av FP, er jeg nok rundt snittet.

Gammel 31-10-09, 16:30   #54
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er dum, Rine.

Vel, bedre å si ting rett ut, slik du gjør her : peker opp: enn å hinte, slik du gjør her : peker ned: Jeg tror de fleste har skjønt at det finnes folk her inne som du mener er dumme/enkle/teite :insert diverse andre negativt ladde adjektiv: Sånn sett er det ingen grunn til å lage en tråd for å poengtere det.

Når jeg ser på pollstemmerne (er jo en grunn til at den er offentlig) som har stemt det samme som meg, så ser jeg jo at ut fra hvordan folk er på FP så er det flere der jeg ville kastet både opp og ned en kategori i forhold til meg selv.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 16:32   #55
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nå er du paranoid, rine.

Gammel 31-10-09, 16:41   #56
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nå er du paranoid, rine.

Presisering: Jeg trodde ikke Sitron lagde tråden for min skyld, så innbilsk er jeg dog ikke, men jeg blir faktisk litt småirritert over at det stadig må hintes til at folk er dumme, nek osv. Når man lager en åpen poll, ca 40 stk har stemt på et alternativ, og man så sier at en del av disse har "løyet på seg IQ", er jo det en raffinert form for drittslenging. Jeg har ingen ting i mot å slenge ut noen æreskrenkelser selv i ny og ne, men det bør jo være når man diskuterer med en person i en tråd og er provosert og kraftig uenig, ikke i en mer generell tråd, der personer har svart i "god tro."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 16:44   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Presisering: Jeg trodde ikke Sitron lagde tråden for min skyld, så innbilsk er jeg dog ikke, men jeg blir faktisk litt småirritert over at det stadig må hintes til at folk er dumme, nek osv. Når man lager en åpen poll, ca 40 stk har stemt på et alternativ, og man så sier at en del av disse har "løyet på seg IQ", er jo det en raffinert form for drittslenging. Jeg har ingen ting i mot å slenge ut noen æreskrenkelser selv i ny og ne, men det bør jo være når man diskuterer med en person i en tråd og er provosert og kraftig uenig, ikke i en mer generell tråd, der personer har svart i "god tro."

Svart i god tro? En offentlig poll Sitronen lager som handler om IQ og smartness i forhold til andre på forumet? Hvis man da svarer "i god tro" synes jeg man fortjener å få sin intelligens trukket i tvil.

Gammel 31-10-09, 17:03   #58
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Tråden ble faktisk ikke laget for å si at noen er dumme eller nekete. Jeg har forklart hvorfor jeg laget en slik poll. Om enkelte har problemer i forhold til dette, så foreslår jeg at de går i seg selv og tar en antinoiapille. Evt. at de holder seg langt unna, slik at de ikke fremstår som dummere enn de egentlig er.

Gammel 31-10-09, 17:21   #59
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tråden ble faktisk ikke laget for å si at noen er dumme eller nekete. Jeg har forklart hvorfor jeg laget en slik poll. Om enkelte har problemer i forhold til dette, så foreslår jeg at de går i seg selv og tar en antinoiapille. Evt. at de holder seg langt unna, slik at de ikke fremstår som dummere enn de egentlig er.

Ikke vær så sur'a.
Dette har jo potensiale til å bli en morsom/interessant tråd.

Noen som har noen hard facts ang. sammenhengen mellom IQ og sosial IQ?
Og IQ og alle andre former for skills for den del?

Gammel 31-10-09, 17:22   #60
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Nei, egentlig burde jeg være beæret over denne stalkingen Rine bedriver. Hun er jo over gjennomsnittlig opptatt av hva jeg foretar meg og driver analyserende virksomhet over trådene mine. Ikke verst, min egen lille groupie.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.