Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Deler dere ut snop nå til halloween?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 20:25   #81
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deler dere ut snop nå til halloween?

Vi deler ikke ut i år. 3 av 4 i huset har eller har hatt svineinfuensa den siste uken, så vi har meldt oss ut. Opplegget her i nabolaget er veldig organisert og ungene ser ut til å respektere at om utelyset ikke er på, er ikke det huset med. Så vi har bare hatt en gruppe på døren, og det vare barnehagevenner av Junior som ville snakke med han, selv om lyset var av.

Gammel 31-10-09, 20:28   #82
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Alle skal få! Alle skal få!

Jeg deler ut.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 20:34   #83
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi deler ikke ut. Noen har ringt på - og jeg har sagt at vi ikke har fått med oss at det er halloween idag.

Vi må sikkert svelge halloweenkamelen mothårs om noen år, men enn så lenge synes jeg ikke noe om dette. Hva er galt med god, gammeldags julebukk, liksom?

Gammel 31-10-09, 20:39   #84
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Likte det som stod om den amerikanske tradisjonen om at man skrur av utelyset om en ikke vil få noen på døra.

Her er Halloween-kamelen svelget og fordøyd i år (for første gang). Vi tok en liten runde i gata etter jeg forstod at de fleste på skolen har snakket om dette hele uka. Ungene resirkulerte karneval-kostymer og vi har kjøpt smågodt for en hundrings. Helt okei egentlig...

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 20:39   #85
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men i år er det skuffende dårlig oppmøte her. Muligens fordi utelyset var slokket deler av kvelden uten at jeg visste det.

Gammel 31-10-09, 20:44   #86
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ja det gjør vi. Jeg sier ikke at vi liker denne tradisjonen som tydeligvis har kommet for å bli men vi gidder ikke å være kjipingene i gata. Dessuten så er dette veldig stas for barna ... iallefall for de som ikke ligger som slakt med høy feber.
Men jeg skal være enig at julebukk virkelig er en hyggelig tradisjon. Bare så synd ingen utøver den her vi bor. Har herlige barndomsminner fra de gangene vi var hos slekt og familie i Bergen og gikk julebukk.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 20:50   #87
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg deler ikke ut. Jeg synes ikke noe om hele Halloween. Men i år har det ikke ringt noen på hos meg. Det er ikke så vanlig å feire Halloween her jeg bor. Barna mine har aldri gjort det.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 20:56   #88
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Ja, vi deler ut. Det er utrolig mange barn som ringer på her, i år kjøpte jeg inn 45 innpakkede småsjokolader og vi er helt tomme nå. Jeg har gravd litt i skapet og funnet noen kjærligheter som etternølerne skal få. Guttungene våre har også vært ute og gått, og de kom hjem med hver sin store pose med godteri.

Gammel 31-10-09, 20:58   #89
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

De siste som kom forklarte høflig at de hadde vært hos oss tidligere i kveld, de lurte egentlig bare på hva klokka var!

Det kvalifiserte til et dypdykk ned i bollen med godteri en gang til, og nå var de ikke like beskjedne. Men helt i orden, selvfølgelig.

Nå er det vel natta for de fleste, for stille har det blitt, både på rommet til jentene, og ute på dørklokka.

Gammel 31-10-09, 21:02   #90
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Her har det ringt på en gang. (Mannen så dem tilfeldigvis, for ringeklokka virket ikke. Vi har hengt ut lapp, trykk HARDT nå, så vi skal høre det om det kommer flere)

Det var tre jenter som måtte vente til jeg fikk komme opp fra badet med guttungen så han fikk se dem, så fikk de forsyne seg. De kommenterte at guttungen var "såååå skjønn", og takket pent før de gikk.

Men tre jenter gjør liksom ikke såååå stort innhugg i en diger bolle med snop...

Gammel 31-10-09, 21:06   #91
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kom det ingen. Og jeg som var klar med en stor skål med snop.

Våre jenter gikk en liten runde, bare til folk vi kjenner, og var veldig fornøyd med den ganske beskjeden mengde snop.

Og mens jeg skrev, kom det faktisk en liten gruppe, så nå er snopeskålen litt tommere.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 21:08   #92
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Stakkars da
Minsten til Babe var ikke helt fornøyd han heller - han vinket energisk og syntes nok det var heeelt i orden at alle de stygge monstrene gikk

Kom visst flere til tross for at lysene var skrudd av og ringeklokken, de banket mange ganger på døren. Mini gjemte seg under teppet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 21:09   #93
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi har hatt over hundre barn på døren. må det det vel snart være slutt...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 21:10   #94
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi deler selvsagt ut godteri. Jeg synes det er gøy jeg.

I dag har vi hatt besøk av mange søte små som synes dette var veldig stas.

Gammel 31-10-09, 21:39   #95
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi deler ikke ut. Noen har ringt på - og jeg har sagt at vi ikke har fått med oss at det er halloween idag.

Vi må sikkert svelge halloweenkamelen mothårs om noen år, men enn så lenge synes jeg ikke noe om dette. Hva er galt med god, gammeldags julebukk, liksom?

Julebukk er OK. Det foregår tidligere på dagen, og er mye koseligere. Mine barn hadde på seg refleksvest. Og de gikk kun i nabolaget.

Apropos - lys av/på. Jeg tror ikke nødvendigvis at man kan forvente at alle har fått med seg den regelen. Jeg for min del har ikke fått den med meg, mulig er det fordi jeg fortrenger hele greia?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 21:42   #96
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt masse besøk, og fått høre kommentarer som at det alltid er morsomt å komme hit. DET synes jeg er kjempemorsomt.

I år har vi laget en mann i autentisk mannestørrelse som sitter på en stol på trappa med en GRUSOM maske på seg, og det har vært stor suksess.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 21:44   #97
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen har ringt på så langt. Jeg tror ikke at noen tør å komme ned den skumle mørke bakken vår.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 21:54   #98
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Vi hadde vår egen variant av feiring vi, først grillet vi og skar ut gresskarlykt, spiste og så på barnetv og kledde oss ut, gikk ut i hagen og lyste med lommelykt og gjett hva, ungene fant flere pakker med godis og blader. de ble overlykkelige...og ville gjøre det samme neste år! noen kom til oss utkledd til knask eller knep, og vi ga til det var tomt men hadde ikke kjøpt inn nok i år...

Gammel 31-10-09, 22:07   #99
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg deler ut om jeg har husket å kjøpe inn

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 22:12   #100
Katie
:)

Katie sin avatar

Hvor: Oslo
Katie er litt kul
Standard

...

Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 19:29.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.