Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nå er jeg litt fortvilet her. Angående syprosjekt

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-09, 15:44   #21
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nå er jeg litt fortvilet her. Angående syprosjekt

Så flott at det ordner seg på ett vis.
Håper du kan bruke den opprinnelige kjolen selv kanskje?

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 15:59   #22
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Så flott at det ordner seg på ett vis.
Håper du kan bruke den opprinnelige kjolen selv kanskje?

Ja den skal jeg sy om til meg selv.
Blir ihvertfall en god varm kjole til meg selv.
Nå må jeg bare pønske ut noe fint å pynte den med. Skal ikke ha hjerter på den.

Forslag mottas med stor takk.

Gammel 02-11-09, 16:03   #23
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra det ordnet seg, selv om det blir mye ekstra jobb. Du vil kanskje ikke ha det samme navnet på din kjole heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 17:32   #24
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Så bra det ordnet seg, selv om det blir mye ekstra jobb. Du vil kanskje ikke ha det samme navnet på din kjole heller.

Nei.
Vil ikke ha hjerter heller jeg. Må tenke ut noe mens jeg holder på med den nye kjolen.

Gammel 02-11-09, 18:26   #25
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Ja den skal jeg sy om til meg selv.
Blir ihvertfall en god varm kjole til meg selv.
Nå må jeg bare pønske ut noe fint å pynte den med. Skal ikke ha hjerter på den.

Forslag mottas med stor takk.

Jeg bruker aldri hjerter på voksenkjoler, du kan feks applikere blomst, stjerne, dråper, sirkler, abstrakte dyr, bokstaver osv. Bare fantasien kan stoppe deg der. )
Du kan også bruke bånd og snorer og dekorere med om du vil droppe applikasjon.

Glede meg til å se begge kjolene ferdig.

Gammel 02-11-09, 18:44   #26
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg bruker aldri hjerter på voksenkjoler, du kan feks applikere blomst, stjerne, dråper, sirkler, abstrakte dyr, bokstaver osv. Bare fantasien kan stoppe deg der. )
Du kan også bruke bånd og snorer og dekorere med om du vil droppe applikasjon.

Glede meg til å se begge kjolene ferdig.

Enig med deg Shamu angående hjerter. Kan være fint på andre, men vil ikke ha det selv.
Kan få mye inspirasjon ved å se på din blogg også.
Jeg vil ha noe mer abstrakt på min kjole jeg. Tenker et bånd eller snor som snirkler seg frem.
Syntes også små bilder trykt på stoff er fint. Kan feks Allkopi lage slikt , eller hvor bestiller man det fra?

Gammel 02-11-09, 18:50   #27
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjedelig, men flott at du fikk nytt stoff i alle fall. Har du fått riktig mønster nå som er større og det er merket likt utenpå?

Må få se bilde av den ferdige kjolen. Ser kjempefin ut. Hvilket mønster er det du syr etter? S&S har vel nummer på dem, har de ikke?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 18:56   #28
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Så kjedelig, men flott at du fikk nytt stoff i alle fall. Har du fått riktig mønster nå som er større og det er merket likt utenpå?

Må få se bilde av den ferdige kjolen. Ser kjempefin ut. Hvilket mønster er det du syr etter? S&S har vel nummer på dem, har de ikke?

Mønsteret heter 23004.

Det som er inni er det samme som det som er merket utvendig.

Jeg skal klippe stoffet nå etterpå. Skal bare roe ned litt etter jobb og middag. Minsten er vel forvart på rommet med en veldig god kamerat fra barnehagetiden.

Gammel 02-11-09, 19:09   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så godt å høre at det ordnet seg!

Gammel 02-11-09, 19:57   #30
Left
Passiv

Standard

Godt at det ordnet seg ja!
Jeg ble inspirert til å finne frem prosjekt kjole igjen jeg også. Er ferdig med kroppen og hetta, så har igjen ermene. Og pynten.

Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 20:20   #31
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Gå innom hobbybutikken og kjøpe slike "ark" man printer bilder som skal strykes over på stoff med.
Koster ikke all verden og det blir veldig bra.
Med andre ord, dette kan du gjøre selv.

Gammel 02-11-09, 22:24   #32
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Tusen takk for tips Shamu. Det skal jeg gjøre.
Putter i vanlig printer? Har en veldig god laserprinter på jobben.

Jeg har nå klipt den nye kjolen og brodert ferdig hjertene.
Skuldrene har senket seg veldig mye igjen.

Gammel 02-11-09, 22:27   #33
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du er kjempeflink og rask.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 22:30   #34
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Du er kjempeflink og rask.

Jobbet intenst.

Kun minsten hjemme og han hadde besøk, så jeg slapp mas rundt ørene.
Da får man gjort litt.

Gammel 02-11-09, 22:51   #35
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Tusen takk for tips Shamu. Det skal jeg gjøre.
Putter i vanlig printer? Har en veldig god laserprinter på jobben.

Jeg har nå klipt den nye kjolen og brodert ferdig hjertene.
Skuldrene har senket seg veldig mye igjen.

Vanlig printer ja.

Kjempeeffektiv er du. Dette blir spennende!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.