Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

A Christmas Carol

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-09, 12:42   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: A Christmas Carol

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Og hva er forskjellen mellom å se en film, som du mener din seksåring tåler, på kino eller å se den hjemme noen måneder senere? Annet enn at det ikke er lov å ta henne med på kino?

Det er kjempeforskjell, og det er ikke bare noe Iset har funnet på: det er godt dokumentert.

Det er stor forskjell på hvor intenst man opplever film på kino og film på TV; måten man "fanges" inn av filmen på er en helt annen når man ser filmen på stort lerret, med høy lyd og i en mørk sal. Det er rett og slett to helt ulike opplevelser, og det er helt vanlig å bli mye mer skremt/imponert/rørt og hva har du på kino enn hjemme.

I tillegg har man selvsagt det aspektet at hjemme kan man pause filmen hvis det blir for intenst, snakke litt om det som skjedde også fortsette senere.

Nå ville ikke jeg vist JP til min syvåring, hverken hjemme eller borte, men hun har sett Harry Potter 1 og 2 hjemme, og ingen av de ville jeg vurdert å la henne se på kino.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.