Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat-tips til kresent barn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-09, 20:19   #1
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Mat-tips til kresent barn

Barnet mitt er 10 år gammel, og veier 31 kilo. 142 cm høy. Tynn med andre ord. Han er allergisk mot egg og fisk og kan ikke ha dette i kostholdet sitt.
Jeg vil gjerne at han skal legge på seg litt, men hvordan skal jeg klare å putte inn kalorier i maten hans? Og evt hvordan? Ekstra smør på maten bruker han, og ekstra mye pålegg etc. Han spiser sunt, men ikke veldig variert.

Gammel 03-11-09, 20:27   #2
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mattisp til kresent barn

Du kan begynne med å ha litt mer sunn olje i enkelte retter: grøt, saus, suppe, gryte.

Liker h*n nøtter? Det er veldig næringsrikt og kan gis som ekstramåltid, puttes i de fleste måltider. Dersom det ikke faller i smak kan de males opp og lures inn i gryter, grøt og saus.

Smoothie kan også feites opp med malte mandler, solsikkefrø og olje.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 20:39   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat-tips til kresent barn

Jeg stapper mye i smoothie. Både oljer og grønnsaker. I en god smoothie smaker man ikke et par blomkål- eller brokkolibuketter f.eks.

Ellers velger jeg sunne utgaver av ting han liker. Vi kjøper kjøttpølser på slakteren i stedet for billigpølser i butikken, vi lager hamburgere og kjøttboller selv, av karbonadedeig eller viltkjøttdeig, og tilsetter gode oljer.

Når jeg baker brød maler jeg nøtter til mel og blander i, det er ikke alltid nøttebiter er så velkomment.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 20:41   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Han er allergisk moot nøtter og mandler.

Gammel 03-11-09, 21:03   #5
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Han er allergisk moot nøtter og mandler.

Jeg bruker mye avacado og olje når jeg lager smoothie til min tynne, kresne tiåring.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.