Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 09:37   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Undersøkelsen ble lagt inn i medlemssalongen, så den skal vel ikke linkes til her ute?

Jeg slettet innlegget med linken, men de som ikke har tilgang kommer jo uansett ikke inn ved å trykke på linken?

Gammel 04-11-09, 09:39   #22
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først var det takhøyden og diskusjonene som fenget meg. Nå er det menneskene i tillegg. Jeg føler meg virkelig hjemme her, lærer noe hver dag og kan spørre om alt.

Jeg er fan av bloggene også jeg da, veldig greit å kunne legge ut ting hvor man har kontroll på hvem som leser.

Gammel 04-11-09, 09:45   #23
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Gode og skikkelige diskusjoner, mange smarte og kunnskapsrike folk, fravær av koz og klemz, mengder av gode oppskrifter, klestips (selv om det begynner å bli litt dyrt ) og gode barneklærkjøp.

Jeg er heller ikke helt fornøyd med bloggene. Får ikke til å bruke dem på en effektiv måte. Det blir en helt annen måte å følge med på, og jeg tør heller ikke helt å spørre om tilgang til lukkede blogger - sikker fordi jeg ikke kjenner så mange her spesielt godt. Dermed blir det til å jeg ikke går inn på bloggesidene i det hele tatt, og føler meg en smule utenfor til tider. Men det er jo mitt problem.

Sist redigert av Tangina : 04-11-09 kl 10:07.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:54   #24
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker takhøyden, engasjementet, spredt kunnskap blant brukerne, voksne folk, kort responstid når man ber om tips og råd, mindre fokus på graviditet, baby og mammarollen enn andre forum, god stemning og ja i det hele tatt trvies jeg godt her.
Det jeg ikke liker er bloggene. Blogge kan man gjøre utenfor forumet syns jeg.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:58   #25
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Fordelene: Fin time-out mellom mine arbeidsøkter, mange hyggelige og morsomme folk. En bra anledning til å øve mitt skriftlige norsk og sette meg litt inn i norsk tankegang. Veldig kyndige data-folk. Og så er det unektelig fristende å kunne skru på og av for sosialt samvær når det passer en.

Ulempen: det er en uskreven standard for hva som er PK herinne. Noen temaer har jeg lært å holde meg unna fordi de er for følsomme, mens andre temaer som opptar meg veldig ikke finner så mye gehør her. På denne måten er forumet litt forutsigelig og kjedelig en gang iblant. Litt flere norskskrivende utlendinger hadde også vært gøy.

Gammel 04-11-09, 10:11   #26
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Det beste er sammensetningen av menneskene/brukerne, det totale omfanget av kunnskap som deles, humoren, nokså stort fravær av moderering og summen av alt jeg lærer og begynner å tenke på av å være her.

Det verste er at jeg på en måte har blitt avhengig, og bruker alt for mye tid her. Jeg merker at jeg glir inn når jeg sitter ved kontorpulten og kjeder meg, synes det er driver med er vanskelig; med andre ord et alt for godt sted for prokrastrinering.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 10:38   #27
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker mengden informasjon, variasjon av mennesker, de ulike undergruppene, og det generelle kunnskapsnivået folk synes å besitte.

Jeg liker dårlig når tråder blir fjasetråder, der det ligger mellom linjene at de som fjaser anser seg selv som hevet over problemstillingen som diskuteres, og derfor velger å latterliggjøre den. Da er det bedre å si at man er uenig og diskutere det, eller bare forlate tråden.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 10:51   #28
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er svært mange ting som jeg liker med FP, og jeg har ikke funnet noen andre forum som kan måle seg i saklighet og kunnskap.

Men jeg synes det holder på å bli alminneliggjort egentlig. De som er virkelig kunnskapsrike trekker seg mer og mer vekk og det blir mer og mer shopping og mammatråder og alminnelig hvit støy. Jeg synes også det er mindre deltakelse fra de som er virkelig flinke til å diskutere i de trådene som ligner debatter. Men sånn er det vel overalt.

@Zoe: Det du ønsker er jo å få diskutere alternative ting i fred. Uten at de som også er interessert får si hva de vil. Det vil jeg sammenligne med at noen ønsket å diskutere regjeringens politikk men ikke vil at de som ikke stemte på regjeringen skal si hva de mener om det. Dette er et av de fora på nettet hvor det er stor grad av høyt utdannede mennesker, og antagelig en av grunnene til at det faktisk er denne saklige tonen her og det høye kunnskapsnivået (og nå mener jeg ikke at de som ikke har høy utdannelse ikke kan være kunnskapsrike og saklige). Det følger derfor også at det ikke er noe miljø for å diskutere NewAge ensidig og uten kritisk sans.

Gammel 04-11-09, 11:00   #29
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Undersøkelsen ble lagt inn i medlemssalongen, så den skal vel ikke linkes til her ute?

Ah - det forklarer jo alt, jeg har ikke tilgang dit - ennå...

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 11:09   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Esme. Jeg liker FP fordi jeg føler at det er det forumet med størst intellektuell kapital, men jeg savner de virkelig gode diskusjonene. Det er mye platt, og jeg trekker meg også unna når mange tråder blir ødelagt av idioter utenifra som tror de selv er meget underholdende og intelligente.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 11:13   #31
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

og jeg trekker meg også unna når mange tråder blir ødelagt av idioter utenifra som tror de selv er meget underholdende og intelligente.

Jeg vet at man verdsetter avsporinger og fjas her inne, men jeg er ikke fullt så glad i det. Jeg sier som deLillos: For mye spøk, og kjærligheten dør.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 11:26   #32
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men jeg synes det holder på å bli alminneliggjort egentlig. De som er virkelig kunnskapsrike trekker seg mer og mer vekk og det blir mer og mer shopping og mammatråder og alminnelig hvit støy. Jeg synes også det er mindre deltakelse fra de som er virkelig flinke til å diskutere i de trådene som ligner debatter. Men sånn er det vel overalt.

Dette er et evig dilemma. Og dette er jo også grunnen til at forum, uteplasser og andre trender forflytter seg. En dag er alle "de kule" folkene på x, så kommer resten av hurven og da synes "de kule" folkene at det ikke er fullt så stilig på x, og så flytte de seg. Jeg har faktisk tenkt masse på dette i det siste (ikke i forbindelse med FP, men i forbindelse med bæretøy, nå vet jeg om flere som bærer av praktiske grunner og ikke av idologiske AP-grunner. How does it feel?, lurer jeg på, for de som er trendsettere? Samme som hippiene følte da folk ble tråkket til døde på "the Who" konsert?)

Opprinnelig lagt inn av Esme

@Zoe: Det du ønsker er jo å få diskutere alternative ting i fred. Uten at de som også er interessert får si hva de vil. Det vil jeg sammenligne med at noen ønsket å diskutere regjeringens politikk men ikke vil at de som ikke stemte på regjeringen skal si hva de mener om det. Dette er et av de fora på nettet hvor det er stor grad av høyt utdannede mennesker, og antagelig en av grunnene til at det faktisk er denne saklige tonen her og det høye kunnskapsnivået (og nå mener jeg ikke at de som ikke har høy utdannelse ikke kan være kunnskapsrike og saklige). Det følger derfor også at det ikke er noe miljø for å diskutere NewAge ensidig og uten kritisk sans.

Jeg er enig med Esme, man kan ikke ønske seg engasjement, PK-het, kritisk sans, diskusjoner med dokumenterte påstander når det passer en, og ekskusivitet, bare supportere, følelser etc når det passer en. Det går rett og slett ikke an å få i pose og sekk. Skal forumet være stort, så blir det ikke internt. Skal vi ha en bloggdel så vil en del aktivitet forsvinne inn dit. Skal folk på være personlige og private vil noen bli eksludert. Vil man ikke ha folk som er kritiske får man lett en "halleluja-stemning", vil man ha folk som er kritiske vil det nok bli mindre støtte i føle-føle-føle tråder.

Det er bare i eventyrene man kan slakte bukken, spise den og dagen etter står den i fjøset. (og så kommer det mjød ut av spenene i tillegg. )

Gammel 04-11-09, 11:32   #33
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det jeg misliker henger sammen med det jeg liker - når jeg først er del av et forumsamfunn av en slik kvalitet, så er det veldig negativt for meg at jeg ikke kan diskutere temaer av en spirituell/alternativ art med andre FP medlemmer som også er opptatt av dette. Jeg ønsker å diskutere dette fordi det er en stor del av mitt liv, og det er en skuffelse at ethvert forsøk på en god samtale rundt dette ender med å måtte forholde seg til et krav om å forsvare og forklare eget livssyn.

Det er vel ikke diskusjon du ønsker, men gode samtaler er ypperlig bloggmateriale.

Gammel 04-11-09, 11:34   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det er vel ikke diskusjon du ønsker, men gode samtaler er ypperlig bloggmateriale.

Hvis man ønsker mindre kritiske tilbakemeldinger, men å kun snakke med interesserte er egen blogg på FP et godt valg. Du kan selv velge hvem du vil skal se bloggen, i tillegg er den mer privat enn en tråd og man får mindre diskusjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 11:37   #35
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Og u a n s e t t hva man lurer på, så er det en eller annen som vet noe om det. Me like.

som om jeg skulle sagt det selv...voksne, kloke, modne mennesker.
Også er det et forum for foreldre, som også er opptatt av ande ting enn BARE å være foreldre, selv om mye dreier seg om barn.

Jeg synes også den interne humoren kan bli litt vel noen ganger, men er sikkert moro for dere som er "inne".

Gammel 04-11-09, 11:46   #36
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ja, det er nettopp til slike ting at bloggene er et veldig fint supplement til diskusjonsdelen av forumet. Selv i en åpen blogg vil det naturlig bli mindre diskusjon enn ute i trådene, så det vil jeg anbefale Zoë eller Amelie (som også ytret ønske om "et sted å snakke om alternative ting", enten det nå var i denne tråden eller en annen).

Gammel 04-11-09, 12:13   #37
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei.
Jeg ønsker ikke å få lov til å diskutere alternative saker i fred.
Jeg ønsker å få lov til å fordype meg i samtaler rundt dette med andre som er oppriktig interessert i temaet - på den ene aller andre måten uten å hele tiden bli avbrutt av a)latterliggjøring og b)folk som roper og sklriker om at jeg må forsvare og forklare.

Av og til vil man diskutere, av og til vil man samtale og fordype seg.
I pedagogisk forum samtaler vi og diskuterer pedagogikk og lærergjerningen i sin alminnelighet. Det er til stor nytte og glede for meg. Det hadde blitt fullstendig ødelagt om folk til enhver tid kastet seg inn i disse trådene og lo godt av oss fordi vi hadde valgt å bli lærere og at vår fokus plutselig måtte rettes mot å forsvare og forklare yrkesvalget vårt.

Jeg blir litt av at det skal være så vanskelig å skjønne forskjellen.

Det er forskjell på en tråd som handler om fordeler og ulemper ved å lage all maten fra bunnen av og hvor man uttaler seg om i hvor stor grad man synes det er verdt å bruke tid på dette kontra oppskriftstråder der man deler oppskrifter og utveksler erfaringer.

Jeg kan godt hive meg inn i en diskusjon og mene at å lage all mat fra bunnen av hver eneste dag er waste of time, og da føler kanksje lage-mat-fra-bunnen-av-folka seg kallet til å forklare og forsvare egen tidsbruk og matinteresse.

Men jeg hopper altså ikke inn i et "Oppskrifter på hjemmelaget suppe" tråd og lar krass kritikk hagle over tråddeltakerne for at de bruker mye tid på å lage hjemmelagede supper istedet for å kjøpe Toro.

Gammel 04-11-09, 12:22   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok jeg skjønner forskjellen, Zoë, men jeg synes fremdeles forslaget om å skrive om det i en blogg i stedet for på diskusjonsdelen av forumet er et godt forslag, hvis det er samtale og ikke diskusjon du ønsker. Spesialunderforumene - både pedagogforumet og oppskriftsforumet, for eksempel - er egnet til den slags samtaler du snakker om, men vi har ikke noe eget underforum for alternativ medisin/åndelighet.

Det er ikke det eneste temaet folk har spurt etter eget underforum til og fått avslag på. Og det generelle tipset er egentlig det samme til alle: Hvis ikke forumledelsen ønsker å opprette et "offisielt" underforum, står det enhver fritt til å bruke bloggen sin til denslags. Og dette vil det bli lettere å gjøre når det nye bloggopplegget er på plass - da vil man f. eks. ha mulighet til å markere noen bloggposter som private/lukkede, mens andre vil kunne være åpne.

Gammel 04-11-09, 12:25   #39
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig i alt som sies om takhøyde, oppegående brukere og mulighet for gode diskusjoner og ikke bare babypjatt, og jeg har ingenting imot bloggene, selv om jeg også merker en endring i forumet etter at de kom. (Ikke se på dato for når jeg meldte meg inn da, jeg har allerede stått fram som langvarig sniker. ) Jeg liker lukkede underforum av samme grunn, nemlig at man har mulighet til å sortere hva man skriver for hvem.

Jeg kom ikke på noe videre negativt da jeg svarte på brukerundersøkelsen, men er enig med Esme, glitter & co i at det er blitt færre gode diskusjoner og flere "overfladiske" tråder. Jeg synes ikke selv det er spesielt spennende med poller om jul og pannekaker, og synes det er en litt "lettvin" måte å skaffe seg innlegg på, selv om jeg svarer i dem selv. Dette tolker jeg vel ikke som en negativ side ved forumet som sådan, det er jo opp til brukerne hva slags tråder som startes.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 12:29   #40
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns det er helt fint med blogg. Der kan jeg være mer personlig samtidig som jeg bestemmer hvem som får lese. Siden jeg har uhelbredelig kreft så er det viktig å beskytte mine pårørende. Jeg vurderer å innskrenke hvem som får lese. Jeg vil helst at de som har vært aktive på bloggen min er de som får lese.

Ellers liker jeg nivået på FP. Jeg er enig med Zöe ang. det å diskutere tro og livssyn, men innser samtidig at dette forumet ikke er stedet for slike ting. God ide fra Skilpadda.

Jeg har veldig mange gode opplevelser og har lært mye på dette forumet, men har også vært i situasjoner som jeg gjerne skulle sluppet. Sånn er det når man skal bruke skriftspråket til å bli kjent, og jeg innser at jeg er flinkere til å uttrykke meg muntlig enn skriftlig. Det er alltid nyanser og det er ikke alltid like lett å få det fram skriftlig syns jeg.

Jeg har også møtt fantastisk flotte mennesker her inne som jeg setter stor pris på.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.