Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 13:08   #41
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror nok jeg skjønner forskjellen, Zoë, men jeg synes fremdeles forslaget om å skrive om det i en blogg i stedet for på diskusjonsdelen av forumet er et godt forslag, hvis det er samtale og ikke diskusjon du ønsker.

Blogg er nok ikke dumt det, nei. Får se om jeg blir fortrolig med formen - har ikke vært så interessert i den delen av forumet, og liker nok vanlig forumoppsett best, kjenner jeg.

Gammel 04-11-09, 13:59   #42
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig i de allerede fremhevede kvalitetene.

Her finnes masse ressurssterke mennesker som heier og støtter - uten å jatte med og bli kozemozete. Det kjennes alltid bra å se at andre småbarnsforeldre har mange av de samme gledene og sorgene i hverdagen som meg - samtidig som mange her inne skiller seg ut fra min fysiske småbarnsforeldreomgangskrets ved at de i tillegg deler mange av mine interesser og utdanningsnivå.

Bloggene er ei kneik å komme inn i. Jeg syntes også forumlivet forandret seg etter at flere ble aktive bloggere. Ikke skjønte jeg poenget med bloggingen heller ettersom det stort sett var bare kaffebloggen jeg kunne lese i begynnelsen: et sted hvor man sier hei, god morgen og småpludrer om nattevåk og jobbmøter. Dette snudde da jeg våget meg inn i bloggorama uten beskyttelsesnett, løftet opp hånda og sa hallo: fikk en varm velkomst. Så fikk jeg lyst til å blogge litt selv, og har reagert litt forskjellig på varierende grad av tilbakemeldinger.

Men sånn er livet. Det nytter ikke å ruge over følelsen av at alle andre kjenner hverandre mye bedre. Man må bare rope ut et hei, og lytte til de tre eller tretti som svarer. Det er det mest fantastiske med FP.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 14:11   #43
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg liker at vi snakker i hele setninger og at det ikke er en studie i å forstå smileys og sms-språk. Diskusjonene holder et bra nivå, og det går an å ha en rimelig opphetet debatt uten at det blir moderert i tide og utide. Og man greier stort sett å skille mellom person og sak. Og at ikke alt dreier seg om graviditet/fødsel/barn, men at det er et visst samfunnsengasjement.

Katta sa det så fint!
Det er veldig fint at det finnes ett forum der man kan ha en skikkelig debatt uten at folk blir fornærmet for all tid, melder seg ut i protest, eller at tråden blir stengt av kjipe moderatorer. Slike fora finnes det alt for mange av allerede.

For meg som er ganske ny er kanskje en av styrkene til FP, nemlig at mange av medlemmene tydelig har ett langvarig vennskap og kjenner hverandre godt privat også, en av ulempene. Det gjør at man som ny opplever at det blir litt vanskelig å "komme igjennom". Det avhenger jo selvsagt av hvor aktiv man er. Jeg er ikke den som er aller mest aktiv, og da tar slikt litt lengre tid.
Alikevel liker jeg meg veldig godt! *kozemooooze*

Gammel 04-11-09, 14:13   #44
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker de smarte og oppegående brukerne som er her.

Gammel 04-11-09, 14:14   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1274
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det har blitt uhorvelig kjedelig. :innrømmer:

Men fortsatt bedre enn alle andre steder.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 17:48   #46
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har et noe ambivalent forhold til FP.
Takhøyde finnes kun dersom man opptrer i rette FP ånd.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 17:56   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg har et noe ambivalent forhold til FP.
Takhøyde finnes kun dersom man opptrer i rette FP ånd.

Bah. Den der begynner å bli sliten, finn noe nytt å sutre for, da?

Men joh, du har et poeng. Det er lite takhøyde og toleranse for å komme med dårlige argumentrekker, sutreputring og en idé om at man er bedre enn alle andre.

Gammel 04-11-09, 17:59   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er egentlig "rette FP ånd"?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:04   #49
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg syns FP-ånden er fin jeg. Og den leie tendensen til å gjøre narr av nye brukere har blitt helt borte såvidt meg bekjent (uten at jeg får med meg alt som skjer her da).

Jeg er enig i at det er et litt smalt forum - at ikke alle vil kunne trives her - men det er jo det som er bra? Og jeg syns det er bedre å holde på den profilen som er her, fremfor å skulle gjøre alle til lags. Da vill det jo blitt helt utvannet her. At det er en intern tone blant en del av medlemmene her inne ser jeg også, men det er da mange, mange som ikke opplever seg selv som en av "insiderne", men som har like mye å komme med og som trives like godt? Jeg opplever dette som et forum for mange, men ikke for alle. Og trives godt selv om jeg er en av de litt mer anonyme brukerne her inne.

Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:59   #50
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Internt er for meg ikke negativt. For meg er det heller et tegn på at brukerne trives og har det hyggelig. At det kan ta litt tid å komme inn i det er en annen sak. Aktivitetsnivået er såpass høyt her at jeg fortsatt ikke føler jeg har "oversikt" da, trådene har gjerne 30 svar før jeg har fått sukk for meg. Da blir det fort til at jeg dropper å skrive, siden det meste gjerne er sagt 28 ganger. Det er selvsagt en god ting at forumet brukes aktivt, jeg skal ikke klage på det.. Men ja, det blir litt voldsomt innimellom.

Gammel 04-11-09, 20:01   #51
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva er egentlig "rette FP ånd"?

Jeg trives svært godt på Foreldreportalen, men kan likevel si hva FP-ånden er for meg.

"Rette FP-ånd" er å jobbe utenfor hjemmet, ha barna tidlig i barnehage og være lite opptatt av biologiske forskjeller mellom kjønnene. De kvinnelige brukerne skal ikke overlate tekniske jobber og dekkskifting til mannen, og det aller, aller verste en kvinne kan gjøre er å overlate det økonomiske til mannen. Kvinnen må ha oversikt selv, hvis ikke er man HjelpesløsKvinneTM. Starter et kvinnelig medlem en diskusjon om noe hun mener er "typisk mann" å gjøre er det viktig for de som svarer å starte setningen med "jeg må være mann, for jeg gjør også sånn og sånn ..." Man må ha høyere utdannelse og aller helst trekke det frem og bruke det for alt det er verdt i enhver diskusjon (også der det ikke passer). Man bør lage maten fra bunnen av selv, det andre må være grovt eller fullkorn. Toro vil vi ikke høre snakk om. Barnevognen skal ikke dekkes av verken små eller store hulltepper, og barnevognskilt er harry. Man må elske bøker og ha stua dekket av dem. Religion er et kapittel for seg selv, hvor man på generell basis er veldig opptatt av å kle politidamer med hijab, mens man i diskusjoner med troende må tydelig vise at man tar avstand fra sånt vissvass, hvis ikke synker man kraftig på intelligentskalaen. Man skal riktignok bare ha én Gud, men det er vitenskapen!

Jeg glemte Frp! Frp er noe dritt!

Sist redigert av Skremmern : 04-11-09 kl 20:24.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:06   #52
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg syns det du skisserer der bare stemmer litt, Skremmeren. Det var slik jeg oppfattet forumet da jeg kom hit, men har etterhvert erfart at det for veldig mange er et ideal - ja, men at langt fra alle lever opp til det. Og de færreste tar fem øre for å vise at de ikke gjør det. Det er om ikke en feil, så mer en slags karikert beskrivelse av forumet, syns jeg.

Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:09   #53
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

(...)så mer en slags karikert beskrivelse av forumet, syns jeg.

Klart det er, det var jo det jeg prøvde på (men klart det også er en del sannhet i det).

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:10   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Klart det er, det var jo det jeg prøvde på.

Det fikk du til også.

Gammel 04-11-09, 20:12   #55
Frantzen
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:20   #56
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Det hender jeg tenker at FP er et sted der enkelte får lov å leve ut måten de ønsker å være på, men ikke får til i RL.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:27   #57
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trives svært godt på Foreldreportalen, men kan likevel si hva FP-ånden er for meg.

Du kan jo alltids få fasiten?

"Rette FP-ånd" er å

• jobbe utenfor hjemmet hvis man må
  • ha barna tidlig i barnehage bra for dem
  • være lite opptatt av biologiske forskjeller mellom kjønnene det er forskjell
  • ikke overlate tekniske jobber og dekkskifting til mannen pfft
  • det aller, aller verste en kvinne kan gjøre er å overlate det økonomiske til mannen får hun jaggu fikse selv. Det blir best slik.
  • kvinnen må ha oversikt selv, hvis ikke er man HjelpesløsKvinneTM se forrige
  • Starter et kvinnelig medlem en diskusjon om noe hun mener er "typisk mann" å gjøre er det viktig for de som svarer å starte setningen med "jeg må være mann, for jeg gjør også sånn og sånn ..." mannekvinner er ikke bra
  • man må ha høyere utdannelse det hjelper
  • og aller helst trekke det frem og bruke det for alt det er verdt i enhver diskusjon (også der det ikke passer) det hjelper IKKE
  • man bør lage maten fra bunnen av selv, det andre må være grovt eller fullkorn mat er mat
  • Toro vil vi ikke høre snakk om Toro er gull
  • barnevognen skal ikke dekkes av verken små eller store hulltepper couldn't care less
  • barnevognskilt er harry se forrige
  • man må elske bøker og ha stua dekket av dem man har seff bibliotek
  • veldig opptatt av å kle politidamer med hijab - not!
  • i diskusjoner med troende må tydelig vise at man tar avstand fra sånt vissvass selvsagt
  • man skal riktignok bare ha én Gud, men det er vitenskapen! se forrige

Gammel 04-11-09, 20:27   #58
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Rette FP-ånd" er å jobbe utenfor hjemmet, ha barna tidlig i barnehage og være lite opptatt av biologiske forskjeller mellom kjønnene. De kvinnelige brukerne skal ikke overlate tekniske jobber og dekkskifting til mannen, og det aller, aller verste en kvinne kan gjøre er å overlate det økonomiske til mannen. Kvinnen må ha oversikt selv, hvis ikke er man HjelpesløsKvinneTM. Starter et kvinnelig medlem en diskusjon om noe hun mener er "typisk mann" å gjøre er det viktig for de som svarer å starte setningen med "jeg må være mann, for jeg gjør også sånn og sånn ..." Man må ha høyere utdannelse og aller helst trekke det frem og bruke det for alt det er verdt i enhver diskusjon (også der det ikke passer). Man bør lage maten fra bunnen av selv, det andre må være grovt eller fullkorn. Toro vil vi ikke høre snakk om. Barnevognen skal ikke dekkes av verken små eller store hulltepper, og barnevognskilt er harry. Man må elske bøker og ha stua dekket av dem. Religion er et kapittel for seg selv, hvor man på generell basis er veldig opptatt av å kle politidamer med hijab, mens man i diskusjoner med troende må tydelig vise at man tar avstand fra sånt vissvass, hvis ikke synker man kraftig på intelligentskalaen. Man skal riktignok bare ha én Gud, men det er vitenskapen!

Jeg glemte Frp! Frp er noe dritt!

Det er noen som er litt vel flinke til det ja.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:30   #59
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

10 poeng Skremmern!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:42   #60
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Bah. Den der begynner å bli sliten, finn noe nytt å sutre for, da?

Men joh, du har et poeng. Det er lite takhøyde og toleranse for å komme med dårlige argumentrekker, sutreputring og en idé om at man er bedre enn alle andre.

Akkurat dette er jo det hele FP er bygd på.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.