Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 20:44   #61
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg trives svært godt på Foreldreportalen, men kan likevel si hva FP-ånden er for meg.

"Rette FP-ånd" er å jobbe utenfor hjemmet, ha barna tidlig i barnehage og være lite opptatt av biologiske forskjeller mellom kjønnene. De kvinnelige brukerne skal ikke overlate tekniske jobber og dekkskifting til mannen, og det aller, aller verste en kvinne kan gjøre er å overlate det økonomiske til mannen. Kvinnen må ha oversikt selv, hvis ikke er man HjelpesløsKvinneTM. Starter et kvinnelig medlem en diskusjon om noe hun mener er "typisk mann" å gjøre er det viktig for de som svarer å starte setningen med "jeg må være mann, for jeg gjør også sånn og sånn ..." Man må ha høyere utdannelse og aller helst trekke det frem og bruke det for alt det er verdt i enhver diskusjon (også der det ikke passer). Man bør lage maten fra bunnen av selv, det andre må være grovt eller fullkorn. Toro vil vi ikke høre snakk om. Barnevognen skal ikke dekkes av verken små eller store hulltepper, og barnevognskilt er harry. Man må elske bøker og ha stua dekket av dem. Religion er et kapittel for seg selv, hvor man på generell basis er veldig opptatt av å kle politidamer med hijab, mens man i diskusjoner med troende må tydelig vise at man tar avstand fra sånt vissvass, hvis ikke synker man kraftig på intelligentskalaen. Man skal riktignok bare ha én Gud, men det er vitenskapen!

Jeg glemte Frp! Frp er noe dritt!

Jeg har vært borti fora som er de rene motstykkene til disse punktene (seriøst!), og jeg må si at der var nivået på argumentasjonen og evnen til å se ting fra flere sider adskillig lavere enn her inne.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:45   #62
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg trives svært godt på Foreldreportalen, men kan likevel si hva FP-ånden er for meg.

"Rette FP-ånd" er å jobbe utenfor hjemmet, ha barna tidlig i barnehage og være lite opptatt av biologiske forskjeller mellom kjønnene. De kvinnelige brukerne skal ikke overlate tekniske jobber og dekkskifting til mannen, og det aller, aller verste en kvinne kan gjøre er å overlate det økonomiske til mannen. Kvinnen må ha oversikt selv, hvis ikke er man HjelpesløsKvinneTM. Starter et kvinnelig medlem en diskusjon om noe hun mener er "typisk mann" å gjøre er det viktig for de som svarer å starte setningen med "jeg må være mann, for jeg gjør også sånn og sånn ..." Man må ha høyere utdannelse og aller helst trekke det frem og bruke det for alt det er verdt i enhver diskusjon (også der det ikke passer). Man bør lage maten fra bunnen av selv, det andre må være grovt eller fullkorn. Toro vil vi ikke høre snakk om. Barnevognen skal ikke dekkes av verken små eller store hulltepper, og barnevognskilt er harry. Man må elske bøker og ha stua dekket av dem. Religion er et kapittel for seg selv, hvor man på generell basis er veldig opptatt av å kle politidamer med hijab, mens man i diskusjoner med troende må tydelig vise at man tar avstand fra sånt vissvass, hvis ikke synker man kraftig på intelligentskalaen. Man skal riktignok bare ha én Gud, men det er vitenskapen!

Jeg glemte Frp! Frp er noe dritt!

Spot on, Skrems!

Gammel 04-11-09, 20:53   #63
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke ante jeg at andre hadde sutret over at takhøyden her inne kun fantes dersom man opptrer i rett FP ånd.
Ikke sutret jeg heller, jeg fortalte hva jeg oppfatter det som.

Jeg er på dette forumet fordi jeg har glede og nytte av det. Det er mange brukerer jeg respekterer høyt, og setter pris på deres råd, kritikk og argumentasjon. Jeg øver meg på å overse de andre

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:55   #64
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1274
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten liker jeg FP, eller forum generelt, fordi jeg da kan late som om jeg er en helt annen person enn jeg er RL.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:56   #65
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg har et noe ambivalent forhold til FP.
Takhøyde finnes kun dersom man opptrer i rette FP ånd.

Det er en veldig tendensiøs beskrivelse. Det hender at det blir litt sånn at folk gjenger seg sammen mot noen som har en avvikende mening, og det er uheldig dersom det blir bøllete i stedet for bare en ærlig uenighet. Men det er veldig mange eksempler på at folk som mener eller sier ting som er langt fra det som beskrives som "den rette FP-ånd" blir tatt seriøst, får seriøse svar og blir tatt på alvor. Jeg vet om veldig få steder som tar bedre mot noen som kommer utenfra med "avvikende" meninger.

Og Skremmern har noen poenger, absolutt, men jeg kjenner knapt igjen noen, i alle fall ikke mer enn et par stykker, som har alle de egenskapene/meningene hun ramser opp. Og vi er over 850 aktive medlemmer nå. Føler man seg virkelig dominert av disse veldig få individene? (Jeg ser humoren, for all del, men det er flere i tråden som høres ut som om dette ikke bare er vennskapelig karikering.)

Gammel 04-11-09, 20:57   #66
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det hender jeg tenker at FP er et sted der enkelte får lov å leve ut måten de ønsker å være på, men ikke får til i RL.

Den tanken har streifet meg også.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:59   #67
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Den tanken har streifet meg også.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:00   #68
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender jeg tenker at FP er et sted der enkelte får lov å leve ut måten de ønsker å være på, men ikke får til i RL.

Du skrev "enkelte". Nå må jeg hate deg for alltid. :noterer på lista:

Gammel 04-11-09, 21:01   #69
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jah. Jeg, for eksempel, får aldri til å være hverken så belærende eller så kverulerende i RL som på nett. På nettet kan ikke folk gå sin vei før jeg er ferdig! (Eller i alle fall ser jeg det ikke hvis de gjør det. )

Gammel 04-11-09, 21:05   #70
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er med FP at folk stort sett oppfører seg skikkelig mot hverandre.

Man får svar på alt, og mange har en fiin humor, og dette er et sted der man kan bli kjent med folk. Ordentlig kjent.

Gammel 04-11-09, 21:07   #71
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Eller i alle fall ser jeg det ikke hvis de gjør det. )

Gotta love FP, vet dere - men jeg synes det er realt og greit å lufte negative sider ved forumet også. Må negative tilbakemeldinger være sutring? Næsj.

For en stund siden satt folk fingeren på bedriten velkomst av enkelte nykommere. Synes det har blitt MYE bedre, jeg.

Lurt å pirke litt i oss selv innimellom.

Å kalle andres kritikk som sutring er foresten en hersketeknikk. :åpplyser:

Gammel 04-11-09, 21:11   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

...men å kalle sutring for sutring er korrekt. Eller, hva nå enn som er den riktige oversettelsen av "nagging".

Gammel 04-11-09, 21:12   #73
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå sutrer du, aC.
Korrekt?

Gammel 04-11-09, 21:13   #74
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så litt humoristisk på lista til Skremmern, som i morsom. Den plukket elementer som jeg kjente meg igjen i, som feks fanebærer mot teppe foran vogna.
Synd hvis det er slik at noen føler seg kneblet av andres sterke meninger, jeg kan se at det er noen streke personligheter her på forumet som kanskje letter blir hørt, men slik er det poå alle forum jeg har vært på. De havner som regel i en slik posisjon nettopp på grunn av sitt sterke engasjement og høye deltagelse, noe som igjen gør at det er liv i forumet. Dette har falmet litt i det siste, så jeg håper det kun er en liten døperiode.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:14   #75
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...men å kalle sutring for sutring er korrekt. Eller, hva nå enn som er den riktige oversettelsen av "nagging".

Masing, tror jeg heller.

Zoë: Jeg er enig. Det er viktig å kunne komme med kritikk, og viktig å kunne høre på den og ikke bare avvise den som ryggmargsrefleks. Det er interessant å se hva folk har svart på som negativt ved FP, og mesteparten av det er helt klart ting som det er verdt å bli minnet på innimellom. (Men det betyr ikke at det ikke hender at noen sutrer, altså. Og å påpeke det er jo også en form for negative tilbakemeldinger, som man bør ta mot på en konstruktiv måte, ja?)

Gammel 04-11-09, 21:14   #76
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sutreputre.

Gammel 04-11-09, 21:15   #77
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Sutreputre.

Hvem, jeg?

Gammel 04-11-09, 21:17   #78
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Nå sutrer du, aC.
Korrekt?

Nei, jeg konstaterer.

Gammel 04-11-09, 21:17   #79
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

@Skilpadda: Uansett hva som kommer ut av undersøkelsen, jeg er spent på hvordan dere ser for dere at den kan brukes? Annet enn "nice to know" liksom. Man kan vel i liten grad klare å styre et forum i en ny retning, uten å måtte modde brukerene hit og dit? (Les: regulere mer) Og det ønsker vi vel ikke?

Gammel 04-11-09, 21:18   #80
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvem, jeg?

Nei, ikke du da!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.