Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bleiebøtte, tøybleier (alternativ til Mother-Ease)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 22:12   #1
thnp
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
thnp er litt kul
Standard

Bleiebøtte, tøybleier (alternativ til Mother-Ease)

Heisann!

Da vi har nedkomst om et par ukers tid og allerede har tøybleiene på plass ser vi nå etter en fin måte å oppbevare disse på mens de venter på vask... Har blinket oss us Mother-Eeases' bøtte men denne er utsolgt OVER ALT, med forventet ankomst til landet igjen først om flere måneder. Har tatt kontakt med produsenten direkte, men med bakgrunn i avtale med grossisten i Norge nekter de å selge oss disse direkte (thank you very much!!!, grr).

Noen som kjenner noen gode alternativer, evt. vet hvor vi kan snike til oss en Mother-ease??

Tilbakemeldinger mottas med takk!

Bilde av bøtta vi kunne tenkt oss:

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 22:18   #2
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bleiebøtte, tøybleier (alternativ til Mother-Ease)

Jeg er veldig fornøyd med å bruke wetbag. Husker ikke hvilket merke vi har, men det finnes mange produsenter. Ellers har jeg også noen sånne nylongymbager som jeg bruker til oppbevaring av bleier. Har wetbag hengende mellom stellebord og vaskemaskin - veldig greit, og man slipper å ha brukte bleier stående på varmekablene.

Gammel 04-11-09, 22:25   #3
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker også bare brukt wet-bag, men jeg vet at flere har brukt fibbe fra ikea

Gammel 04-11-09, 22:31   #4
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Ei plastbøtte til 10 kroner gjør også nytten. Men en wetbag kan også være kjekk.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 22:35   #5
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Med varmekabler på badet synes jeg å få det litt opp fra gulvet var en ide, derfor var wetbag på veggen en god løsning. Så bare åpner vi glidelåset og stapper hele posen i vaskemaskina når vi skal vaske.

Men, jeg vet mange bruker åpen plastbøtte også. Det fungerer dog ifølge det jeg hr lest stort sett best for dem som ikke oppbevarer bleier på et varmt bad...

Gammel 05-11-09, 03:30   #6
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Vi bruker Knodd (40 l) fra IKEA:

Full Knodd = en passe full vaskemaskin. : praktisk anlagt:
Siden stellebordet og vaskemaskinen står i hver sin etasje bruker vi pail liner, så slipper man bære hele tønna opp og ned trappa.

Gammel 05-11-09, 03:35   #7
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Ad varmekabler, så står Knodden vår rett på badegulvet, uten at det har ført til luktproblemer. Jeg sjekket nå og oppdaget at tønna er utformet slik at selve bunnen er ca en cm opp fra gulvet; det er mulig at det er årsaken.

Gammel 05-11-09, 10:03   #8
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker vanlig søplekasse med pedal (á la Vipp) og kaster bleiene rett i bøtta som er oppi. Samme system som hos Verdande; full bøtte = full maskin. Da tar jeg den bare ut og bærer ned i kjelleren.

Forresten har jeg en omtrent ubrukt pail liner fra Bleieboden liggende (husker ikke hvilket merke, men ligner på denne). Vi har aldri hatt bruk for den, i og med at bøttesystemet fungerer så greit, så jeg kvitter meg gjerne med den.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 10:16   #9
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en bøtte med lokk fra Ikea, den står på et stativ så den kommer litt opp fra gulvet, ellers har vi en åpen kurv til det som er skylt.

Gammel 05-11-09, 11:10   #10
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Verdande, her.

Ad varmekabler, så står Knodden vår rett på badegulvet, uten at det har ført til luktproblemer. Jeg sjekket nå og oppdaget at tønna er utformet slik at selve bunnen er ca en cm opp fra gulvet; det er mulig at det er årsaken.

Knodden er fin, og så skrangler lokket så bra når det ramler i gulvet. Det er artig for en liten tass.

Supplerende info: Vi skyller og vrenger opp bleier/innlegg i kaldt vann før vi slenger dem i bøtta, dette er nok med på å redusere urinlukt (vi bruker ikke noe slags middel oppi bleiebøtta, har lest det er en del som gjør det, men vi har ikke funnet noe behov). Er veldig praktisk å bære ned linerposen og bare vrenge hele greia i vaskemaskinen. Enkelt og greit.

Gammel 05-11-09, 11:17   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker en avfallsbøtte fra Europris.
Den har løs bøtte oppi og sånn pedal-lokk.
Veldig greit, med en hund som er nettopp en hund etter tøybleiene...
Tømmer ut bæsj og hiver bleia oppi.
Lukter litt når jeg tar den opp på vaskerommet, men ellers holder lokket forbausende godt på lukten.

Funker sån pail-liner også på lommebleier?
Må man da ta ut innleggene sikkert?
Blir bleier med litt bæsjesøl helt rene?
Jeg skyller ikke opp bleiene i det hele tatt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 11:37   #12
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg bruker en avfallsbøtte fra Europris.
Den har løs bøtte oppi og sånn pedal-lokk.
Veldig greit, med en hund som er nettopp en hund etter tøybleiene...
Tømmer ut bæsj og hiver bleia oppi.
Lukter litt når jeg tar den opp på vaskerommet, men ellers holder lokket forbausende godt på lukten.

Nøyaktig samme som vi har, med andre ord.

Funker sån pail-liner også på lommebleier?
Må man da ta ut innleggene sikkert?
Blir bleier med litt bæsjesøl helt rene?
Jeg skyller ikke opp bleiene i det hele tatt.

Hvorfor skulle det ikke funke på lommebleier?
Det er jo bare en pose.
Tar ut innleggene, ja, men det gjør man vel uansett?
De to gangene jeg har brukt den, har jeg vrengt alt inn i vaskemaskinen og slengt pail lineren inn til sist, uten noe i.
Bæsjebleier blir selvsagt like rene som ellers.

Gammel 05-11-09, 11:45   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Nøyaktig samme som vi har, med andre ord.

Hvorfor skulle det ikke funke på lommebleier?
Det er jo bare en pose.
Tar ut innleggene, ja, men det gjør man vel uansett?
De to gangene jeg har brukt den, har jeg vrengt alt inn i vaskemaskinen og slengt pail lineren inn til sist, uten noe i.

Jeg vrenger ikke ut innleggene når jeg legger bleia i bøtta, men det kan jeg jo selvfølgelig begynne med.
Ser at jeg muligens må nettshoppe litt.....

Gammel 05-11-09, 11:51   #14
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Jeg vrenger ikke ut innleggene når jeg legger bleia i bøtta, men det kan jeg jo selvfølgelig begynne med.
Ser at jeg muligens må nettshoppe litt.....

Vasker du dem inni?
Jeg tar dem ut før jeg legger dem i bøtta. Mye mindre ekkelt enn å gjøre det når de har fått ligget en stund for å godgjøre seg.

Om det er pail liner du vil ha, kan du få min for 80 kr, men jeg tviler på at du får bruk for den.

Gammel 05-11-09, 12:49   #15
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Jeg bruker også bare en vanlig søppelbøtte med svinglokk, og vaskenett neddi den. Tar opp hele nettet, og stapper i maskinen. Er nøye med å lukke borrelåser og ta ut innlegg, så jeg slipper i kveles av å ta opp én og én bleie og stappe i maskinen.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 13:03   #16
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Vasker du dem inni?
Jeg tar dem ut før jeg legger dem i bøtta. Mye mindre ekkelt enn å gjøre det når de har fått ligget en stund for å godgjøre seg.

Om det er pail liner du vil ha, kan du få min for 80 kr, men jeg tviler på at du får bruk for den.

Nei, men jeg hiver bleiene i bøtta med innlegg og alt, men jeg ser jo at det er mye lurere å ta ut innleggene med en gang så slipper jeg å stå med det på 3-4 dager gamle bleier.

Men, et sånt nett må det vel gå ann å bare sy selv?

Gammel 05-11-09, 13:06   #17
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Standard

En sykyndig må vel helt utmerket kunne sy noe sånt selv, ja.
Jeg kjøpte TotsBots vaskenett fra Krusedull, men synes det er i minste laget, så jeg er egentlig på jakt etter noe nytt.

Gammel 05-11-09, 13:10   #18
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hender det blir litt varige flekker på dem. Ninjatriks #1 for å få bleket bort disse er å legge dem ut i sola ei stund, funker skremmende bra. (Ikke så effektivt på vinteren, da.)

Gammel 05-11-09, 13:18   #19
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vi tar ikke ut innleggene i lommebleier. De kommer ut under vask. Helt av seg selv. Det er helt unntaksvis at det ikke har skjedd, sånn en bleie i måneden eller mindre. Men vi skyller v bleien om det er kommet mye avføring på da. Vi skylte alltid opp bleiene da han var fullammet, grunnet flekker når vi ikke gjorde det, men nå bruker vi rispapir eller tilsvarnede (Mother ease-papiret er fint synes jeg, og kunne knskje holdt på et fullammet barn også...spart oss for litt griseri) så da vipper vi det bare i do, og putter bleien i posen, done deal.

Når vi har tatt sjangsen uten papir, og det likevel kommer noe, så lar det seg tidvis vippes i do likevel, om han ikke har satt seg på baken og trykket det godt inn i bleia...

Gammel 05-11-09, 13:20   #20
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Standard

Her hender det occationally at gubben glemmer å ta ut innleggene, og jeg oppdager det når de ligger krølla sammen inni bleia når jeg tar vaska ut av maskinen, så jeg erfarer IKKE at de kommer ut av seg selv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.