|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
En som trener
|
![]() Sv: Mager erstatning for rømme/creme fraiche?
Cremefine Maizena. Ja, hvor ble det av de? Så etter de her om dagen, men fant det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De var fulle av transfett også, sikkert derfor de ble tatt ut, ikke vet jeg. Heller naturlig kremfløte enn kunstige skadelige søppelprodukter.
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
Det visste jeg ikke. Og det er jeg enig med deg i. Men aller helst skulle jeg hatt begge deler. Natulig og fettfattig. Og godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
navnet sjemmer ingen
Så rart. Jeg varmer ekstra lett rømme flere ganger ukentlig og har brukt det i et halvt års tid. Aldri klumpete sauser eller annen mat med ekstra lett rømme. jeg synes til og med at den er lettere å jobb emd enn vanlig lettrømme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Naiv og Super
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er fettet som gjør at f.eks seterrømme er kokebestandig, jo mindre fett jo lettere skiller det seg. Både Kesam og Lettrømme er varmebestandig, dvs tåler oppvarming, men kan skille seg ved langvarig koking.
![]() |
#6 |
navnet sjemmer ingen
jeg er klar over dette, men reagerte på at mina sa at ekstra lett rømme ikke tåler oppvarming/koking. Min erfaring er nemlig at ekstra lett rømme tåler varme og koking. Jeg har nettopp laget ostesaus med ekstra lett rømme, og den skilte seg ikke. Kesam, der i mot, er jo ikke brukendes til varme retter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|