Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Oppbevaring av leverpostei i bokser

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-07, 10:31   #41
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppbevaring av leverpostei i bokser

Jeg har vært tupperwareforhandler da jeg var student og kan ikke huske at vi ble oppfordret til verken å le av kundene, eller å skremme dem til å kjøpe ting. Jeg ville nok ikke kjøpt noe som helst av den dama.

Jeg har forresten også hørt at det ikke er bra å oppbevare hermetikk i boksen, men jeg tror ikke det kom fra noen som egentlig visste hva de snakket om. Kanskje det er Tupperware som har funnet det ut?

(Det var forresten da jeg var forhandler at jeg fant ut at "selger" ikke var noe yrke for meg)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:35   #42
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten lokk eller oppned på et fat. Jeg syns den der ansiktleverposteien smaker dritt når den har vært åpen i mer enn en dag, så den går i søpla før poden rekker å spise den opp.

Gammel 12-01-07, 10:37   #43
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Basert på egen empiri har jeg kommet frem til at Tupperdamer er en helt spesiell rase. De fleste mangler sosiale antenner og … ja, i det hele tatt. Her var jeg i tillegg ENESTE GJEST fordi vertinnen ikke hadde giddet å invitere flere.

Gammel 12-01-07, 10:38   #44
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Basert på egen empiri har jeg kommet frem til at Tupperdamer er en helt spesiell rase. De fleste mangler sosiale antenner og … ja, i det hele tatt.

Takk skal du FAEN meg ha!

Gammel 12-01-07, 10:39   #45
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Du sa jo akkurat at du sluttet, ikke sant? At det ikke var noe for deg?

Gammel 12-01-07, 10:39   #46
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror Kasia er unntaket som bekrefter regelen. Dessuten er du eks-tupper, Kasia.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:48   #47
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, sier det samme :fornermet: Jeg er også eks-Tupper, men det hjelper ikke. Det var egentlig en veldig god periode og jeg hadde en veldig bra og hyggelig "sjef". Jeg lærte meg masse og er fornøyd med mine kjøkkenskap.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 10:50   #48
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Jeg gjentar; basert på egen empiri.

Altså, med mindre du har vært Tupperdame med meg i nærheten, har du ingenting å frykte.

Gammel 12-01-07, 11:29   #49
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

OK da, :brytersammenoginnrømmer: det var mange raringer i Tupperwaremiljøet. Og mye hylling av plast. Og latterliggjøring av plast fra Nille og Dags marked.

Gammel 12-01-07, 14:31   #50
TGM
drømmende

TGM sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Der jeg jobbet i sommer fikk jeg beskjed om å være nøye på å pakke surkå-l og sur agurk-boksene godt inn med plast etter at de var åpna.
Dette var pga av det visstnok dannet seg noen gasser som kunne gi problemer med kjøleaggregatet.

Jeg tror det er mye vranglærdom ute og går her jeg. Kanskje dette er et perfekt spørsmål å gi til han Kyrre i Petre som undersøker alle myter.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 23:36   #51
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Metallet i boksen skal visstnok reagere når oksygenet kommer snikende ...

Det ser jeg skjer med mine mais-hermetikk-bokser. Ett par dager i kjøleskap og det er bare å kaste den, uansett om jeg har lokk eller aluminiumsfolie over.

Den gangen jeg kjøpte leverpostei med fjes, så gjorde jeg som fler her inne. Dekket den bare til med et te-fat.

PS! Jeg er også tidligere tupperware forhandler. Lærte masse og synes det var kjempegøy, men hadde ikke tid da permisjonen var ferdig og jeg skulle begynne å jobbe 100% igjen.

Gammel 14-01-07, 21:09   #52
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi bruker også rødt lokk. Den er spist opp på 3-4 dager. (Leverposteien asså)
Nå er jo jeg litt lettskremt og kommer til å dytte den over i en plastikkboks med lokk.

Gammel 14-01-07, 21:25   #53
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, sier det samme :fornermet: Jeg er også eks-Tupper, men det hjelper ikke. Det var egentlig en veldig god periode og jeg hadde en veldig bra og hyggelig "sjef". Jeg lærte meg masse og er fornøyd med mine kjøkkenskap.

Signerer. Makan!

Her hvelves (eh?) leverposteiboksen på fat om vi kjøper den typen som kan det. Vanligvis er det ovnsbakt leverpostei her i huset, og den har lokk.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 23:24   #54
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK da, :brytersammenoginnrømmer: det var mange raringer i Tupperwaremiljøet. Og mye hylling av plast. Og latterliggjøring av plast fra Nille og Dags marked.

Jeg kjenner Nille, men hvem er Dag?

Gammel 14-01-07, 23:26   #55
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Eg tog an hellår ikkje .
Hvem er Dag?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 23:27   #56
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Eg tog an hellår ikkje .
Hvem er Dag?

'kje eg hellår vett kim Dag e

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 00:14   #57
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Mannen hennes, kanskje?

Gammel 15-01-07, 09:45   #58
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Dag er mannen til Nille, ja.

Han er hakket mer fancy enn henne og har endel møbler og lamper. Spredt over hele landet.

Gammel 15-01-07, 09:48   #59
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Dag er mannen til Nille, ja.

Han er hakket mer fancy enn henne og har endel møbler og lamper. Spredt over hele landet.

Aldri hørt om , så rart!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 09:49   #60
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har aldri hørt om Dag her heller. Men plasten på Nille og Europris _er_ kjip altså.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.