|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Steiketakkehatar
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Er det ikke vanlig å takke?
Enig.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men, hva med å takke fordi du er takknemlig? For min del takker jeg ikke fordi det er forventet, men fordi jeg vil gi uttrykk for at jeg setter pris på det jeg har fått. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ikke vanlig å takke?Det er normalt å takke når det er IRL, men per PM/mail kan jeg ofte oppfatte det som mas.
|
|
|
#24 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det ikke vanlig å takke?Jeg glemmer det. Noen ganger skal jeg sjekke litt mer før jeg "avslutter" tråden, og så forsvinner den fra kontrollpanelet og hodet mitt. Andre ganger skal jeg takke "senere" og glemmer det. Etc.
|
|
|
#25 |
|
Absolut ateist
|
Hva om jeg ikke føler takknemlighet over et forumsvar da? Det tar meg tre sekunder å google opp noe og jeg svarer folk fordi jeg har lyst. Det siste jeg vil er at folk skal gå rundt å være takknemlige fordi jeg har svart dem. Noe de neppe gjør heller, siden folk er mer opptatt av sinnasitron enn snillesitron. Og jeg må ærlig talt si at jeg ikke føler meg særlig takknemlig over å få en link av folk som jeg ikke har giddet finne selv. Ja, grei person som tok seg tid til å finne den, men takknemlig? Over å få en link? Neppe.
|
|
|
#26 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ikke vanlig å takke?Jeg prøver å takke når jeg stiller spørsmål og får hjelp og svar. Ante ikke at noen kunne oppfatte det som irriterende hvis jeg bare prikket et takk. Så da vet jeg at jeg nok har irritert noen. Og så vet jeg at jeg har glemt å takke noen ganger, og det syns jeg er flaut. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
flisespikker
|
Sv: Er det ikke vanlig å takke?Jeg pleier stort sett å takke for hjelp og svar, og synes det er hyggelig om folk gir uttrykk for at de setter pris på hjelp og svar også, men jeg synes ikke det er noen stor greie, akkurat, når det gjelder svar på enkle spørsmål på forum eller mail. Folk spør om ting på FP hele tiden, og noen ganger får man hjelp og noen ganger gir man hjelp. Jeg synes det er mer "om å gjøre" å takke for større tjenester, som ting man har fått, eller mer tidkrevende/komplisert hjelp, som daffys eksempel.
|
|
|
#29 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er det ikke vanlig å takke?Og det er poenget, syns jeg, Skilpadda. At man gir og får. Enkelte på forum bruker kun forumet til å få. Da syns jeg det hjelper lite å takke i øst og vest, for når man ikke bidrar, vel, da har man ikke like stor verdi som bruker, syns jeg.
|
|
|
#30 |
|
Ringskrømt
|
Jepp. Jeg synes det er fint og bra å takke og sånn, altså, men jeg blir tussete av de som er så overfokusert på å få takk at gleden ved å gi/hjelpe forsvinner. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Mother of Dragons
|
Enig.
|
|
|
#32 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
signerer! Slik er jeg også... og er litt distre til tider |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er det ikke vanlig å takke?Jeg glemmer det ofte når det er småting, og jeg ville ikke forventet noen takk på småtterier, som URL-er og ting som det tar to minutter å svare på. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ikke vanlig å takke?Jeg synes det er normal folkeskikk å takke.
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ikke vanlig å takke?Er koseligst når folk sier takk, synes jeg. Og prøver å alltid gjøre det selv. |
|
|
|
![]() |
|
|