Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 08:28   #21
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Pappalille: jeg vet ikke. Hadde jeg meid noen ned med bil hadde jeg nok trengt mer enn 4 uker på å komme helt over det. Men en ting er hva han sier en annen ting er vel hva han føler.

Hvis JEG haddde meid ned noen hadde det vært ute på vanlige veier. Og der skal en da kjøre som folk. Så om dette hadde skjedd meg under en vanlig biltur så hadde jeg nok aldri blitt 'frisk' igjen. Er faktisk usikker på om jeg hadde orket å leve videre med å ha tatt livet av noens barn.

Men i dette tilfellet var det snakk om et bil-løp, hvor bilene kjører det forteste de kan. Så det blir en helt annen sak å bearbeide. Han kan ikke klandres for uaktsomhet, og selvsagt er det en forferdelig opplevelse uansett, men han har ikke skyld i det som skjedde, ergo bør det også være mulig å komme seg videre.

Gammel 08-11-09, 08:33   #22
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke reagert så veldig på det lille jeg har fått med meg i denne saken, men jeg regner med at den ekte reaksjonen på hvordan dette går inn på gutten ikke kommer frem i media.
Jeg er enig i at det burde vært bedre sikring forøvrig. Meningsløs ulykke.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 08:40   #23
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tragisk ulykke - men jeg har bare lest om den i VG - det gir ikke akkurat perspektiv på saken.

Gammel 08-11-09, 08:47   #24
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror avisene skriver det som selger, at de sier han har kommet over det er ikke dermed sagt at han ikke fortsatt får mareritt og skulle ønske den dagen aldri hadde skjedd. Å er det hans uttalelser så kan jeg se for meg at han kanskje synst det er mer belastende for seg selv å til stadig bli minnet på ulykken av journalister enn at han sier i en uttalelse at ja nå nå har han kommet over den tragiske saken, noe som jo vil nå si at han mest sannsynlig ikke vil få noen særlig mer spørsmål om denne saken.

Rotete skrevet,sitter å skriver før jeg har fått i meg min første kaffekopp men håper dere skjønner hva jeg mener.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 09:33   #25
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

At han er 100% tilbake som rallyfører, har vel ingenting med hvordan han har det som privatperson, og inni seg å gjøre. Ok, han klarer å sette seg inn i bilen, og fokusere på det han skal gjøre der, nemlig kjøre fort, men hverken VG eller noen andre har vel noen som helst innsikt i hvordan det går med han ellers.

Å spekulere i andres sorgreaksjoner synes jeg ikke noe om, å bruke VG som "sannhetsvitne", synes jeg heller ikke noe om.

Gammel 08-11-09, 09:35   #26
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg reagerer ikke.
Det må være lov for et menneske å forsøke å gå videre selv om det har vært involvert i noe som har fått en slik tragisk utgang. Jeg tror ikke media er stedet hvor vedkommende skal være nødt til å snakke om sine følelser. Det er i grunnen ting som vedkommende bør få hjelp til et annet sted, uavhengig av hva andre måtte føle om det. Jeg synes det er absurd å si at fordi en 20 år gammel gutt later til å klare å gjøre det han elsker igjen så er han upåvirket av den tragiske hendelsen. Synes det er unødvendig med slike tråder jeg.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 09:41   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ikke hans reaksjoner jeg reagerer på, det er medias fokus og vinkling.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:27   #28
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Her er jeg også. Jeg reagerer på VGs ordbruk og vinkling.

Og så syns jeg Rally er en helt idiotisk sport.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:36   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 11:31   #30
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg reagerer også på medias fokus og vinkling. Jeg synes ikke rallysjåføren sa noe kritikkverdig her.

Jeg liker ikke rally jeg heller.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 11:33   #31
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

At han er 100% tilbake som rallyfører, har vel ingenting med hvordan han har det som privatperson, og inni seg å gjøre. Ok, han klarer å sette seg inn i bilen, og fokusere på det han skal gjøre der, nemlig kjøre fort, men hverken VG eller noen andre har vel noen som helst innsikt i hvordan det går med han ellers.

Å spekulere i andres sorgreaksjoner synes jeg ikke noe om, å bruke VG som "sannhetsvitne", synes jeg heller ikke noe om.

Som jeg skrev i tillegg til VG har jeg også sett han snakke om dette i nyhetene.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 11:40   #32
Skvetten
Passiv

Standard

Som jeg skrev i tillegg til VG har jeg også sett han snakke om dette i nyhetene.

Tror du virkelig at han er interessert i å dele sine følelser med hele Norge via media?

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 12:21   #33
Gerbera

Gerbera sin avatar

Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Men hva synes du han skal si da? Hyle, skrike, kaste seg i bakken og grise snørr og tårer utover mikrofonen til reporteren? Hvorfor i all verden får han spørsmål om dette fremdeles? Ethvert oppegående menneske må vel skjønne at en sånn episode ødelegger deg, og gjør noe med deg, men det blir ikke bedre av at man smører sin egen sorg utover tabloidavisene.

Alle reagerer forskjellig på sorg og kriser. Ikke alle har medias søkelys på seg i etterkant av slike tragiske hendelser, og det tror jeg vi kan være glade for. Ingen reaksjon er "riktig" eller "feil". Det som er riv ruskende galt med denne saken her, er som flere har sagt før meg, medias håndtering av den. De glemmer at det er flere ofre her, hvordan TROR de egentlig en 20 år gammel gutt tar dette? Han har et team rundt seg, og og er av de heldige. Han har fått god hjelp til å "forstå" at dette var en tragisk ulykke, men hvor godt tror vi han "forstår" det, hver gang tankene dukker opp i hodet? Hva tror du kjæresten, eller foreldrene vet om reaksjonen hans, som vi aldri får vite om?

At du ser han uttaler seg på tv, om at han "takler dette bra", tror du ikke det er sagt for å beholde sponsorer? For at de ikke skal tro han er ferdig som rallykjører og satser kronene sine på noen andre? Eller at konkurrentene fremdeles skal regne med han i fremtidige løp? Han snakker vel ikke akkurat direkte fra levra i slike intervjuer, jeg vil tro det har vært en gjennomgang på forhånd med de i teamet som har ansvaret for mediehåndtering, om hva han burde si, og ikke, i et eventuelt intervju, og de gir råd utifra hva sponsorer, arrangører og andre i sporten forventer.

Ta ikke gutten, ta budbringeren.

Gammel 08-11-09, 12:57   #34
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

mm. Jeg er helt med på det dere sier om at han reagerer på sin måte og at alle reagerer forskjellig. En annen ting er at ja, kanskje han ikke bør bli spurt om dette 2 mnd etterpå.

Jeg vil ikke ha en 20åring som gråter til kamera. Jeg er ikke ute etter at han skal si han er knust. Kanskje du har et poeng Gerbera, kanskje han må si at "jeg har 100% bearbeidet ulykken" for å beholde sponsorer.

Det jeg tenker på her, er hele etterspillet til saken. Det er bra det er flere som også reagerer på media, ja til og med foreldrene. Hvis mine barn hadde blitt meid ned på denne måten, så hadde jeg nok ikke klandret sjåføren, men noe daglig kontakt pr telefon hadde det helle ikke blitt. De om det. Det var ikke foreldrene jeg ønsket å ta opp her.

Jeg bare synes at avslutningen til denne jentas liv ble bagatellisert litt. Det er trist at hennes liv er over, det er trist at hun ble meid ned av en rallysjåfør, trist at hun ble tatt med på noe sånt i det hele tatt. Og kanskje trist at sånn sport er åpen for publikum? Jeg synes til og med det er trist at han fortsetter med denne sporten jeg. En sport som tar livet av mennesker.

Rally er en sport som i mine øyne er helt unødvendig. De som liker å kjøre rally kan heller leke seg med playstation.

Jeg blir litt provosert over at noen her sier at tråden er unødvendig. Dere om det. Jeg har ikke laget denne tråden for å tråkke denne rallysjåføren ned i driten. Jeg ønsker en diskusjon om det som kommer frem i media i etterkant, måten det kommer frem på osv. Jeg reagerte på denne artikkelen. Jeg reagerte på innslaget på tv. Jeg ønsker å snakke om det. Da må jeg vel kunne lage en tråd? Selv om den handlet om mennesker som kanskje kan lese dette?

Det at jeg har laget denne tråden har jo fått frem mange synspunkt som var/er langt fra mine, men noen av poengene har jeg tatt til meg og ser dermed litt annerledes på saken. Da var det vel en nytting tråd? Om ikke for dere kanskje, så for meg.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:14   #35
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Det er mye som er rablende galt med denne saken her, eller for å si det mer riktig, med medias dekning av denne saken her.

Jeg har vært på rally en gang. Litt ufrivillig, da det var tur med jobben, for å backe opp en kollega. Jeg må si jeg syntes hele opplegget var utrolig uinteressant, og man finner vel knapt en mer publikumsuvennlig sport. At miljøet rundt, synes det er stas å sitte i klynger, drikke alkohol, og se på biler som suser forbi i stor (og livsfarlig) fart, får de ta på sin egen kappe, jeg likte det ikke.

Hele opplegget med rally, er at man må selv avgjøre, og ta hensyn til om man har plassert seg farlig eller ikke. De er satt opp symbolske sperringer, og det blir oppfordret til å ikke oppholde seg i svinger, eller krysse løypa. Vel, hvor mange tar egentlig hensyn til dette, og ingen "kontrollerer" det heller. Det står sikkerhetsvakter langs løypa, men hva får de gjort, annet enn å henvise til plasser man anser som trygge. Hva da, når publikum plasserer seg på farlige steder i løypa, eller de finner ut at de skal på kiosken på andre siden av veien, akkurat i det en bil passerer. De vet det kommer biler i høy fart, de vet det er en stor risiko, men de tar den, det går jo som regel bra.

Vel, det gjør ikke alltid det.

Så kan vi jo diskutere da, hva som er riktig her. Mange med meg, mener fokuset ble flyttet bort fra jenta dette rammet, og over på utøveren. Hvor er fokuset på sikkerhet, på hva som kreves av arrangøren før de får sette i gang et slikt løp?

Jeg personlig, hadde nok ikke klart å sette meg i bilen igjen etter en slik ulykke, selv om jeg i utgangspunktet ikke kunne lastes for ulykken, jeg hadde ansett det for helt uinteressant. Men det er med min bakgrunn. Jeg har ikke drømt om å kjøre rally siden jeg var liten, og har heller ikke satset alle pengene min, pappa sine, og sponsorene sine penger på dette.
Men så lenge de kan, og sporten ikke forbys, så er det nok ingen av de som nøyer seg med å spille playstation heller.

Gammel 08-11-09, 13:23   #36
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rally er en sport som i mine øyne er helt unødvendig. De som liker å kjøre rally kan heller leke seg med playstation.

I min bok er det meste av sport "unødvendig", men det betyr ikke at jeg vil nekte andre å drive med det.

Gammel 08-11-09, 13:40   #37
Skvetten
Passiv

Standard

Det er minst en mnd siden jeg så denne saken på tv, der han snakket om hvor hardt han hadde hatt det, og hvor mye støtte han hadde fått fra foreldrene hennes. Men nå hadde han det bra. 4 uker.

Her kjører han altså ned en liten jente. Forferdelig ulykke. Han kan ikke klandres. Alt det er greit.

Dere kan si at det er VG, det er tabloid, men jeg har sett intervju med han på nyhetene også (husker ikke hvilken kanal) Han fremsto som veldig overfladisk og sa merkelige ting. Kan jo håpe det er en reaksjon i seg selv, og ikke slik jeg har fått inntrykk av.

Det at han sier at han har det bar kan jo til og med bety at han har det etter foholdene bra. Vi snakker jo her om et menneske som resten av livet skal bære på at han har vært involvert i en ulykke hvor et barn mistet livet. Kanskje han virker overfladisk for deg som et voksent menneske, kanskje han har sitt å stri med som gjør at han virker slik i media? Det er mange kanskje når man ikke vet. Det som er uomtvistelig er at mennesker reagerer psykisk på å være i slike ekstreme situasjoner slik som denne ulkken må kunne sies å være.

Jeg bare synes at avslutningen til denne jentas liv ble bagatellisert litt. Det er trist at hennes liv er over, det er trist at hun ble meid ned av en rallysjåfør, trist at hun ble tatt med på noe sånt i det hele tatt. Og kanskje trist at sånn sport er åpen for publikum? Jeg synes til og med det er trist at han fortsetter med denne sporten jeg. En sport som tar livet av mennesker.

Jeg blir litt provosert over at noen her sier at tråden er unødvendig. Dere om det. Jeg har ikke laget denne tråden for å tråkke denne rallysjåføren ned i driten. Jeg ønsker en diskusjon om det som kommer frem i media i etterkant, måten det kommer frem på osv. Jeg reagerte på denne artikkelen. Jeg reagerte på innslaget på tv. Jeg ønsker å snakke om det. Da må jeg vel kunne lage en tråd? Selv om den handlet om mennesker som kanskje kan lese dette?

Det at jeg har laget denne tråden har jo fått frem mange synspunkt som var/er langt fra mine, men noen av poengene har jeg tatt til meg og ser dermed litt annerledes på saken. Da var det vel en nytting tråd? Om ikke for dere kanskje, så for meg.

Jeg synes tråden er unødvendig dersom man skal snakke om sjåførens reaksjoner eller mangel på sådanne. Det er ikke slik at noen av oss vet hva han tenker eller føler, synsing ut fra hva mediene velger å fremstille er uheldig for enkeltmenneskene i en slik sak synes jeg.

Det at jenta i utgangspunktet var der hun var er jo noe som foreldrene både må ta ansvar for og leve med. Jeg vil ikke tro at de anså det som veldig farlig all den tid de valgte å la jenta være der hun var. Selv om man selvsagt kunne argumentert for at foreldrene med overlegg utsatte sitt barn for fare, det synes jeg blir helt feil. De har nok foretatt en risikovurdering slik de fleste foreldre gjør i nesten alle situasjoner.

At sjåføren velger å fortsette med det han har drømt om å gjøre har jeg ingen vansker med å forstå. Dersom man har drømmer man vil oppnå så legger man det meste til side for å nå disse drømmene.

Det at rallysjåfører skal spille playstation blir bare flåsete. Mennesker er forskjellige, de har veldig ulike interesser og drømmer, jeg er nokså sikker på at de aller fleste av oss ville velge å leve ut drømmene i det virkelige livet fremfor foran en skjerm om vi hadde muligheten til det.

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Det er mye som er rablende galt med denne saken her, eller for å si det mer riktig, med medias dekning av denne saken her.
Vel, det gjør ikke alltid det.

Så kan vi jo diskutere da, hva som er riktig her. Mange med meg, mener fokuset ble flyttet bort fra jenta dette rammet, og over på utøveren. Hvor er fokuset på sikkerhet, på hva som kreves av arrangøren før de får sette i gang et slikt løp?

Jeg synes også at det som er mest ille i denne saken er medienes dekning av den. Det er på grensen til morbid rett og slett.

Personlig undres jeg over at ikke denne saken har avlet en debatt om sikkerheten rundt slike arrangementer. En liten jente har mistet livet og sirkuset fortsetter uten en slik debatt, det synes jeg er en mangel på respekt mer enn noe annet. Det må være mulig å sikre slike arrangementer bedre.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:52   #38
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg reagerte også på dette. Han har kjørt ned og drept en liten jente, og jeg syns uttalelsene hans med fokus på hvor viktig det er at han er tilbake som rallysjåfør er usmakelige. Hadde det ikke på mange måter vært like greit at han sluttet å kjøre rally etter dette? Eller at alle gjorde det, for den del. Eller i det minste sørget for bedre sikkerhet for folk langs veien. En helt fullstendig unødvendig og tragisk ulykke.

Enig. Jeg kan bare ikke forstå at han kan være 100 % tilbake, og håper det er VG som har feilsitert.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:53   #39
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Tror du virkelig at han er interessert i å dele sine følelser med hele Norge via media?

Jammen er det ikke det han gjør, da, i form av "jeg har det helt topp"?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:58   #40
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Pappalille: jeg vet ikke. Hadde jeg meid noen ned med bil hadde jeg nok trengt mer enn 4 uker på å komme helt over det.

Det er vel derfor man kan reagere på dette. Fordi man selv både er redd for egne barn - og derfor også redd for å skade andres barn. Påføre andre den smerten. Og ja - en livslang sorg hadde vært. Noe man alltid bar med seg. Men man må jo på en eller annen måte gå videre.

At han sier at han har "lagt det bak seg" på den måten kan jo dog føles rart å lese, da foreldrene nok på langt nær eller aldri vil være der. Det kan høres litt overfladisk ut i formuleringen, i kategori med Solbergs "nå er perioden med bilproblemer over". Som noe lettvindt noe. Et hinder på veien hans for å nå sitt mål.

Ja jeg forstår at man kan reagere på uttalelsene. Det høres litt feil ut.
Men det ligger nok mer bak her som for alltid vil følge ham.

Og som andre sier - jenta burde aldri vært der, og det var lite han kunne gjøre. Ansvaret lå hos noen andre. Det betyr noe det også. Det gjør virkelig det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.