Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva slags farsdagskake har du bakt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 10:33   #1
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Hva slags farsdagskake har du bakt?

Min man sover ennå etter en fuktig aften på byen i går.
Dvs at jeg ennå har tid til å bake ett eller annet.
Har brød på heving nå og gele i kjøleskapet.
Gi meg ett tips på en GOD kjapp kake.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:34   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags farsdagskake har du bakt?

Er det farsdag?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:34   #3
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eplekake på slump

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:35   #4
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bake?

Gammel 08-11-09, 10:35   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ostekake. Problemet her i hus er at vi lagde den forrige helg i tro om at det var farsdag da.

Gammel 08-11-09, 10:36   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Bake? Det skulle tatt seg ut om jeg skulle bakt noe.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:37   #7
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Bake?

samme tenkte jeg.

Synes dere som baker kaker er kjempeflinke og snille selvsagt. Viktig å sette pris på pappaen.

Her markerer vi igrunnen ikke farsdag, og jeg har barna denne helga. Men ene guttungen har laget kort til pappa, som han må få litt forsinket.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:40   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Men jeg har kjøpt pakke da.

Gammel 08-11-09, 10:41   #9
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Tips til enkel og god kake: Suksessterte. Med hasselnøtter og ikke mandler i bunnen.

6 eggehviter
150 gr hasselnøtter
150 gr melis

Pisk eggehviter stive. Vend forsiktig inn nøtter og melis.

Stek ved 200 grader i 30 minutt ca.

Eggekrem:

6 eggeplommer
1 dl melk eller fløte
125 gr sukker
1 ts vaniljesukker
150 gram smør

Bland alt utenom smøret. Kok opp og ta gryta bort fra platen. Ha i smør, litt etter litt. Og rør godt slik at kremen blir glatt og fin.

Nydelig kake, som alltid faller i smak.

Gammel 08-11-09, 10:41   #10
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Baker dere ikke?

Det var ikke planen her heller, da hadde det blitt gjort i går for-å-si-det-sånn.
Men jeg fikk litt lyst til å markere det litt siden vi ikke har kjøpt gaver i år.

Det er alltid noen her som baker til slike anledninger, og da tenker jeg at det vanker noen gode tips.

Gammel 08-11-09, 10:42   #11
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Tips til enkel og god kake: Suksessterte. Med hasselnøtter og ikke mandler i bunnen.

6 eggehviter
150 gr hasselnøtter
150 gr melis

Pisk eggehviter stive. Vend forsiktig inn nøtter og melis.

Stek ved 200 grader i 30 minutt ca.

Eggekrem:

6 eggeplommer
1 dl melk eller fløte
125 gr sukker
1 ts vaniljesukker
150 gram smør

Bland alt utenom smøret. Kok opp og ta gryta bort fra platen. Ha i smør, litt etter litt. Og rør godt slik at kremen blir glatt og fin.

Nydelig kake, som alltid faller i smak.

Denne er fantastisk, og faktisk min manns yndlingskake.. men enkel?

Gammel 08-11-09, 10:43   #12
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Jeg synes den er enkel. Tar ikke så lang tid å lage heller.

Men jeg har lagd den utallige ganger. Utfordringen blir jo egentlig bare å piske eggehvitene stive nok og være forsiktig når man har i melis og nøtter.

Gammel 08-11-09, 10:47   #13
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har bakt Møllerens sjokoladekake. Tøm posens innhold i en bolle, bland inn vann og olje, rør om, hell i form og stek i 35 minutter.

Gammel 08-11-09, 10:47   #14
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg synes den er enkel. Tar ikke så lang tid å lage heller.

Men jeg har lagd den utallige ganger. Utfordringen blir jo egentlig bare å piske eggehvitene stive nok og være forsiktig når man har i melis og nøtter.

Men da kan jo du bare lage en og kjøre den hit om en times tid sånn ca?

Gammel 08-11-09, 10:48   #15
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Vi har bakt Møllerens sjokoladekake. Tøm posens innhold i en bolle, bland inn vann og olje, rør om, hell i form og stek i 35 minutter.

Men den har jo ikke her hjemme.

Gammel 08-11-09, 10:50   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en superduperenkel sjokoladekakeoppskrift som faktisk er veldig god. Det er bare kakao og sånne ting man alltid har i huset, men kaken blir sånn av den typen som er litt seig og bløt i midten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:51   #17
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte en liten marsipanstang på Coop, med svett rose og et skilt hvor det står "Til far".
Den skal, i bibelsk stil, deles på 5 voksne og 4 barn.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:52   #18
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Men da kan jo du bare lage en og kjøre den hit om en times tid sånn ca?

Betaler du godt så.

Bor dessverre 2 timers kjøring unna. Eller 1 time og 3 kvarter om det er lite trafikk.

Hadde jeg bodd i Stavanger så hadde jeg gjort det. Seriøst ment.

Gammel 08-11-09, 10:52   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har haugevis av sjokoladekake og banankake i fryseren, så hvis det blir kake blir det en av de to. Ellers er denne eplekaken veldig god og veldig enkel:

Lettvint eplekake 1 porsjon

125 g smør,
125 g sukker,
2 egg,
125 g hvetemel,
2 ts bakepulver,
litt revet sitronskall,
4-6 epler eller grov eplemos,
sukker,
kanel,
hakkede mandler

FREMGANGSMÅTE:
1 porsjon gir ca 12 stykker

Rør smør og sukker lyst og lett. Tilsett eggene og ha i det tørre og sitronskall. Fordel røren i en godt smurt form. Skrell eplene og del i tynne båter. Stikk disse ned i deigen. Dryss over sukker, kanel og gjerne hakkede mandler. Stek kaken ved 180 C i ca. 30 minutter. Lager du små eplekaker, trenger de kortere steketid.

Jeg lager uten mandler.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 10:54   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har en superduperenkel sjokoladekakeoppskrift som faktisk er veldig god. Det er bare kakao og sånne ting man alltid har i huset, men kaken blir sånn av den typen som er litt seig og bløt i midten.

Aha, det er den som kalles Sjokoladekake for de late? ;knegg: Jeg har oppskriften fra et blad, og der kalles den det.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.