|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva foretrekker du når du skal "nyte ett glass"? | |||
| Et glass vin |
|
115 | 57,21% |
| En kald halvliter |
|
28 | 13,93% |
| En drink |
|
9 | 4,48% |
| Er avholds |
|
21 | 10,45% |
| Annet |
|
27 | 13,43% |
| Dustepoll |
|
1 | 0,50% |
| Deltakere: 201. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?Da blir det et glass (eller ei flaske) rødvin.
|
|
|
#102 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?Savnet flervalgspoll.
|
|
|
#103 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?Når jeg skal "nyte et glass" med noe, så inneholder glasset svært sjeldent alkohol. Jeg liker vin, men holder meg til hvit, siden jeg får migrene av rød. Mannen liker rød, men er ikke glad i hvit, og jeg gidder sjelden åpne ei flaske bare for egen del. Mannen tar en øl en sjelden gang i blant, mens jeg holder meg til eplemost eller eplecider (sistnevnte kan være med eller uten alkohol, som oftest uten). Jeg liker ikke øl. Jeg kan godt ta en drink, men det gidder jeg sjeldent lage bare til meg. Jeg er i grunnen ikke vant til å forbinde alkohol med kos, det skyldes kanskje at jeg er vokst opp i en avholdsfamilie. Foreldrene mine har for øvrig konvertert til måtehold, og tar et glass vin eller øl langt oftere enn jeg gjør. Jeg drikker generelt lite alkohol, for min del er det kanskje snakk om 2 - 4 anledninger i året (altså på fest), der jeg drikker 1- 4 glass i løpet av en kveld. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du vin?
Samme her, nesten. Jeg drikker kanskje 1-2 ganger i året maks, men da kanskje en cider eller noe, smaker som brus. Jeg liker ikke smaken av alkohol. Føler meg nesten litt flau til tider, feks. på julebordet hvert år der vi får gratis vin til maten og jeg sitter der med cola, mens alle andre drikker vin. Men jeg har heldigvis en god unnskyldning i vektoperasjonen, tåler faktisk ikke alkohol lenger. Blir stupfull av et par cidere, og får magesmerter osv. Like greit.
|
|
|
#105 |
|
Passiv
|
Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?Jeg foretrekker at det er mer igjen i flasken etter det første glasset. |
|
|
|
#106 |
|
Passiv
|
Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?
|
|
|
|
#107 |
|
Passiv
|
Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?Og jeg foretrekker whisky med vanskelige navn. |
|
|
|
#109 |
|
Sær og kresen
|
|
|
#110 |
|
Sugaraddict!
|
Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?Det blir vell en øl når jeg føsrt tar meg noe godt nå for tiden. Men en Baileys med masse is er ikke å forakte nei.
|
|
|
#111 |
|
XXX
Hvor: Orkdal
|
|
|
#112 |
|
Epikur
|
Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?Øl og vin, ett fett, men ofte en øl. Jeg drikker ikke så mye, som oftest, så å ta en øl eller to er det enkleste.
|
|
|
#113 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?Øl eller vin. Heller en kald øl enn dårlig vin, men er vinen god er det fantastisk. (Kun rød, forøvrig). Jeg kan også smelle til med en konjakk, men det er sjelden. Jeg drikker ikke drinker og annen brennvin (altså enn en sjelden konjakk). |
|
|
|
|
|
#114 |
|
can-jur
|
Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?Stemte avholds, selv om jeg en svært sjelden gang drikker ørlite granne.
|
|
|
|
#115 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sånn har jeg det med vin og øl.
|
|
|
#116 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?Hevd?
|
|
|
#117 |
|
Passiv
|
Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?Jeg har drukket hjemmebrent og kokekaffe. Det er sikkert derfor jeg ikke drikker kaffe. Jeg husker godt hvor mange ganger jeg måtte stoppe og kaste opp på vei hjem dagen etter. Og det er litt styr når man kjører motorsykkel. |
|
|
|
#118 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?Drikker ikke hjemme, men når jeg drikker så liker jeg en halvliter med et glass Baileys ved siden av, eller vodka/Battery evt. Bacardy Limon/Battery. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?Jeg tror jeg har drukket den mengden alkohol jeg skulle ha fordelt på hele livet for lenge siden, og svarte dermed at jeg er avholds.
|
|
|
#120 |
|
Epikur
|
Det synes jeg høres borderline farlig ut. Alle de tilsetningsstoffene? Også så dyrt, da gitt.
|
![]() |
|
|