Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva foretrekker du når du skal "nyte ett glass"?
Et glass vin 115 57,21%
En kald halvliter 28 13,93%
En drink 9 4,48%
Er avholds 21 10,45%
Annet 27 13,43%
Dustepoll 1 0,50%
Deltakere: 201. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 00:20   #101
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Sv: Hva foretrekker du når du skal "nyte et glass"?

Da blir det et glass (eller ei flaske) rødvin.

Gammel 08-11-09, 13:13   #102
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Savnet flervalgspoll.
Alt til sin tid.

Enkelte dager er det veldig godt med rødvin, andre dager er det veldig godt med iskald (sukkerfri) pærecider, atter andre dager er det Irish Coffee som gjelder, for ikke å glemme Bacardi Breezer med vannmelon smak som smaker helt fortreffelig av og til (dog i små mengder).

Og er jeg på Friday's MÅ jeg bare ha en Strawberry Daquiri.

Når det er sagt er det faktisk ikke så ofte jeg drikker alkohol (helt sant ), det blir til de festlige anledningene.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:35   #103
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Når jeg skal "nyte et glass" med noe, så inneholder glasset svært sjeldent alkohol. Jeg liker vin, men holder meg til hvit, siden jeg får migrene av rød. Mannen liker rød, men er ikke glad i hvit, og jeg gidder sjelden åpne ei flaske bare for egen del. Mannen tar en øl en sjelden gang i blant, mens jeg holder meg til eplemost eller eplecider (sistnevnte kan være med eller uten alkohol, som oftest uten). Jeg liker ikke øl. Jeg kan godt ta en drink, men det gidder jeg sjeldent lage bare til meg. Jeg er i grunnen ikke vant til å forbinde alkohol med kos, det skyldes kanskje at jeg er vokst opp i en avholdsfamilie. Foreldrene mine har for øvrig konvertert til måtehold, og tar et glass vin eller øl langt oftere enn jeg gjør. Jeg drikker generelt lite alkohol, for min del er det kanskje snakk om 2 - 4 anledninger i året (altså på fest), der jeg drikker 1- 4 glass i løpet av en kveld.

Flytende nytelsesmidler her i huset serveres vel stort sett i kopp, og kalles kaffe, te eller kakao.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:39   #104
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du vin?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg drikker igrunn aldri vin eller noe annet av alkohol, men jeg er ikke avholds. Jeg bare liker det ikke.

Samme her, nesten. Jeg drikker kanskje 1-2 ganger i året maks, men da kanskje en cider eller noe, smaker som brus. Jeg liker ikke smaken av alkohol. Føler meg nesten litt flau til tider, feks. på julebordet hvert år der vi får gratis vin til maten og jeg sitter der med cola, mens alle andre drikker vin. Men jeg har heldigvis en god unnskyldning i vektoperasjonen, tåler faktisk ikke alkohol lenger. Blir stupfull av et par cidere, og får magesmerter osv. Like greit.

Gammel 08-11-09, 15:17   #105
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg foretrekker at det er mer igjen i flasken etter det første glasset.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 15:18   #106
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

"Annet" er for hjemmmebrent, gjæret hoppemelk og rødbrus. Whiskey er en egen kategori.
Det er som å ha en poll om hvilket parti man stemmer på og ha alternativene Kystpariet, RV, Vigrid, NKP og Andre.

(Hey, jeg ba allerede om unnskyldning i første innlegg for at jeg svarte dustepoll. Men jeg må slenge litt med leppa for å forsvare valget nå. No hard feelings..? )

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 15:18   #107
Slettet bruker
Passiv

Standard

Og jeg foretrekker whisky med vanskelige navn.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 15:27   #108
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Og jeg foretrekker whisky med vanskelige navn.

[julegaveliste]
Jack Daniels
Upper Ten
Jim Beam
Johnnie Walker
[/julegaveliste]

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 16:53   #109
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

[julegaveliste]
Jack Daniels
Upper Ten
Jim Beam
Johnnie Walker
[/julegaveliste]

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:03   #110
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Det blir vell en øl når jeg føsrt tar meg noe godt nå for tiden. Men en Baileys med masse is er ikke å forakte nei.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:32   #111
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Et glass iskald Cola fra stettglass.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Gi meg ligthversjonen så er jeg fornøyd!

Eller Pepsi Max!

Jeg foretrekker å kose meg med brus, framfor alkohol.

Gammel 08-11-09, 22:56   #112
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øl og vin, ett fett, men ofte en øl. Jeg drikker ikke så mye, som oftest, så å ta en øl eller to er det enkleste.
Jeg drikker ikke brus og noe light brus er ikke snakk om! Pepsi Max? Før drikker jeg kaffedoktor på svidd kokekaffe og halvdårlig hjemmebrent, altså.

Mocci: Avholds og liker ikke smaken? Eller avholds fordi du ikke liker smaken? Eller liker ikke smaken fordi du er avholds? Vesensforskjell der, eller hva?

Gammel 08-11-09, 23:36   #113
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Øl eller vin. Heller en kald øl enn dårlig vin, men er vinen god er det fantastisk. (Kun rød, forøvrig). Jeg kan også smelle til med en konjakk, men det er sjelden. Jeg drikker ikke drinker og annen brennvin (altså enn en sjelden konjakk).

Jeg nyter sjelden et glass brus. Da skal jeg være rimelig dehydrert, og det må i såfall være iskald cola. Lettbrus har jeg aldri kjøpt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 00:39   #114
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemte avholds, selv om jeg en svært sjelden gang drikker ørlite granne.
Da er det hjemmelaget Tyrkershots som duger, intet annet

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:04   #115
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg drikker ikke brus og noe light brus er ikke snakk om! Pepsi Max? Før drikker jeg kaffedoktor på svidd kokekaffe og halvdårlig hjemmebrent, altså.

Sånn har jeg det med vin og øl. Men ja, Pepsi Max smaker hevd.

Gammel 09-11-09, 11:10   #116
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Hevd?

Gammel 09-11-09, 11:12   #117
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har drukket hjemmebrent og kokekaffe. Det er sikkert derfor jeg ikke drikker kaffe. Jeg husker godt hvor mange ganger jeg måtte stoppe og kaste opp på vei hjem dagen etter. Og det er litt styr når man kjører motorsykkel.

Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:33   #118
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Drikker ikke hjemme, men når jeg drikker så liker jeg en halvliter med et glass Baileys ved siden av, eller vodka/Battery evt. Bacardy Limon/Battery.

Jeg drikker flere liter Pepsi Max om dagen. Gjerne til alle måltider.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:34   #119
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg har drukket den mengden alkohol jeg skulle ha fordelt på hele livet for lenge siden, og svarte dermed at jeg er avholds.
Det hender jeg snubler i et glass vin eller tre, og så har jeg vel kanskje tatt et glass likør på julaften et par ganger det siste jubelåret, men sånn alt i alt føler jeg vel heller at passer best inn i kategorien avholds.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:42   #120
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg drikker flere liter Pepsi Max om dagen. Gjerne til alle måltider.

Det synes jeg høres borderline farlig ut. Alle de tilsetningsstoffene? Også så dyrt, da gitt. Du må jo være komplett PM-junkie.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.