|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Hvor lenge holder kjøttdeig seg i fryseren?Hvor lenge holder kjøttdeig seg i frysen? Noen måneder? Et halvt år? Et år? Har utløpsdato noe å si?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge holder kjøttdeig seg i frysen?
![]() |
#4 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvor lenge holder kjøttdeig seg i frysen?Jeg mener at jeg leste en oversikt på matportalen.no en gang, om hvor lenge ting ulike matvarer holder seg i kjøleskap/fryser.
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor lenge holder kjøttdeig seg i frysen?
![]() |
#9 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvor lenge holder kjøttdeig seg i frysen?Går det? (Steker all mat godt og lenge egentlig.) Kjenner man noe lukt om den er dårlig?
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvor lenge holder kjøttdeig seg i frysen?Jeg tok opp kjøttdeig fra juni her om dagen og den stinket gørr og gikk rett i bosset. Dessuten så spente plasten seg utover. Det gjør den ikke på kyllingkjøttdeigen som har lagt i frysen en ukes tid.
![]() |
#13 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvor lenge holder kjøttdeig seg i frysen?I evigheter - av erfaring. Det er ingen bakterieproblemer, kun at fet mat kan bli harsk etter lang tid. Men det skal VELDIG lang tid til. Stek den godt og lukt om det lukter normalt. Ikke kast den!!!
![]() |
#14 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge holder kjøttdeig seg i frysen?Hadde jeg skulle spist kjøttdeigen selv, så hadde jeg ikke brydd meg om at den hadde vært for lenge i fryseren, da hadde jeg godtatt opptil et år (i dypfryser, ikke kjøleskapfryseskapet), og stolt på nesen min. Men til små barn eller gjester, da er nok tabellen over grei å stole på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge holder kjøttdeig seg i frysen?Er bare å tine å sjekke om den lukter surt ja. Også holder mat sge bedre i ordentlig fryser enn i kombiskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|