|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykk
Jeg har faktisk unngått å se den.
![]() |
#23 |
Har tro på forbedring
|
Om du vil rystes til smertegrensa, kanskje?
![]() |
#24 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkShamu; hvis du er sånn som meg så er det ikke vits å se den. Som Bauche sier så blir man ikke akkurat noe bedre menneske av det, og den er virkelig fæl.
![]() |
#25 |
Passiv
|
![]() Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkJeg så Den perfekte stormen og gikk rett inn i et tungt anfall med panikkangst. |
![]() |
![]() |
#26 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkApropos katastrofefilmer (som jeg elsker), neste helg kommer 2012.
![]() |
#27 |
Passiv
|
![]() Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkSom jeg skrev i tråden om filmer jeg har sett som andre kanskje ikke har sett, så husker jeg Sante Sangré som en film som gjorde inntrykk. Mexicansk/italiensk med mange snodige karakterer, forferdelig musikk, elefantbegravelse, psykoser og manglende kroppsdeler. Mer psykologisk enn ren splatter, og absolutt verdt å få med seg om du ikke vil ha en god opplevelse. |
![]() |
![]() |
#28 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkJeg er en sart sjel, og får fortsatt vondt i hele meg når jeg tenker på Pans Labyrint. Den blir ofte feilaktig tatt for å være en barnefilm i eventyrsjangeren, og det er vel delvis rett. Det er dog ingen barnefilm, og jeg er usikker på hvilken sjanger denne passer best inn i, men den er grusom. Huff, jeg blir nesten på gråten av å tenke på den.
![]() |
![]() |
#29 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Og jeg som trodde jeg trodde jeg var alene om å ikke like filmen.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkSkrekkfilmer gjør sjelden inntrykk på meg, utover den tiden jeg sitter å ser på filmen. Filmer basert på virkeligheten gjør utrolig mye mer med meg. Hotel Rwanda er vel den filmen som har gått mest inn på meg. Jeg må innrømme at jeg hadde mareritt i flere uker etter at jeg så filmen. Ramla over den en sen nattetime og ble sittende og se på, uten at jeg egentlig viste hvilken film jeg satt å så, før det var for sent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Passiv
|
![]() Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkDet er en film jeg aldri kommer til å glemme, den var skikkelig creepy, og slutten var veldig nervepirrende! |
![]() |
![]() |
#32 |
Nymotens gammeldags
Sånn har jeg det med The Orphanage. Grusom film, som liksom skal være grøsser men som bare er tragisk og grusomt trist.
Var den grusom som i at barn har det vondt og dør og sånt? Jeg har litt lyst å se den filmen men orker ikke om sånne ting skjer, noe jeg mistenker sterkt.
![]() |
#33 |
flisespikker
|
![]() Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkVi så The Orphanage for noen dager siden, og jeg synes den var veldig bra. Men trist og creepy, absolutt, sikkert særlig hvis man har barn selv. Den hadde mye til felles med Pans labyrint, ja, og densynes jeg var nydelig, selv om den også er både brutal og skummel - hvis noen har sagt eller gitt inntrykk av at det er en barnefilm, burde de fått bank!
![]() |
#34 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkSplatter og klassisk skrekk er i beste fall lett underholdning.
![]() |
![]() |
#35 |
Travelt opptatt
|
Etter Fritzl-saken og andre tilsvarende saker er det vel ikke så mye her i verden jeg ville avfeid uten videre. (Men jeg har ikke sett filmen, så det er mulig dere snakker om noe helt annet).
![]() |
#36 |
flisespikker
|
At det finnes syke folk som torturerer, voldtar og dreper for sin egen fornøyelses skyld er jo kjent. Noen av dem filmer det også, og noen kan sikkert finne på å selge og kjøpe slike filmer hvis de får tak i det. Men at det skal finnes folk som gjør denslags for penger, og som produserer snuff-filmer kommersielt - det er langt mer tvilsomt. Risikoen er jo enorm, og det er veldig lett, og mye tryggere, å fake denslags på film.
![]() |
#37 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkJa, i Hostel var jo dette skikkelig big business, tror ikke akkurat det kunne gått så upåaktet hen i virkeligheten nei. Men samtidig hadde jeg ikke blitt veldig overrasket om noe lignende hadde blitt avslørt, folk er syke.
![]() |
#38 |
flisespikker
|
![]() Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkHvis noen er interessert i å lese mer om snuff-filmer, anbefaler jeg snopes.com: http://www.snopes.com/horrors/madmen/snuff.asp
![]() |
#39 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkJeg syntes Pans labyrint var en helt fantastisk og grusom film. Den satt (sitter i lenge! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkJeg tror heller ikke at det som skjedde i Hostel kunne ha fortsatt lenge før det ble oppdaget.
![]() |
|
|