Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykk

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 11:56   #21
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykk

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Lilja 4 ever var forøvrig også helt grufull.

Jeg har faktisk unngått å se den.
Er det en "må se" film?

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 11:57   #22
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg hatet menn en smule...

Meg også. Helt tragisk rett og slett at noen menn kan gjøre sånn.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 11:57   #23
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg har faktisk unngått å se den.
Er det en "må se" film?

Om du vil rystes til smertegrensa, kanskje?

Jeg ble ikke et nytt og bedre menneske av den akkurat...

Gammel 08-11-09, 11:59   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shamu; hvis du er sånn som meg så er det ikke vits å se den. Som Bauche sier så blir man ikke akkurat noe bedre menneske av det, og den er virkelig fæl.

Gammel 08-11-09, 13:12   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg så Den perfekte stormen og gikk rett inn i et tungt anfall med panikkangst.
Senere så jeg den en gang til og det samme skjedde. (Jeg måtte jo prøve.) Etter det ser jeg aldri mer katastrofefilmer.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:16   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos katastrofefilmer (som jeg elsker), neste helg kommer 2012.

Gammel 08-11-09, 13:29   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Som jeg skrev i tråden om filmer jeg har sett som andre kanskje ikke har sett, så husker jeg Sante Sangré som en film som gjorde inntrykk. Mexicansk/italiensk med mange snodige karakterer, forferdelig musikk, elefantbegravelse, psykoser og manglende kroppsdeler. Mer psykologisk enn ren splatter, og absolutt verdt å få med seg om du ikke vil ha en god opplevelse.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:34   #28
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er en sart sjel, og får fortsatt vondt i hele meg når jeg tenker på Pans Labyrint. Den blir ofte feilaktig tatt for å være en barnefilm i eventyrsjangeren, og det er vel delvis rett. Det er dog ingen barnefilm, og jeg er usikker på hvilken sjanger denne passer best inn i, men den er grusom. Huff, jeg blir nesten på gråten av å tenke på den.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:27   #29
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg er en sart sjel, og får fortsatt vondt i hele meg når jeg tenker på Pans Labyrint. Den blir ofte feilaktig tatt for å være en barnefilm i eventyrsjangeren, og det er vel delvis rett. Det er dog ingen barnefilm, og jeg er usikker på hvilken sjanger denne passer best inn i, men den er grusom. Huff, jeg blir nesten på gråten av å tenke på den.

Og jeg som trodde jeg trodde jeg var alene om å ikke like filmen.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:35   #30
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Skrekkfilmer gjør sjelden inntrykk på meg, utover den tiden jeg sitter å ser på filmen. Filmer basert på virkeligheten gjør utrolig mye mer med meg. Hotel Rwanda er vel den filmen som har gått mest inn på meg. Jeg må innrømme at jeg hadde mareritt i flere uker etter at jeg så filmen. Ramla over den en sen nattetime og ble sittende og se på, uten at jeg egentlig viste hvilken film jeg satt å så, før det var for sent.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:40   #31
Left
Passiv

Standard

Det er en film jeg aldri kommer til å glemme, den var skikkelig creepy, og slutten var veldig nervepirrende!
Helt til siste minutt.
Filmen het April Fools eller noe sånt, og handlet om en skoleklasse som skulle på sommerferie eller noe sånt, på øya til ei rik jente i klassen sin.

Den ene etter den andre blir drept på bestialsk vis, og bare "helten" er igjen til slutt. Morderen, som er den gale søsteren til hun som eier feriestedet løper etter han med en diger kniv, og er SÅ nærme. Han braser gjennom en dør, og der sitter hele klassen og gliser, og roper Aprilsnarr!!

Jeg kunne ha knust videospilleren.

Hadde nok syntes den var ganske platt om jeg skulle sett den i dag, men da gjorde den mektig inntrykk fordi jeg aldri kommer til å glemme den faens slutten, som ødela heeele greia.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:43   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Sånn har jeg det med The Orphanage. Grusom film, som liksom skal være grøsser men som bare er tragisk og grusomt trist.

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Hotel Rwanda er vel den filmen som har gått mest inn på meg. Jeg må innrømme at jeg hadde mareritt i flere uker etter at jeg så filmen. Ramla over den en sen nattetime og ble sittende og se på, uten at jeg egentlig viste hvilken film jeg satt å så, før det var for sent.

Var den grusom som i at barn har det vondt og dør og sånt? Jeg har litt lyst å se den filmen men orker ikke om sånne ting skjer, noe jeg mistenker sterkt.

Gammel 08-11-09, 14:48   #33
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi så The Orphanage for noen dager siden, og jeg synes den var veldig bra. Men trist og creepy, absolutt, sikkert særlig hvis man har barn selv. Den hadde mye til felles med Pans labyrint, ja, og densynes jeg var nydelig, selv om den også er både brutal og skummel - hvis noen har sagt eller gitt inntrykk av at det er en barnefilm, burde de fått bank!

Den filmen som har gjort mest brutalt inntrykk på meg er Henry, portrait of a serial killer. Skrekkfilmer pleier ikke å gjøre spesielt inntrykk eller å være ordentlig skremmende; det meste David Lynch har laget er mer skremmende. Og Requiem for a Dream gjorde sterkt inntrykk, ja, den tror jeg ikke jeg har lyst til å se igjen. Selv om den var bra.

Gammel 08-11-09, 14:54   #34
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Splatter og klassisk skrekk er i beste fall lett underholdning.
Men jeg håper jeg aldri mer blir fristet til å se "Trainspotting" igjen, den var grusom. God film, men fæl. Det samme kan sies om "8 mm", den fikk jeg mareritt av.

Gammel 08-11-09, 14:56   #35
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Tror du virkelig det? Herregud, dette får alle mine konspirasjonsbjeller til å gå amok opp i hodet mitt.

Tror du virkelig at det finnes en business der turister blir solgt til mennesker som har betalt for å torturere og drepe folk?

Jøje meg vel...

Etter Fritzl-saken og andre tilsvarende saker er det vel ikke så mye her i verden jeg ville avfeid uten videre. (Men jeg har ikke sett filmen, så det er mulig dere snakker om noe helt annet).

Gammel 08-11-09, 14:59   #36
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Etter Fritzl-saken og andre tilsvarende saker er det vel ikke så mye her i verden jeg ville avfeid uten videre. (Men jeg har ikke sett filmen, så det er mulig dere snakker om noe helt annet).

At det finnes syke folk som torturerer, voldtar og dreper for sin egen fornøyelses skyld er jo kjent. Noen av dem filmer det også, og noen kan sikkert finne på å selge og kjøpe slike filmer hvis de får tak i det. Men at det skal finnes folk som gjør denslags for penger, og som produserer snuff-filmer kommersielt - det er langt mer tvilsomt. Risikoen er jo enorm, og det er veldig lett, og mye tryggere, å fake denslags på film.

Gammel 08-11-09, 15:01   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, i Hostel var jo dette skikkelig big business, tror ikke akkurat det kunne gått så upåaktet hen i virkeligheten nei. Men samtidig hadde jeg ikke blitt veldig overrasket om noe lignende hadde blitt avslørt, folk er syke.

Gammel 08-11-09, 15:02   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Hvis noen er interessert i å lese mer om snuff-filmer, anbefaler jeg snopes.com: http://www.snopes.com/horrors/madmen/snuff.asp

Gammel 08-11-09, 15:28   #39
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg syntes Pans labyrint var en helt fantastisk og grusom film. Den satt (sitter i lenge!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 15:29   #40
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror heller ikke at det som skjedde i Hostel kunne ha fortsatt lenge før det ble oppdaget. Men jeg fikk en ekkel følelse da jeg så filmen, tenk om slikt skjer i virkeligheten. Så grusomt.

Men det er mye sykt som skjer i verden. Det er helt sikkert. Og enkelte mennesker gjør jo hva som helst for å tjene seg rik.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.