Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har du sett en film ingen andre har sett?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 17:57   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett en film ingen andre har sett?

Anatomie (tysk thriller). Eller kanskje mange her har sett den? Knallfilm! Handler om en gruppe leger som kidnapper folk for å lage sånne "statuer" til denne utstillingen med døde mennesker.

(Kilde: youtube.com)

Gammel 08-11-09, 17:59   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så har jeg sett en tysk film med en gruppe mennesker som skulle "leke" fengsel; først skulle halvparten være fangevoktere og den andre halvparten fanger, og så byttet de etter en stund. Den var ganske intens altså, veldig bra film. Men hva het den?

Gammel 08-11-09, 18:11   #63
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Var det bare jeg som hadde dilla på The Outsiders? Jeg leste boka og så filmen igjen og igjen.

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Neida, selv om jeg leste boka igjen og igjen, og så filmen bare et par ganger.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 18:29   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert
Det var snakk om film som få andre har sett, vi trenger vel ikke å like filmen?

Åh, den er jo kjempebra! Den så jeg da den gikk på kino, og var i godt humør hele resten av uken.

Gammel 08-11-09, 18:43   #65
Betty
Superaktiv

Betty sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
Betty er populærBetty er populærBetty er populærBetty er populær
Standard

Og så har jeg sett en tysk film med en gruppe mennesker som skulle "leke" fengsel; først skulle halvparten være fangevoktere og den andre halvparten fanger, og så byttet de etter en stund. Den var ganske intens altså, veldig bra film. Men hva het den?

Eksperimentet på norsk hvertfall. Den er veldig bra!

Gammel 08-11-09, 18:48   #66
Albertine
Passiv

Standard

Das Experiment.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:07   #67
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har "The Dark Crystal" på DVD.

En film som sikkert ikke så mange har sett: "Svarte fugler" (1983). (Jeg husker ikke på den fordi den var så spesielt bra, nei.) Da jeg gikk på skolen, hadde jeg ofte kinomaratons hvor jeg så to filmer etter hverandre på Rosendal kino. Det var ikke få rare filmer jeg fikk med meg den gangen.

Gammel 08-11-09, 19:09   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Betty, her.

Eksperimentet på norsk hvertfall. Den er veldig bra!

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Das Experiment.

DET var det ja, takk.

Gammel 08-11-09, 19:31   #69
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det forresten noen andre her (unntatt Benmurphy) som har sett The Falls og Act of God?

Jeg har takket nei til å se dem, det må vel være the next best thing?

Etter at min daværende kjæreste greide å overtale meg til å se det han kalte "de mest mainstream av Greenaways filmer" - først Prospero's books og siden Kokken, tyven ... og resten av gjengen - blånektet jeg å se noe mer. Siden har jeg ikke rørt filmer av fyren, helt til jeg uforvarende kjøpte The Pillow Book for noen år siden. Om dere ikke har den (og har lyst på den), er jeg villig til å betale porto for å bli kvitt den.

Disse to minner meg på et par andre filmer jeg føler meg nokså alene om å ha sett: Salò o le 120 giornate di Sodoma. Og den mest meningsløse kinoopplevelsen jeg har hatt noen gang: Cremaster 1 og 2 på Cinemateket.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:50   #70
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Yndlingsfilmen min! Har dere sett Urga av samme regissør? Sær, men fantastisk.

Ja, den tror jeg faktisk jeg har sett, men det er lenge siden så jeg er litt usikker. Handler den om en liten gutt og faren hans??

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:54   #71
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Bad Taste (1987) og Thumbsucker (2005)

Ikke at dere har gått glipp av noe ...

Gammel 08-11-09, 19:54   #72
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Bad taste er jo rå. Men Braindead er mye bedre, selvsagt.

Gammel 08-11-09, 19:56   #73
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bad Taste har jeg sett, ja. Urga også, forresten. Begge deler på Trondheim filmklubb i studietiden.

Gammel 08-11-09, 19:57   #74
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Bad taste er jo rå. Men Braindead er mye bedre, selvsagt.

Ah. Ungdomsskolemimring. :nostalgisk:

Gammel 08-11-09, 20:00   #75
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Jeg og mannen satt alene i salen da vi så den iranske filmen "Offside".
Har ikke truffet noen andre som har sett den.

Gammel 08-11-09, 20:05   #76
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Åh, den er jo kjempebra! Den så jeg da den gikk på kino, og var i godt humør hele resten av uken.

Helt enig! Humørbombe.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:11   #77
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shadow of the vampire?
Kast mamma av toget?
Blindpassasjer(Norsk)

Hm. Dette var ingen lett kategori.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:13   #78
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Kast mamma av toget.

Sett.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:15   #79
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Shadow of the vampire?

Dette begynner å bli litt pinlig. Jeg har også sett Welcome to the Doll House, i tillegg til Happiness (anbefales!) og Storytelling av samme regissør.

Gammel 08-11-09, 20:19   #80
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg prøver meg med:

Topless Women talk about their lives og Angel Baby.

Siden FP er FP er nok dette stedet hvor en god del kan ha sett Bad Boy Bubby, men den er likevel ikke en film alle og enhver har sett.

Jeg syntes Toppless Women... var kjedelig. Bad Boy Bubby var bra!

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert
Det var snakk om film som få andre har sett, vi trenger vel ikke å like filmen?

Åja, den var bra!

Da prøver jeg meg med Of freaks and men, den var herlig surrealistisk, og Akumulátor I som var hysterisk morsom! Jeg liker godt De fortapte barns by og delikatessen også, men de er vel bedre kjent.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.