Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykk

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 23:25   #61
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykk

Requiem for a Dream er kanskje den "ekleste" filmen jeg vet. Den er bare så dyster og trist og uten håp at man blir deprimert av hele greia. Trainspotting synes jeg også er helt vond. De to filmene orker jeg aldri å se igjen, særlig ikke sistnevnte.

Pans labyrint synes jeg var vakker og grusom jeg. Den er jo fæl, men alikevel fin.

Lilja 4ever gjorde ikke spesiellt inntrykk på meg, og jeg syntes ikke den var spesiellt bra heller. Kan være pga. settingen jeg så den i første gang, men det er ett eller annet med den filmen som gjør at jeg ikke klarer å bli involvert i det som helt opplagt er en tragisk historie.

Gammel 08-11-09, 23:26   #62
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Var den grusom som i at barn har det vondt og dør og sånt? Jeg har litt lyst å se den filmen men orker ikke om sånne ting skjer, noe jeg mistenker sterkt.

Ikke spesifikt barn, men - det var en (altfor) troverdig skildring av hva mennesker er kabale til av grusomheter og betydningen av beskrivelsen "folkemord" fikk virkelig en mening etter denne filmen. Nei, huff - jeg grøsser bare jeg tenker på det.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 23:37   #63
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Delicatessen. Så den etter flere dagers intens fyll en gang i studietida. Har ikke villet se den igjen. Hadde seriøst angst natta etter. Samme med The Ring. Var redd flere dager etterpå jeg. Forøvrig helt enig i at Lilja 4ever var en film som gjorde stort inntrykk.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 23:45   #64
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

"Old boy" var også en ubehagelig filmopplevelse.

Gammel 08-11-09, 23:50   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Funny games (originalversjonen) som flere andre har nevnt her før. Den satt jeg igjennom til siste slutt. Forferdelig men god film.
Salo /Sodomas 120 dager så jeg 2/3 av før jeg forlot kinoen. Gammel film. Jeg var dårlig i flere uker etterpå. Anbefales ikke.

Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 00:14   #66
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg har sett veldig mye ekstrem film oppigjennom, det har alltid interessert meg. Flower of Flesh and Blood er nok kanskje en av de verste jeg har sett. Hele Guinea Pig serien er i det hele tatt guffen. Nå i det siste er vel Grotesque noe av det verste, den ble akkurat nektet klassifikasjon i England, og det skal litt til nå for tiden.

Japan og Korea har i det hele tatt lagd mye ekkel film, alt i fra "vanlige" skrekkfilmer som The Ring, The Grudge via særere ting som Oldboy til de verste torturfilmene som Grotesque.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 00:17   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grotesque er det verste jeg noensinne har sett, den satte bilder i hodet mitt som jeg aldri noensinne kommer til å bli kvitt. Det krymper seg i hele meg bare jeg tenker på den, det er faktisk den eneste filmen jeg virkelig angrer på å ha sett.

Gammel 09-11-09, 00:27   #68
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Grotesque er det verste jeg noensinne har sett, den satte bilder i hodet mitt som jeg aldri noensinne kommer til å bli kvitt. Det krymper seg i hele meg bare jeg tenker på den, det er faktisk den eneste filmen jeg virkelig angrer på å ha sett.

Jeg regnet med at det var den du snakket om lenger opp i tråden ja. Jeg syntes ikke den var så grusom, settingen og volden var så helt over the top. Den var helt jævlig, bevares, men den gjorde ikke så inntrykk som en del annen film jeg har sett.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 00:30   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde ikke den skulle gjøre det, derfor tok jeg sjansen på å se den. Jeg tåler jo det meste og må derfor alltid gå til ytterpunkter når det gjelder grøssere, blir jo aldri skremt eller redd eller dårlig eller noe som helst. Men denne tok det for langt for min del altså. Jeg ble nesten sinnssyk etterpå.

Gammel 09-11-09, 00:32   #70
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

....

Sist redigert av kharadra : 02-12-10 kl 01:02.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:12   #71
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Hadde seriøst angst natta etter. Samme med The Ring. Var redd flere dager etterpå jeg.

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing

Salo /Sodomas 120 dager så jeg 2/3 av før jeg forlot kinoen. Gammel film. Jeg var dårlig i flere uker etterpå. Anbefales ikke.

The Ring - totalt problemer med å få sove etterpå. I sær siden tv'en (liten minitv riktignok) sto 2 meter unna senga.
Og som FOF så gikk jeg etter ca 2/3 av filmen. Den sitter i ennå - og det er vel nesten tjue år siden jeg så den.

En annen film jeg ikke kommer til å se om igjen er American History X. Veldig bra film - og veldig viktig film, men... det var nok med en gang.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 15:50   #72
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Delicatessen.

Men det er jo en rasende festlig komedie.

Skal vi snakke om grusomme franske filmer, så har vi jo verkene til Gaspar Noé. Alene mot alt og Irreversible. Orker ikke forklare hvorfor, for da må jeg bruke flere minutter til å tenke på dem enn jeg har lyst til.

Gammel 11-11-09, 14:29   #73
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg signerer alle som nevner A Requiem for a Dream. Bare ved å skrive tittelen får jeg vondt, langt inn i sjela. Det er vel en 10 år siden jeg så den, den ene gangen....

Ellers synes jeg også at Rosemary's baby var ganske skremmende, så den da jeg var en 10 år og husker at den gjorde ganske sterkt inntrykk på meg (det er vel ikke så rart, den er ikke beregnet på 10-åringer...)

Har latt være å se A Clockwork Orange da jeg tror at dette er en sånn ekkel og grusom film, som allikevel gjør inntrykk....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:51   #74
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

A.V. Club presenterte et utvalg filmer som kunne passet her i 2007. Flere av dem er nevnt allerede, men her var «Great» et av kriteriene da, så en del av filmene som er nevnt i denne tråden er diskvalifisert i utgangspunktet:

Det bude vel være åpenbart for en slik artikkel, men likevel: Advarsel: innheolder spoilere for flere av filmene: Not Again: 24 Great Films Too Painful To Watch Twice.

Ben "great art mostly cannot be enjoyed" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:03   #75
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Ellers har jeg Irreversible stående i hyllen. Den har stått der lenge, og jeg tror den blir stående en stund til.

Jeg bruker sjelden å bli skikkelig satt ut av filmer, men i dagene etter at jeg så denne, merket jeg at jeg stadig vekk "falt ut" og bare hadde grufulle bilder fra filmen inne i hodet mitt. Jeg sa til mannen min nylig at jeg skal ha storbetaling for se denne filmen igjen. Og ikke engang da vet jeg om jeg er villig til å se den.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:33   #76
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

"1408"

http://www.imdb.com/title/tt0450385/

Vi trodde det var en skummel film, type grøsser. Det ble noe helt annet. Helt helt annet.

Hostel er vel grensen for hva som ikke er greit hos meg. Da er type "Sin city" o.l. bedre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:39   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

1408 er bra, men boka (novellen) er mye bedre. Men sånn er det jo alltid. De har forandret såpass mye fra bok til film at det er helt ugjenkjennelig til tider.

Gammel 11-11-09, 16:41   #78
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seven er en sånn film for meg ... :ensmulesart:
Samt breaking the waves og leaving las vegas.

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 11-11-09 kl 16:53.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:14   #79
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det bude vel være åpenbart for en slik artikkel, men likevel: Advarsel: innheolder spoilere for flere av filmene: Not Again: 24 Great Films Too Painful To Watch Twice.

Kom og se og Grave of the fireflies: To kandidater til "fantastiske filmer jeg egentlig ikke anbefaler noen å se"-prisen...

Interesting (jaw-dropping) fact:
Grave of the Fireflies ble opprinnelig satt opp som en "double feature" med ... denne.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 19:56   #80
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Grave of the Fireflies ble opprinnelig satt opp som en "double feature" med ... denne.

Tja, man kan jo fort få bruk for litt umiddelbar feelgood-terapi.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.