|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Epikur
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Vi har kost og brett på kjøkkenet, hjelper det også. Men det ser så smart ut å bare sparke borti en slik magisk knapp.
![]() |
#63 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Jeg kunne godt ha tenkt meg en magisk knapp på kjøkkenet ja.
![]() |
#64 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Jeg vet ikke om det er den tjukke huden under føttene mine eller sjusketendensene, men sølet og smulene affisererer meg ikke i det hele tatt.
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Slikt sug er vel en del av sentralstøvsuger-opplegg?
![]() |
#66 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Storebror på 4 får være med når han har lyst. Han kutter pølser, rører i suppa og gjør ting han ellers føler for. HAn er også med på å lage vaffelrøre og evt andre ting som bakes.
![]() |
#67 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Mine to får være med å hjelpe på kjøkkenet. Det går greiest når de er alene. I dag dekket Sarah bordet og tente lys og greier. Var så koselig, og hun var strålende fornøyd selv. Vi måtte skåle masse under middagen.
![]() |
#68 |
Gal kattedame
|
Hehe, velkjent drama. Derfor har vi nå bakehelger, vi baker nemlig hver lørdag, en unge- en helg. Da får ikke de andre komme på kjøkkenet.
![]() |
#69 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja. Men da må man jo ha sentralstøvsuger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Gutten min er naturligvis for liten til det nå, men når han blir større skal han selvfølgelig få lov til det.
![]() |
#71 |
Epikur
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Hvordan er det egentlig å legge sentralstøvsuger inn i gammelt hus?
![]() |
#72 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Benk med skuffer er planen ja. Og å kaste masse, og arkivere vekk en del, er nok absolutt en nødvendighet, jeg vet det... Det gjøres regelmessig, men det gror igjen... det er på tide med en ny grundig runde. Kombinert med benker med skuffer under, så kan det kanskje bli noe... mannen snakker vagt på at det kanskje burde skje når vi har besøk (rett og slett, hjelp til å få tingene i hus, han har sett seg ut ting på IKEA, men oppdaga at benkeplata er tyngre enn vi har lov å ha på taket, og jeg er ikke så god på å løfte så tunge ting heller...) Og besøket kommer om 2,5 uke, så... jeg får rydde og kaste på kjøkkenet så lenge, så kanskje det blir orden på kjøkkenet til julebaksten? 15 mnd gamle gutter er gjerne for små til å stikke ut pepperkaker og julemenn, men helt sikkert gammel nok tilå smake på dem... (Vel, kan jo håpe han liker det? Han liker merkelig nok ikke sjokoladekake...)
![]() |
#73 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?De får hjelpe til når de vil og jeg tilbyr ofte. Trettenåringer mestrer nå det mest grunnleggende (gjærbakst, kakebakst, skrelle grønnsaker, koke grønnsaker, steike kjøttdeig etc) så nå står det å lage saus fra bunnen av på lista over ferdigheter som skal inn. 11-åringen kan gjærbakst og muffins samt at han er en hyler på pannekaker, varm sjokolade og kjøttdeigsteiking. Yngste er mest med på kutting og blanding. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
navnet sjemmer ingen
Man kan legge den inn i skap, evt ta det i forbindelse med at man pusser opp et rom og fjerner noen veggplater. Vi har hatt i to hus med de løsningene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?lillegutt har vært med på kjøkkenet hele tiden egentlig, og "hjulpet" siden han kunne sitte i høystolen sin. Han var f.eks tidlig en kløpper til å plukke opp sånn pyntestrøssel til muffins o.l. med pinsettgrep |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Vi har en sånn over kjøkkenbordet, svosj, så er bordet rent for smuler etter frokosten.
![]() |
#77 |
Leser
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Mine er med å jobber.
![]() |
#78 |
villende
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Snupp elsker å lage mat, så han har fått være med siden han var liten. Jeg ser poenget i å lære ham opp nå, da kan jeg få middagslagehjelp senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Smugleser
|
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Gjør så godt vi kan - til tross for dette med Tiden. Det rører og helles oppi og rives ost og greier.
![]() |
#80 |
Bare sær
![]() Sv: Får barna hjelpe til på kjøkkenet?Jeg er litt kontrollfrik og takler ikke at noen tråkker i sirklene mine.
![]() |
|
|